|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۷۴۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
هر گوشه‌ای از شهر "وو وه" (vevey) (در نزدیکی شهر لوزان در سوئیس) نشان از مردی کوتاه‌قامت با سبیل و کلاه و عصا دارد. بر روی در بسیاری از تابلوهای شهر، در برخی میادین اصلی و پارک‌ها تابلو یا مجسمه‌ای از مرد کمدی سینمای جهان دیده می‌شود؛
"دنیای چارلی چاپلین" نام آخرین خانه او در یکی از شهرهای سوییس است؛ خانه‌ای که به جز تمام خاطرات ۲۵ سال آخر عمر او، رنگ و بوی بسیاری از فیلم‌هایش را نیز زنده کرده است.

هر گوشه‌ای از شهر "وو وه" (vevey) (در نزدیکی شهر لوزان در سوئیس) نشان از مردی کوتاه‌قامت با سبیل و کلاه و عصا دارد. بر روی در بسیاری از تابلوهای شهر، در برخی میادین اصلی و پارک‌ها تابلو یا مجسمه‌ای از مرد کمدی سینمای جهان دیده می‌شود؛ انگار اهالی این شهر می‌خواهند همه بدانند که چارلی چاپلین ۲۵ سال آخر عمرش را در اینجا به همراه همسر و هشت فرزند خود در آرامش سپری کرده است.

چاپلین در دهه ۶۰ میلادی و هنگامی که با اتهاماتی مبنی بر حمایت از کمونیست‌ها رو به رو شد، از آمریکا به سوئیس نقل مکان و تا پایان عمر در این خانه بزرگ زندگی کرد.به گزارش ایسنا، خانه‌ای که اینگونه توصیف‌اش کرده بود: «این خانه در کمال ناباوریِ ما، ۳۷ هکتار زمین با باغ‌های میوه دارد که محصول زیادی آلبالو، گوجه سبز، سیب و گلابی می‌دهد. همچنین باغ سبزیجاتی پُر از توت‌فرنگی و ذرت دارد. درست روبه‌روی تراس، ۵ هکتار سبزه‌زار با درختان خارق‌العاده بلندی قرار دارد که با کوه‌ها و دریاچه در یک قاب قرار می‌گیرند.»


مجسمه چاپلین در شهر "وو وه" که مسیر موزه را نشان می‌دهد


مجسمه چارلی چاپلین در دوران پیری و عکسی از همسر او در ورودی خانه


موزه چاپلین


اتاق نشیمن خانه چاپلین که با عکس‌هایی از او و خانواده‌ش تزئین شده


اتاق ناهارخوری


مجسمه آلبرت انیشتین در خانه چاپلین که یادآور دیدار این دو چهره است


کلاه و عصای چاپلین به همراه بال‌هایی که قرار بود در فیلم ناتمام‌اش استفاده شود


اتاق خواب چاپلین به همراه تصاویری از جوانی تا پیری او




لوکیشن خانه فیلم «پسر بچه» که یادآور خانه کودکی‌ چارلی چاپلین است


موزه چاپلین


موزه چاپلین


موزه چاپلین


موزه چاپلین




موزه چاپلین


موزه چاپلین



برخی از نگاتیوهای فیلم‌های چاپلین

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین