|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۵
کد خبر: ۱۷۵۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
شیخ 'عبدالامیر قبلان' رئیس مجلس اسلامی شیعیان لبنان در دیدار با ' حسین جابری انصاری' معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران ضمانتی برای جهان اسلام و حلقه اتصال امت اسلامی است.
 شیخ 'عبدالامیر قبلان' رئیس مجلس اسلامی شیعیان لبنان در دیدار با ' حسین جابری انصاری' معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران ضمانتی برای جهان اسلام و حلقه اتصال امت اسلامی است.

جابری انصاری در سومین روز از سفرش به لبنان و در ادامه دیدارهایش با مقام های ارشد سیاسی و مذهبی این کشور ظهر چهارشنبه با رئیس مجلس اسلامی شیعه لبنان دیدار و گفت وگو کرد.

شیخ قبلان در این دیدار که با حضور ' محمد فتحعلی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت برگزار شد، اظهار داشت: در شرایطی که میدان از سوی دیگران خالی شده است، امید ما به جمهوری اسلامی ایران است.

جابری انصاری هم در این دیدار مجلس اعلای اسلامی شیعه لبنان را یادگار امام موسی صدر دانست و تاکید کرد که لبنان و منطقه بیش از هر زمان دیگر به اندیشه های ایشان نیازمند است.

مجلس اعلای اسلامی شیعه که پایه گذار آن امام موسی صدر بود از قدیمی ترین و مهم ترین نهادهای شیعیان در لبنان است.

معاون وزیر امور خارجه ایران با اشاره به نزدیک بودن سی و نهمین سالگرد ربایش امام موسی صدر در لیبی گفت: امام موسی صدر همزمان نماد مقاومت در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی و همزیستی مسالمت آمیز بین پیروان ادیان و اقوام مختلف بود.

وی خاطرنشان کرد که امروز هم برای مبارزه با تروریسم صهیونیستی و تکفیری و هم برای افزایش روح اتحاد و وفاق ملی در لبنان و منطقه به آموزه های امام موسی صدر نیاز است.

جابری انصاری با تمجید از شیخ قبلان خطاب به وی گفت: جنابعالی به خوبی توانسته اید در دوره غیبت امام موسی صدر، آرمان های او را دنبال کنید و مجلس اعلای اسلامی شیعه لبنان را که یادگار ایشان است در مسیر درست حرکت دهید.

براساس گزارش ایرنا، معاون وزیر امور خارجه در سفرش به لبنان علاوه بر دیدار با مقام های ارشد سیاسی ، برنامه ویژه ای برای دیدار با مقام های دینی و مذهبی این کشور داشته است.

وی با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله ، شیخ نعیم حسن رهبر مذهبی طایفه موحدین دروز و شیخ ' عبداللطیف دریان' مفتی کل اهل سنت لبنان دیدار کرده است.

جابری انصاری امروز همچنین با کاردینال ' بشاره الراعی' رهبر مسیحیان مارونی لبنان دیدار خواهد کرد.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه هدف از سفرش به لبنان را اعلام حمایت ایران از تنوع سیاسی و دینی و وفاق ملی در لبنان اعلام کرده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین