|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۱۷۴۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
اخبار رسیده اما حاکی از این است که عدم مخابره خبرهای تشکیل جلسات دولت سایه به دلیل کم رونق شدن برگزاری آن نیست.از قرار معلوم جلسات این دولت در سایه به صورت مستمر و حتی فشرده تر در حال برگزاری است .
به نظر می رسد رقیب اصلی سعید جلیلی برای رخ نمایی در عالم سیاست قبل از حسن روحانی چهره های اصولگرا باشند .

به گزارش نامه نیوز، خیابان پاستور فقط محل عبور و مرور دولتی ها نیست . در این خیابان دفاتر برخی شخصیت های اصولگرا از جمله عزت الله ضرغامی و سعید جلیلی قرار دارد .


هر دو از در صف منتقدان روحانی قرار دارند و در این 4 سالی که گذشته در نقد دولت کم نگذاشته اند . در این میان البته سهم سعید جلیلی همیشه بیشتر بوده است . او رقیب روحانی در انتخابات 92 بود ، در انتخابات 96 هم تا آخرین روز ثبت نام نامزدها در زمره کاندیداهای بالقوه اصولگرایان به شمار می آمد که ناگهان و پس از تحولات پشت پرده حذف شد .

او اما از آن روز حذف تا امروز فعال ترین چهره اصولگرا در ساماندهی منتقدان علیه حسن روحانی بوده است . او یک طرح ویژه داشته ؛ «تشکیل دولت سایه ».
 

او دقیقا با همان انرژی روزهای قبل از انتخابات اردیبهشت ماه فعالیت می کند . دفتر او در خیابان پاستور این روزها شلوغ تر از همیشه است؛ جایی که رفقایش نام «قرارگاه» را بر آن نهاده اند . مکانی که در این چند سال و بعد از نقل مکان جلیلی از شورای عالی امنیت ملی شاهد روزهای بسیار مهمی بوده است . از روزهایی که بر اساس شنیده ها ، برخی منتقدان برجام در اتاق های این ساختمان توجیه می شدند، تا روزهایی که جلیلی تیم فنی خود را در همین قرارگاه در اختیار سید ابراهیم رییسی گذاشت تا بتواند حسن روحانی را شکست دهد.

 

حالا باز اتاق های این قرارگاه پر شده است . او همان کمیته ها را فعال کرده این بار اما با دستور کاری تازه . سعید جلیلی می خواهد دولت سایه حسن روحانی باشد . ایده ای که البته به مذاق خیلی از اصول گرایان خوش نیامده . آنها معتقدند جلیلی می خواهد بر فضای سیاسی روزهای بعد از شکست اصولگرایان مسلط شود . باورشان این است که او می خواهد از این بی سامانی بدنه سیاسی بهره جسته و با جذب نیروهای بلاتکلیف جناح عقبه خود را برای انتخابات مجلس یازدهم و البته انتخابات ریاست جمهوری بعدی قوی تر کند.
 

از تصاویری که از اتاق کار او در حال برگزاری دولت سایه منتشر شده نیروهای چندان مطرحی به جز چند فرد انگشت شمار دیده نشده است.

می گویند او چراغ خاموش جلو می رود . دلیل اش هم البته فقط این نیست که نگران واکنش دولت باشد . او گویا بیشتر از دولت نگران بزرگان جناح خود شده است . همین هم هست که چند وقتی است مانوری آنچنانی روی تشکیل جلسات دولت در سایه اش نمی کند .  خودش هم البته در این چند وقت تلاش کرده تا در سایه باقی بماند و فعلا آنچنان از رخ منتقد دولت خود رونمایی نکند .
 

اخبار رسیده اما حاکی از این است که عدم مخابره خبرهای تشکیل جلسات دولت سایه به دلیل کم رونق شدن برگزاری آن نیست.از قرار معلوم جلسات این دولت در سایه به صورت مستمر و حتی فشرده تر در حال برگزاری است .

برخی از اخبار حتی حاکی از این است که جلیلی خواسته بعد از تشکیل دولت و گرفتن رای اعتماد اعضای فهرست پیشنهادی به صورت مشخص وارد بازی مواجهه با دولت شود.
 

او البته در حالی برای ورود به این وضعیت آماده می شود که در مشهد ابراهیم رییسی بسیار فعال تر از او شده است . او به کمپین سازی رو آورده و دیدارهای متعددی را انجام داده است . می خواهد همچنان همان سرمایه 16 میلیونی را برای خود حفظ کند .البته اینجا در تهران هم شرایط همان گونه و البته با شدت بیشتری است . به این معنا که در تهران افرادی محمد باقر قالیباف ، عزت الله ضرغامی ،علیرضا زاکانی ، پرویز فتاح و ... احتمالا نگاهی به روزشمار پایان عمر مجلس دهم و ریاست جمهوری بازدهم دارند .
 

به نظر می رسد رقیب اصلی سعید جلیلی برای رخ نمایی در عالم سیاست قبل از حسن روحانی چهره های اصولگرا باشند .  او دولت در سایه خود را به روی صحنه خواهد آورد؛ همین روزها منتظر ظهور سیاسی او هستیم .

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین