|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۵
کد خبر: ۱۷۵۰۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۰
بیش از یک صد کارشناس برجسته رباتیک در نامه ای به سازمان ملل متحد، از این نهاد خواستند مانع ساخت و گسترش ربات های قاتل شود.
 بیش از یک صد کارشناس برجسته رباتیک در نامه ای به سازمان ملل متحد، از این نهاد خواستند مانع ساخت و گسترش ربات های قاتل شود.

به گزارش تارنمای شبکه خبری بی بی سی، چهره های برجسته در زمینه هوش مصنوعی از جمله 'ایلان ماسک' بنیانگذار شرکت 'تسلا موتورز' در این نامه در خصوص انقلاب سوم در صنعت جنگ افزارسازی، هشدار دادند.

این کارشناسان در نامه خود ضمن درخواست برای جلوگیری از کاربرد هوش مصنوعی در ساخت و مدیریت اسلحه سازی، آوردند: این نوع سلاح می تواند تروریستی باشد و تروریست ها از آن علیه انسان های بی گناه استفاده و با هک آن، از این نوع سلاح برخلاف اهداف تعیین شده بهره برداری کنند.

کارشناسان مزبور در نامه خود همچنین خواستار افزودن این فناوری غیراخلاقی به فهرست سلاح های ممنوعه به موجب کنوانسیون تسلیحات متعارف سازمان ملل متحد شدند.

براساس این گزارش، قرار بود گروهی از کارشناسان سازمان ملل متحد (دوشنبه) در جلسه ای به مقوله سلاح های خودکار بپردازند، اما این نشست به ماه نوامبر (آبان - آذر) موکول شد.

مساله منع گسترش فناوری ربات های قاتل پیش از این در کمیته های سازمان ملل متحد مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. بیش از یک هزار کارشناس، دانشمند و محقق بخش فناوری از جمله استفان هاوکینگ فیزیکدان معروف معاصر، در سال 2015، با نگارش نامه ای درخصوص خطرهای سلاح های خودکار هشدار دادند.

ربات قاتل یک سلاح تمام خودکار است که می تواند هدف خود را بدون دخالت انسان انتخاب کند. این سلاح در حاضر وجود خارجی ندارد، اما پیشرفت در بخش فناوری، دانشمندان را به ساخت آن نزدیک تر کرده است.

افرادی که مدافع استفاده از ربات قاتل هستند، می گویند قوانین موجود جنگی، به اندازه کافی هست که بتوان با استفاده از آن از پس مشکلات احتمالی برآمد.

اما گروه های مخالف با این سلاح معتقدند که تهدیدی برای بشریت است و باید جلوی استفاده از هر نوع سلاح کشنده خودکار گرفته شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین