|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۱۷۵۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
با این همه، رییس‌جمهور بعد از بحث و بررسی‌های بسیار هیات وزیرانی را پیشنهاد کردند که بتوانند برنامه‌های دولت را اجرا کنند و ترکیب فعلی به تشخیص آقای روحانی ترکیبی بود که به جمیع جهات بتواند این برنامه‌ها را اجرایی کند.
معاون پارلمانی و امور مجلس ریاست‌جمهوری با اشاره به افزایش تعداد آرای وزیر راه و شهرسازی از بررسی مجدد وضعیت آرای وزیر پیشنهادی وزیر نیرو توسط هیات رییسه مجلس خبر داد.

حسینعلی امیری در حاشیه نشست هفتگی هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به بازشماری آرای برخی وزرای پیشنهادی اعلام کرد: همان‌طور که مستحضرید در پی بازشماری و بررسی مجدد آرای وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی تعداد آرای آقای آخوندی ۱۰ رای افزایش یافت و آقای پزشکیان نیز در جلسه دیروز مجلس این مسئله را اعلام کرد.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره احتمال بازشماری و افزایش آرای وزیر پیشنهادی نیرو و همچنین درباره اظهارنظر برخی نمایندگان درخصوص مخدوش شدن آرای بیطرف گفت: هم‌اکنون چنین مسئله‌ای اعلام شده و هیات رییسه مجلس درحال بررسی موضوع است که این مسئله درمورد آقای آخوندی این کار انجام شد و منتظریم بررسی در مورد‌ آقای بیطرف نیز انجام شود و این مساله هم در ادامه اعلام خواهد شد.

معاون امور مجلس رییس‌جمهوری در پاسخ به سوالی درباره برگزاری جلسات وزرای پیشنهادی با برخی نمایندگان خارج از پارلمان ازجمله جلسه‌ای که اعلام شد با حضور وزیر پیشنهادی نیرو و چند نفر از نمایندگان در ساختمانی در میدان آرژانتین برگزار شده است، خاطرنشان کرد: دستورالعمللی را به وزرای پیشنهادی ارائه کردیم و بر اجرای این دستورالعمل نیز نظارت داشتیم و آقایان در چارچوب ساختاری که درنظر گرفته شده بود، اقدام کردند.

امیری تصریح کرد: وزرای پیشنهادی دغدغه‌های نمایندگان را شنیدند اما خبری ندارم که وزیری خارج از دستورالعملل اعلام شده، اقدام کرده باشد که البته این مسئله قابل پیگیری است.

وی در پاسخ به سوالی درباره درخواست جمعی از نمایندگان مناطق ترک‌نشین برای وزیری از میان ترک‌زبانان در وزارت نیرو یادآور شد: البته چنین مسئله‌ای را نشنیده‌ام اما درمورد وضعیت آرای بیطرف و این‌که چرا موفق به کسب رای اعتماد نشد، نیاز به بحث کارشناسی مفصل دارد.

معاون پارلمانی و امور مجلس رییس‌جمهور یادآور شد: با این همه، رییس‌جمهور بعد از بحث و بررسی‌های بسیار هیات وزیرانی را پیشنهاد کردند که بتوانند برنامه‌های دولت را اجرا کنند و ترکیب فعلی به تشخیص آقای روحانی ترکیبی بود که به جمیع جهات بتواند این برنامه‌ها را اجرایی کند.

وی درباره این‌که آیا دولت قصد پیگیری موضوع مخدوش شدن آرای برخی وزرای پیشنهادی را ندارد، گفت: راجع به دو نفر از وزرای پیشنهادی یعنی آخوندی و بیطرف این موضوع مطرح شد که در مورد‌ وزیر راه و شهرسازی بازشماری انجام شد و آقای پزشکیان در جلسه علنی دیروز مجلس نیز نتیجه را اعلام کرد و در مورد آقای بیطرف هم کماکان در حال بررسی هستیم و طبیعتاً به همین شکلی که درمورد آقای آخوندی انجام شد، درمورد آقای بیطرف نیز انجام می‌گیرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین