|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۵
کد خبر: ۱۷۴۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
رویترز اعلام کرد: صادرات نفت عربستان در ماه ژوئن ۳۵ هزار بشکه در روز کاهش یافت و روسیه با پیشی گرفتن از سعودی‌ها بزرگترین تولیدکننده نفت جهان شد.
رویترز اعلام کرد: صادرات نفت عربستان در ماه ژوئن ۳۵ هزار بشکه در روز کاهش یافت و روسیه با پیشی گرفتن از سعودی‌ها بزرگترین تولیدکننده نفت جهان شد.

براساس آمارهای سازمان (GODI)میزان تولید نفت خام عربستان در ماه ژوئن 10 میلیون و 70 هزار بشکه در روز بود که نسبت به ماه «می» افزایش 190 هزار بشکه‌ای داشت.

این گزارش می‌نویسد میزان استفاده سوخت مستقیم عربستان در ماه ژوئن برای نیروگاه‌های برق به دلیل گرمای شدید تابستان افزایش یافت. در این ماه روزانه 680 هزار بشکه فقط در نیروگاه‌های این کشور استفاده شد که نسبت به ماه «می» افزایش 76 هزار بشکه‌ای داشت.

عربستان همچنین مجبور شد از ذخایر نفت خود نیز استفاده کند. میزان ذخایر نفت این کشور با کاهش 2.253 میلیون بشکه‌ای به 256.55 میلیون بشکه در ماه ژوئن رسید. اوج ذخایر نفت عربستان در اکتبر 2015 بود که رقم 329.430 میلیون بشکه را ثبت کرد.

میزان تولید نفت عربستان در ماه ژوئن تنها 12 هزار بشکه در روز بیشتر از رقم 10.058 میلیون بشکه‌ای است که پیش از این براساس توافق اوپک تعهد کرده بود.

براساس این گزارش پالایشگاه‌های داخلی عربستان در ماه ژوئن 2.577 میلیون بشکه در روز نفت پالایش کردند که این رقم در ماه می 2.517 میلیون بشکه در روز بود.

همچنین راشاتودی خبرگزاری روسی می‌نویسد که میزان تولید عربستان در ماه جاری 10.36 میلیون بشکه در روز تولید کرد، در حالی تولید نفت عربستان اندکی بیش از 10 میلیون بشکه در روز بود.

میزان تولید نفت روسیه در ماه ژوئن 0.47 درصد افزایش داشته، بنابراین تولید نفت روسیه در ماه ژوئن از عربستان پیشی گرفته است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین