|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۱۷۴۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با قرائت گزارش حادثه واژگونی اتوبوس در ورودی بزرگراه آزادگان گفت: سرعت و مانور نامناسب از دلایل اصلی حادثه بوده است.
احمد دنیا مالی روز سه شنبه در جریان شصت و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، گزارش این کمیسیون در خصوص حادثه واژگونی اتوبوس در بزرگراه آزادگان را قرائت کرد.

وی در جمع بندی این گزارش خاطر نشان کرد: جمع بندی و نتیجه نهایی بعد از بررسی های بیشتر اعلام می شود.

وی گفت: علت اصلی حادثه و تشدید آن سرعت قابل توجه و مانور نامناسب بوده که کشیدگی لاستیک ها در مسیر حادثه و سخنان شاهدان عینی نیز این مورد را تایید می کند.

دنیا مالی گفت: ارتفاع سطح قسمت بانوان در این اتوبوس و نبود محافظ بین شیشه و مسافران از دیگر دلایل شدت حادثه بوده است.

وی با بیان اینکه سیستم جی. پی. آر. اس. هر دو دقیقه سرعت را ثبت می کند، گفت: بر اساس گزارش پلیس راهنمایی و رانندگی، شواهد و سخنان مصدومان و سرنشینان اتوبوس اسکانیا، زمان حرکت از ایستگاه قبل از حادثه و زمان رسیدن به محل حادثه، نشان از این دارد که اتوبوس با سرعت بالایی در حرکت بوده است.

وی ادامه داد: نگران سه هزار اتوبوس هستیم که هر کدام با هفت مخزن سی ان جی در شهر در حال حرکت هستند.

وی افزود: تا کنون 62 درصد از ناوگان اتوبوسرانی خصوصی شده اند.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شرکت اتوبوسرانی باید به دنبال افزایش کیفیت ناوگان و نظارت مستمر بر بخش خصوصی باشد.

ˈعلی صابریˈ عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران، گزارش رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا در خصوص حادثه واژگونی اتوبوس و نقش شرکت تولید خودرو و خط تولید آن با اغماض دانست.

وی گفت: در همه جای دنیا مواردی مشابه این حادثه به وجود می آید که باید از طریق دستگاه قضایی پیگیری شود.

حادثه واژگونی اتوبوس اسکانیا در ورودی بزرگراه آزادگان در تاریخ هشتم اردیبهشت ماه، منجر به کشته شدن هشت تن از شهروندان و مسافران این اتوبوس شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین