|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۱۷۴۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۰
دو تحلیلگر سیاسی اسپانیایی در پی حمله خونین بارسلون، درباره سیاست غرب در قبال گروه‌های تروریستی اظهارنظر کردند.
 دو تحلیلگر سیاسی اسپانیایی در پی حمله خونین بارسلون، درباره سیاست غرب در قبال گروه‌های تروریستی اظهارنظر کردند.

در پی حادثه تروریستی حمله با خودرو در اسپانیا که به کشته شدن 14 نفر و زخمی شدن بیش از 100 نفر انجامید، بخش اسپانیایی اسپوتنیک در گفتگو با دو تحلیلگر سیاسی، نظر آن‌ها را در این‌باره جویا شد.

آندره آبلدو فرناندز – تحلیلگر سیاسی – گفت غرب با تلاش خود برای از میان برداشتن دولت‌های قانونی در لیبی، عراق و سوریه، شرایطی را ایجاد کرده است تا تروریست‌ها از خلاء موجود استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: «ما همچنین می‌دانیم برخی از متحدان ما مانند ترکیه و عربستان سعودی، از تروریست‌ها حمایت می‌کنند و این چیزی است که اروپا باید به یاد داشته باشد. از طرفی، ما در حال مبارزه با تروریسم هستیم و از طرفی دیگر روابط دوستانه خود را با کشورهایی ادامه می‌دهیم که از همان تروریست‌ها حمایت می‌کنند.»

وی همچنین گفت اقدامات آمریکا و کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در عراق، لیبی و سوریه بر اساس سیاست تضعیف این کشورها و بهره‌برداری از منابع انرژی آن‌ها بوده است.

فرناندز گفت: «ما از نابود شدن این کشورها چشم پوشی کرده ایم و به این جرثومه‌های تروریست اجازه قدرتمند شدن داده ایم و اکنون شرایط به ضرر ما تمام شده است.»

این تحلیلگر سیاسی گفت روسیه و غرب همانگونه که در خلال جنگ جهانی دوم علیه آلمان نازی با یکدیگر همکاری کردند، باید علیه داعش با یکدیگر متحد شوند.

وی گفت: «ما به غیر از کنار گذاشتن اختلاف نظرهای استراتژیک خود و همکاری با روسیه که در سوریه با موفقیت در حال مبارزه با داعش است، انتخاب دیگری نداریم.»

رافائل گونزالس کرسپو – نویسنده و کارشناس مسائل شرق اروپا – در مصاحبه با اسپوتنیک گفت اینکه بیشتر حملات تروریستی در اروپا به دست عناصر گروه‌های تروریستی که شهروند کشورهای اروپایی بوده اند انجام شده است، نشان می‌دهد سیاست اتحادیه اروپا درباره ادغام مهاجران کاملا شکست خورده است.

وی گفت: «در میان تعداد بی‌شماری از مهاجران که به تازگی به اروپا سفر کرده اند، تعداد بسیاری تروریست حضور داشته است و اکنون می‌بینیم حادثه در کاتالونیا مستقیما از همین مسئله ناشی شده است. برای جلوگیری از ورود بیش از اندازه مهاجران، ما باید صلح را در خاورمیانه برقرار کنیم. اکنون به نظر می‌رسد روسیه تنها کشوری است که در صدد انجام این امر است.»

وی خاطر نشان کرد: «مسئله این است که کشورهای غربی نمی‌توانند دشمن اصلی خود را در سوریه از میان داعش و بشار اسد – رئیس جمهور سوریه -- مشخص کنند.»

به باور وی، برخی از طرف‌ها قصد دارند از وقوع چنین رویدادهایی جلوگیری کنند.

گونزالس گفت: «واکنش رسانه‌های جمعی به اتهام ارتباط میان روسای جمهور آمریکا و روسیه این مسئله را به روشنی اثبات می‌کند. در شرایط کنونی حاکم بر جهان، هیچگونه همکاری بین‌المللی غیرممکن به نظر نمی‌رسد.»

روز پنجشنبه، در پی حمله مهاجمان با ون به عابران پیاده در بارسلون اسپانیا، 14 نفر کشته و بیش از 100 نفر دیگر زخمی شدند. پلیس اسپانیا این حادثه را تروریستی خواند.

چند ساعت پس از این حمله، مهاجمان حمله دیگری را در شهر ساحلی کامبریلس – واقع در جنوب اسپانیا – با یک خودرو ترتیب دادند. در جریان حادثه دوم، 1 نفر کشته و 5 نفر دیگر از جمله یک افسر پلیس و 5 غیرنظامی مجروح شدند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین