|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۱۷۴۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
مریخ نورد مارس ۲۰۲۰ ناسا در چند سال آینده به فضا پرتاب می‌شود که دارای فناوری‌هایی بسیارپیشرفته و منحصربه فرد برای کشف کوچکترین نشانه‌هایی از احتمال وجود حیات بیگانه است.
 مریخ نورد مارس ۲۰۲۰ ناسا در چند سال آینده به فضا پرتاب می‌شود که دارای فناوری‌هایی بسیارپیشرفته و منحصربه فرد برای کشف کوچکترین نشانه‌هایی از احتمال وجود حیات بیگانه است.

محققان ناسا در حال تولید نسل جدیدی از مریخ نورد به نام مارس ۲۰۲۰ هستند که دارای سیستم اشعه ایکس برای کشف میکروب و احتمال وجود حیات بیگانه در سطح سیاره سرخ است.

مریخ نورد مارس ۲۰۲۰ عازم ماموریت خود درسطح سیاره می‌شود و می‌تواند به بررسی ترکیبات آلی در سطح سنگ‌ها و صخره ها، دریاچه باستانی خشک شده برسطح سیاره، آتشفشان‌های خاموش و رسوبات سنگ سیلیس سطح سیاره بپردازد.

با استفاده از فناوری‌های جدید به کار رفته در مریخ نورد مارس ۲۰۲۰ امکان جمع آوری نمونه‌های سنگ و حیات بیولوژیکی از سطح سیاره و امکان ارسال آن به کره زمین برای بررسی بیشتر دانشمندان وجود دارد.



مته پیشرفته بکار رفته دراین مریخ نورد امکان حفاری عمیق درسطح سیاره را به مریخ نورد می‌دهد و علاوه بر جستجوی حیات فرازمینی و نشانه‌های بیولوژیک، بررسی نشانه‌های تمدن‌های نابود شده در سیاره مریخ در گذشته‌های دور نیز از وظایف این مریخ نورد جدید است.

اکنون سه سایت برای فرود مریخ نورد جدید ناسا به نام مریخ نورد مارس ۲۰۲۰، توسط دانشمندان در نظر گرفته شده است که عبارتند از یک آتشفشان، رودخانه و سطح یک کوه که دانشمندان درحال بررسی برای انتخاب بهترین مکان آغاز عملیات مریخ نورد هستند.

کارشناسان همچنین امیدوار هستند با فرود مریخ نورد مارس ۲۰۲۰ بر سطح دریاچه خشک شده و حفاری توسط مته به منابع احتمالی آب زیرزمینی سیاره مریخ برسند.

از جمله دیگر فناوری‌های موجود در این مریخ نورد می‌توان انواع حسگر‌های اندازه گیری دما، سرعت باد، فشار سطح سیاره، رطوبت سنجی و بررسی گرد و غبار موجود درسیاره و نیز اشعه لیزر ماوری بنفش برای تشخیص مواد معدنی را نام برد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین