|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۴
کد خبر: ۱۷۴۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
مقامات فیلیپین روز پنجشنبه تایید کردند 26 نفر دیگر در دومین عملیات خونین پلیس در مانیل پایتخت این کشور در جریان تشدید مقابله با قاچاق مواد مخدر کشته شدند که به این ترتیب تعداد مرگ و میرهای ناشی از این عملیات در هفته جاری به 58 نفر رسید.
 مقامات فیلیپین روز پنجشنبه تایید کردند 26 نفر دیگر در دومین عملیات خونین پلیس در مانیل پایتخت این کشور در جریان تشدید مقابله با قاچاق مواد مخدر کشته شدند که به این ترتیب تعداد مرگ و میرهای ناشی از این عملیات در هفته جاری به 58 نفر رسید.

تارنمای 'مانیلا استاندارد' اعلام کرد عملیات مبارزه با مواد مخدر پلیس در مانیل روز چهارشنبه منجر به مرگ 26 مظنون دست داشتن در قاچاق مواد مخدر شد.

براساس گزارش پلیس فیلیپین در یک شب در پایتخت 18 عملیات انجام و 26 مظنون کشته شدند.

پلیس فیلیپین روز چهارشنبه نیز پس از دستور 'رودریگو دوترته' رئیس جمهوری این کشور جنوب شرق آسیا برای تشدید مقابله با قاچاق و یا مصرف مواد مخدر، اعلام کرد 32 نفر در عملیات دیگری در ارتباط با مواد افیونی مورد هدف قرار داده است.

دورترته گفت آنچه در استان 'بولکان' اتفاق افتاد و 32 فرد مظنون به مواد مخدر در یک روز کشته شدند، پیشرفت خوبی بود. این کشتار روزانه، مشکلات مواد مخدر کشور را حل خواهد کرد.

وی گفت: اگر بتوانیم روزی 32 نفر را بکشیم، شاید بتوان مواد مخدر را در کشور از بین برد.

از سوی دیگر سخنگوی ریاست جمهوری فیلیپین روز پنجشنبه به مردم اطمینان داد که مجموعه عملیات اخیر پلیس در 'بولکان' مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به نوشته تارنمای 'فیل استار'، 'ارنستو آبلا' سخنگوی ریاست جمهوری فیلیپین، گفت: تحقیقات منصفانه و بی طرفانه ای در مورد این عملیات صورت خواهد گرفت.

از سوی دیگر رییس جمهوری فیلیپین اعلام کرد نیروهای امنیتی اگر پرسنل کمیسیون حقوق بشر مانع از اجرای عدالت هستند باید از آنها عکس بگیرند.

گزارش های پلیس نشان می دهد که از زمان سرکوب قاچاقچیان مواد مخدر بیش از سه هزار نفر در نبرد با سازمان های اجرای قانون کشته شده اند و بیش از دو هزار نفر دیگر نیز در حملات مردان مسلح و یا موتورسوارانی که ماسک بر صورت داشته اند، جان خود را از دست داده اند.

گروه های حقوق بشر آمار کشته شدگان را بیش از این میزان می دانند و خواستار انجام تحقیقات مستقلی پیرامون نقش رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین در این قتل ها شده اند.

'رودریگو دورترته' با تاکید بر جنگ علیه قاچاقچیان مواد مخدر در تلاش برای پایان دادن به بحران قاچاق مواد مخدر در این کشور است و به رغم انتقادات گسترده داخلی و خارجی بر ادامه این روند تاکید دارد.

اندونزی در همسایگی فیلیپین نیز با در پیش گرفتن سیاستی مشابه، جنگ علیه قاچاقچیان مواد مخدر را در دستور کار خود قرار داده و از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 50 قاچاقچی اندونزیایی و خارجی در این کشور کشته شده اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین