|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۹
کد خبر: ۱۷۴۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
مسعود سلطانی‌فر ۵۸ ساله کارشناسی ارشد علوم سیاسی دارد و وزیر ورزش و جوانان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، استاندار گیلان، زنجان و مرکزی، عضو شورای شهر چهارم تهران را در کارنامه کاری خود دارد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی صلاحیت مسعود سلطانی‌فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان را بررسی کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدیبر و امید، نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، امور خارجه، بهداشت و درمان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی و دادگستری، دفاع، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کشور، نفت و نیرو ، صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان را بررسی کردند.

مسعود سلطانی‌فر ۵۸ ساله کارشناسی ارشد علوم سیاسی دارد و وزیر ورزش و جوانان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، استاندار گیلان، زنجان و مرکزی، عضو شورای شهر چهارم تهران را در کارنامه کاری خود دارد.

در بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی ابتدا مخالفان و موافقان به بیان سخن می‌پردازند سپس وزیر پیشنهادی از خود دفاع می‌کند. سلطانی فر مخالفی نداشت و تنها موافقان با وی به سخن پرداختند.

برومندی: نمره سلطانی‌فر ۲۰ است

نماینده مردم مرودشت در مجلس گفت: وزرایی که تعامل و ارتباط خوبی با رییس‌جمهور، معاون، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و مجلس داشتند در پیشبرد برنامه‌ها بسیار خوب عمل کرده‌اند. نمره سلطانی‌فر هم ۲۰ است.

محمدمهدی برومندی در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، گفت: ۲۷ درصد جمعیت کشور جوان است که برای این جمعیت در وزارت ورزش باید برنامه‌ریزی شود.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وزیر پیشنهادی این وزارتخانه باید مدیر قوی‌ باشد. هرگاه مدیران قوی و با تجربه در راس امور مردم قرار گرفتند کارها به‌سامان می‌شود. چنین مدیریتی با داشتن یک برنامه قوی مشکلات این حوزه را رفع می‌کند.

وی ادامه داد: ایشان فردی متدین، باهوش، با برنامه، خوش اخلاق هستند و انصافا همواره تعامل بسیار خوبی با مجلس  داشته است. سلطانی‌فر یکی از سرمایه‌های این کشور هستند. ایشان ۳۰ سال در جای جای ایران مدیریت کرده است. ایشان چهره‌ای مردمی هستند. در کلان‌شهر تهران به عنوان عضو شواری شهر چهارم انتخاب شدند. ایشان معاون وزارت ورزش و رییس سازمان گردشگری انجام مسئولیت داشتند. ایشان تصمیماتی در این سازمان گرفتند که طی سال‌های پس از انقلاب چنین تصمیماتی اتخاذ نشده بود.

نماینده مردم مرودشت در مجلس ادامه داد: ایشان در وزارت ورزش و جوانان عملکرد خوبی داشته است. همین که امروز مخالفی صحبت نمی‌کند، نشان از این مسئله است. ایشان در زمان تصویب برنامه ششم تصمیماتی در ورزش گرفت که در آینده وضعیت ورزش و جوانان را بهبود می‌بخشد. وضعیت فدراسیون‌ها را بهبود و سامان بخشید و امروز در این حوزه آرامش حاکم است.

نماینده مردم مرودشت در مجلس خاطرنشان کرد: برنامه ایشان در چارچوب  برنامه ششم است که به نیازها و حل مشکلات حوزه ورزش و جوانان پاسخ می‌دهد. توجه زیادی به ورزش روستایی و ایجاد فضای فیزیکی در شهرستان‌ها و روستاها کرده است. با رای قاطع به ایشان کمک کنیم تا برنامه‌های خوب ایشان در بازی‌های آسیایی و المپیک جمهوری اسلامی بدرخشد.

طیار: سلطانی‌فر هیچ حاشیه‌ای نداشته است

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس گفت: سلطانی‌فر از ابتدای انقلاب تاکنون در مسیر انقلاب حرکت کرده و ذره‌ای از این مسیر دور نشده و کمترین حاشیه‌ای نداشته است.

قرجه طیار در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، گفت: حضرت امام ورزشکاران را پیشگامان ایران در میادین بین‌المللی برای صدور فرهنگ ملت ایران می‌دانستند.

وی ادامه داد: وزیر ورزش و جوانان نیز مدیری فهیم و آشنا با امور جوانان را می‌طلبد و وزارت این وزارتخانه شایسته جناب سلطانی‌فر است. ایشان در مدت 9 ماه وزارت دولت یازدهم نگاه ویژه‌ای به ورزش استان‌ها به ویژه استان‌های محروم، مرزی و کمتر توسعه داشت. در این مدت شاهد حاکمیت روح آرامش‌بخشی بر فضای ورزش بودیم. در سایه این آرامش تیم فوتبال ایران با اقتدار کامل به جهام جهانی روسیه صعود کرد و بر خلاف گذشته کار به اما و اگرهای روزهای آخر نکشید.

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس تاکید کرد: ایشان حتی یک سفر به خارج از کشور نداشته است و سفرهای داخلی ایشان نیز برای حل مشکلات بخش ورزش انجام شده است.

وی اظهار کرد: شهرستان گنبدکاووس به عنوان پایتخت والیبال و سوارکاری ایران است و ورزشکاران فراوانی از جمله فرهاد قائمی‌ها و دهها ورزشکار دیگر را در سطح بین‌المللی به جامعه ورزش معرفی کرده است. با رای به سلطانی‌فر چهار سال روشن و درخشان را نوید دهیم.

قمی: سلطانی‌فر مشکلات فدراسیون تکواندو را رفع کند

نماینده مردم پاکدشت در مجلس گفت: سلطانی‌فر توجه داشته باشد که فدراسیون تکواندو هم مشکلاتی دارد که باید حتما این مشکلات را رفع کند.

محمد قمی در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، گفت: سوابق سلطانی‌فر در سمت‌های مختلف، موفق و اثرگذار بوده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: برنامه‌های پیشنهادی ایشان انصافا بسیار کارشناسانه، علمی و عملیاتی است. در این برنامه ضمن اینکه به اسناد بالادستی توجه شده  به مسائل مبتلابه کشور و جوانان و امکانات کشور توجه ویژه‌ای شده است. نداشتن نگاه سیاسی از سوی وزیر پیشنهادی از دیگر نقاط برجسته ایشان است. ایشان دارای مرام سیاسی خاصی است اما در برخورد با ورزشکاران، نمایندگان و استانداران رعایت عدالت و عدالت محوری، سرلوحه کار ایشان است.

قمی تلفیق ارزش با ورزش را مورد اشاره قرار داد و افزود: ورزش‌مان نباید بدون هدف باشد بلکه باید با ارزش‌های انقلاب هماهنگ و تلفیق شود که البته این مسئله در برنامه‌های ایشان هویداست.

به گفته عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، توسعه کمی، توجه خاص به جوانان و رشد ورزش در بین آنان، توجه خاص به زندگی ایرانی اسلامی در جامعه ورزش، توسعه اماکن و امکانات ورزش در شهرها و روستاها، توجه خاص به خصوصی‌سازی، مشارکت مردم در امر ورزش و نگرش ویژه به اقتصاد ورزشی از برنامه‌های مهم سلطانی‌فر است.

وی بازنگری در طرح جامع ورزشی کشور را دیدگاه جدید و نگرش مطلوبی دانست که با شرایط زمان و امکانات کشور منطبق است.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس یادآور شد: ایشان تعامل بسیار خوبی با نمایندگان مجلس دارد. به همین دلیل حتی یک نفر هم در مخالفت ایشان سخن گفت. حدود ۸۲ نماینده مجلس از بنده خواستند تا وقتم به آنان بدهم تا در موافقت سخن بگویند اما آیین‌نامه اجازه چنین کاری را نداد.

قربانی: سلطانی‌فر نگاه سیاسی به ورزش را به آرامش در این حوزه تغییر داد

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: نگاه به این وزارتخانه فقط ورزشی است در حالی که باید به عنوان یک نهاد ورزشی فرهنگی وظایف گسترده‌ای را در حوزه جوانان و ورزش انجام دهد.

محمدحسین قربانی در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، گفت:  به هیات رییسه و نمایندگان مجلس و وزرای پیشنهادی  خدا قوت می‌گویم.

به گفته نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس ارتقاء هویت ملی دینی، مسئولیت‌پذیری، ارتقاء سلامت، نشاط و شادابی مردم، توسعه ورزش همگانی و قهرمانی، توسعه مسائل فرهنگی و اخلاقی باید مورد توجه وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان باشد.

وی بودجه ورزش و جوانان را بیست و هفت صدم درصد بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان دانست و بر توزیع عادلانه آن تاکید کرد.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس، مناسب سازی مراکز خدمات عمومی با وضعیت جسمی جانبازان و معلولان، ارتقاء سلامت جسمی و روحی معلمان و دانش‌آموزان، ایجاد نهضت فراگیر ملی برای ترویج ازدواج آسان و تشکیل خانواده، ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی، اشتغال  و مسکن جوانان، انجام معاملات در طریق سامانه الکترونیک، خرید خدمات از بخش خصوصی و تعاونی، تقسیم درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی، اعمال اصول جنسیتی را از جمله برنامه‌های پیشنهادی سلطانی‌فر برشمرد.

پس از اظهارات موافقان، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان از برنامه هایش دفاع کرد.

سلطانی‌فر: باید مسئله جوان به عنوان مسئله اصلی کشور تلقی شود

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: برای نهادینه کردن روند مترقیانه تلاش‌ها در حوزه جوانان باید مسئله جوان به عنوان مسئله اصلی کشور تلقی شود و ورزش یکی از موثرترین سازوکارها برای انعکاس قابلیت و استعداد جوان است.

مسعود سلطانی‌فر در دفاع از برنامه های خود برای تصدی مسئولیت وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: با همکاری فرابخشی و فراقوه‌ای همه ظرفیت‌های پیدا و پنهان ملی برای ارتقای شایسته جوان ایرانی بسیج خواهد شد و از طریق نظارت جامع شورای عالی جوانان ارزیابی دقیق از عملکرد دستگاه‌های مربوط به امور جوانان صورت می‌گیرد.

سلطانی فر تصریح کرد: با توجه به برنامه‌های ارائه شده بخشی از بنیادی ‌ترین برنامه‌ها و سیاست‌ها در حوزه جوانان تلاش برای تبدیل مسئله جوانان به یکی از اولویت‌های اصلی کشور برای ایجاد هم افزایی و همگرایی بین همه ارکان نظام، توانمندسازی شورای عالی جوانان و طرح مباحث مربوط به حوزه جوانان که نیازمند تدابیر فرابخشی است، تهیه لوایح به منظور رفع خلاهای موجود در راستای تسهیل عملکرد دستگاه‌های مختلف، توانمندسازی نیروی انسانی واستفاده از ظرفیت نهادهای مدنی و سازمانهای غیردولتی، استفاده از تجربیات جهانی به منظور حداکثرسازی نقش آفرینی جوانان، ایجاد بانک اطلاعاتی جوانان به منظور ثبت و ضبط شاخص‌ها، تحکیم روحیه اعتماد به نفس و روحیه خودباروی میان نسل جوان و تلاش در کسب اخلاق متعالی و حیات طیبه، مدیریت اوقات فراغت جوانان با ارتقای هماهنگی بین بخشی با همکاری وزارتخانه های مرتبط و سازمان بسیج خواهد بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین