|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۱۷۵۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
متاسفاته با وجود مصوبه‌ای که بود بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان نتوانستیم منابع کسب کنیم ولی ۱۶۰۰میلیارد تومان مصارف بیمه کارگران ساختمانی است. ولی با این حال این کار انجام شد.
وزیر کار گفت: در آغاز به کار دولت یازدهم ۵۰۰هزار نفر کارگر ساختمانی بیمه بودند بعد که اینها مطالعه شد ۱۷۰هزار نفر از این تعداد اصلا کارگر ساختمانی نبودند و مشغول به شغل‌های دیگر بودند.

 علی ربیعی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با بیمه کارگران ساختمانی، گفت:  خوشبختانه امسال تصمیم گرفته شد ۲۰۰هزار کارگر ساختمانی بیمه شوند. کارگران در سه طبقه از کارگر ساده تا استاد کار طبقه بندی شده‌اند. در آغاز به کار دولت یازدهم ۵۰۰ هزار نفر کارگر ساختمانی بیمه بودند بعد که مطالعه شد ۱۷۰هزار نفر از این تعداد اصلا کارگر ساختمانی نبودند و مشغول به شغل‌های دیگر بودند.

وزیر کار خاطر نشان کرد: کاری که ما کردیم این بود که افراد تحت پوشش را نزدیک یک میلیون نفر رساندیم و حدود ۱۰۰هزار نفر را در سال بیمه کردیم. مطالعات نشان می‌دهد کارگران ساختمانی چیزی بین یک میلیون صد تا یک میلیون دویست هزار نفر هستند. فکر می‌کنیم با بیمه کردن این ۲۰۰هزار نفر هیچ کارگر ساختمانی بدون بیمه نماند.

او افزود: ممکن چند درصد از افراد به سازمان فنی حرفه‌ای مراجعه نکرده باشند. اما در کل کار خوبی شده است. متاسفاته با وجود مصوبه‌ای که بود بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان نتوانستیم منابع کسب کنیم ولی ۱۶۰۰میلیارد تومان مصارف بیمه کارگران ساختمانی است. ولی با این حال این کار انجام شد.

ربیعی گفت: از فردا ابلاغ می‌کنم مستمری بگیران بیمه روستاییان و عشایر ۱۰٪ مستمری‌شان افزایش پیدا کند.تلاش زیادی کردیم این امر اجرا شود زیرا ۱۰۰ میلیارد تومان بارمالی داشت که خوشبختانه تامین شد و امیدوارم این میزان افزایش کمکی به این افراد باشد.


منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین