|
|
امروز: جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
کد خبر: ۱۷۴۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
مدیر عملیات حج از زایران کشورمان خواست طبق برنامه زمان بندی شده و بر اساس هماهنگی های لازم با مدیران و روحانیون کاروان ها عمل کنند.
 مدیر عملیات حج از زایران کشورمان خواست طبق برنامه زمان بندی شده و بر اساس هماهنگی های لازم با مدیران و روحانیون کاروان ها عمل کنند.

نصرالله فرهمند از برنامه زمان‌بندی بعثه مقام معظم رهبری برای حضور زائران ایرانی در مراسم رمی جمرات خبر داد و گفت : براساس هماهنگی های انجام شده زایران ایرانی از ساعت 10:30 صبح دهم ذی‌الحجه برای رمی جمرات اعزام خواهند شد.

این درحالیست که رئیس سازمان حج و زیارت نیز در جمع مدیران مجموعه منطقه ۴ مکه به رؤسای کاروان‌ها تاکید کرد که هیچ یک از کاروان‌ها مجاز نیستند زودتر از ساعت 10:30 روز دهم ذی الحجه به جمرات بروند.

مدیر عملیات حج همچنین از زایران کشورمان خواست طبق برنامه زمان بندی شده و بر اساس هماهنگی های لازم با مدیران و روحانیون کاروان ها عمل کنند.

فرهمند با اشاره به تشکیل کارگروههای تخصصی برای ساماندهی و برنامه ریزی مشاعر و عرفات خاطرنشان کرد:‌ تدابیر و برنامه ریزی های خوبی برای آسایش زائران در سرزمین منا و عرفات صورت گرفته است.

وی گفت: چادرهای زائران کشورمان در سرزمین منا و عرفات علاوه بر اینکه به کولرهای گازی مجهز است، از سقف بالاتری نیز برخوردار است تا شدت گرما را کاهش دهد.

مدیر عملیات حج در عین حال به گرمای هوا در ایام تشریق اشاره و به زائران توصیه کرد: دستورالعمل های بهداشتی و خودمراقبتی را جدی بگیرند تا دچار گرما زدگی نشوند.

فرهمند با بیان اینکه امسال هیات پزشکی با مجوز کشور میزبان در سرزمین منا و عرفات نسبت به دایر کردن درمانگاهها اقدام خواهد کرد، اظهار داشت: تیم هیات پزشکی کشورمان امسال با یک برنامه ریزی جدید درعرفات حضور خواهند داشت و ان‌شاءالله زائران بخوبی اعمال و مناسک حج را به جا خواهند آورد.

وی با اشاره به اینکه روز به روز بر تعداد زائران بیت الله الحرام در مکه مکرمه افزوده می شود، گفت: باتوجه به حضور میلیونی زائران از کشورهای مختلف در مکه مکرمه، پلیس این شهر محدودیت های ترافیکی را به اجرا خواهد گذاشت لذا زائران در ترددهای درون شهری، صبر و حوصله بیشتری داشته باشند.

گفتنی ست؛ نخستین دعای روح بخش کمیل نیز امشب با حضور زائران ایرانی از سوی بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه برگزار می شود که این مراسم از ساعت 22 امشب در هتل ویولیت و سه هتل دیگر برگزار می شود.همچنین آیین های مشابهی نیز در سایر هتل های مکه مکرمه به صورت همزمان با حضور پرشور زائران کشورمان برگزار خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین