|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۷۴۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
شبکه «العربیه» عربستان گزارشی جنجالی درباره گزینه‌های این کشور در صورت ورود هواپیماهای قطری به حریم هوایی‌اش پخش کرد.
  شبکه «العربیه» عربستان گزارشی جنجالی درباره گزینه‌های این کشور در صورت ورود هواپیماهای قطری به حریم هوایی‌اش پخش کرد.

روزنامه «دیلی میل» انگلیس به گزارشی از شبکه «العربیه» عربستان پرداخت که در آن درباره راه‌های قانونی مقابله با هواپیماهای قطری در صورت ورود به حریم هوایی عربستان صحبت شده است.

گزارشگر العربیه در این گزارش گفته است اگر هواپیماهای قطری وارد حریم هوایی عربستان شوند ، ریاض می‌تواند بر اساس قانون بین‌المللی، با جنگنده و موشک ، هواپیمای قطری را سرنگون کند و در ادامه، این موضوع در قالب تصویر نشان داده شده است.

این شبکه عربستانی افزود کشورهای محاصره کننده قطر در صورتی که شاهد ورود هواپیماهای قطری به آسمان خود باشند دو راه دارند: یا اینکه هواپیمای مذکور را مجبور به فرود کنند یا اینکه جنگنده (برای اسقاط آن) اعزام کنند.

دیلی‌میل در ادامه گزارش خود نوشت: این هشدار عربستان، بارِ کاری ناظران هوایی در قطر را دو چندان می‌کند و باید کاملا مواظب باشند تا هواپیماهای قطری احیانا مسیر خود را گم نکنند و وارد حریم هوایی عربستان نشوند وگرنه در خطر هستند.

این روزنامه انگلیسی در ادامه نوشت: این تکان‌دهنده است که شبکه‌ای خبری ساقط کردن یک هواپیما را نشان دهد و معتقد باشد عمل قابل قبولی است.

در خردادماه امسال (1396) عربستان، مصر، امارات و بحرین با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم، مداخله در امور کشورهای عربی و تهدید امنیت ملی و پناه دادن به افراطی‏‌ها و تروریست‎ها اعلام کردند که رابطه خود را با این کشور قطع کردند و حریم هوایی و زمینی خود را به روی این کشور بستند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین