|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۱۷۴۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
کانال محمدعلي نجفي هم متني کوتاه را دراين‌باره منتشر کرد. در اين متن کوتاه تأکيد شد که «جلسه با دکتر قاليباف، در فضايى دوستانه برگزار شد.‏ تصميم گرفتيم هفته آينده جلساتى با مسئولان اصلى شهردارى برگزار شود و مقدمات انتقال تجارب و... فراهم شود».‏
شهرداران قديم و جديد تهران روز گذشته در بهشت با هم ديدار داشته و در مورد موضوعات مشترکي که جزئياتش را منتشر نکردند صحبت کردند. رسانه‌ها و کانال‌هاي شهرداري تهران درباره اين ديدار تيتر زدند: «نجفي به ديدار قاليباف رفت»، اما محمد سالاري، عضو شوراي چهارم و پنجم، به «شرق» گفت دعوت از سوي محمدباقر قاليباف بوده است. شايد اين بخش از ماجرا چندان اهميتي نداشته باشد؛ اما مهم ديدار اين دو نفر براي صحبت درباره ١٢ سالي است که فقط يک نفر مي‌تواند در موردش با شهردار آينده تهران صحبت کند و آن خود محمدباقر قاليباف است.

محمدعلي نجفي که هفته ديگر در چنين روزي به احتمال زياد شهردار جديد تهران خواهد بود، از ابتداي ارائه برنامه‌هاي خود اعلام کرده بود که از توان مديريتي و اطلاعات و جزئيات مهم گفتني مديران و معاونان شهردار تهران و شخص شهردار تهران براي پيشبرد برنامه‌هاي خود استفاده خواهد کرد. او حتي براي خيال‌جمعي کارکنان شهرداري تهران هم گفته بود قصد ندارد تغييرات گسترده ايجاد کند و ملاک و معيار انتخاب و رد افراد براي او فساد مالي خواهد بود.

اگرچه از جلسه روز گذشته دو شهردار قديم و آينده تهران در رسانه‌ها جزئياتي ارائه نشد، اما گفته مي‌شود محور اين جلسه که قرار است ادامه‌دار هم باشد، موضوعات مختلف مديريت شهري و هماهنگي براي تبادل نکات و اطلاعات مختلف درخصوص اداره شهر تهران است. کانال محمدعلي نجفي هم متني کوتاه را دراين‌باره منتشر کرد. در اين متن کوتاه تأکيد شد که «جلسه با دکتر قاليباف، در فضايى دوستانه برگزار شد.‏ تصميم گرفتيم هفته آينده جلساتى با مسئولان اصلى شهردارى برگزار شود و مقدمات انتقال تجارب و... فراهم شود».‏

محمد سالاري، عضو منتخب شوراي پنجم، در پاسخ به «شرق» با اشاره به اين ديدار گفت: اين ديدار به دعوت آقاي قاليباف و در دفتر کار خودشان انجام شد و چون آقاي نجفي تأکيد داشتند که براي شروع به کار، برخي از تجربيات و اطلاعات بين مديران شهرداري و شهرداري تهران تبادل شود، اين دعوت را قبول کردند. او اضافه کرد: از آنجايي که چهارشنبه، يکم شهريور، روز تحليف شوراي پنجم است و ما تصميم داريم در همان جلسه اول براي انتخاب شهردار رأي‌گيري کنيم، برگزاري اين جلسات در اين مدت مهم است و مي‌تواند در اين فرايند تحول و تغيير اثر زيادي داشته باشد. سالاري افزود: آقاي نجفي تأکيد دارند که آقاي قاليباف ١٢ سال شهردار بوده است و قطعا همکاري و تبادل تجربيات اين دوران براي موفقيت در دوره بعدي لازم و ارزشمند است و خوشبختانه هر دو طرف بر اين تبادل اطلاعات و تجربيات تأکيد داشتند. البته محمدعلي نجفي اين روند انتقال تجربيات را تنها از سوي محمدباقر قاليباف دنبال نکرده و در اين مدت کوتاه ديدارهايي با رقباي خود؛ يعني محسن مهرعليزاده و الهه کولايي داشته است تا از برنامه‌هاي آنها براي پيشبرد برنامه‌هاي شهر تهران استفاده کند. 

به گزارش «شرق»، روز گذشته همچنين منتخبان شوراي پنجم شهر تهران اولين جلسه مشترک خود را با گزينه نهايي خود به‌عنوان شهردار تهران برگزار کردند و در اين ديدار برخي ديگر از سؤالات و ابهامات بين دو طرف مطرح شد. محمدجواد حق‌شناس، يکي از منتخبان شوراي پنجم، در پاسخ به «شرق» گفت: هفته گذشته و پس از رأي‌گيري براي انتخاب گزينه‌هاي انتخاب شهردار نظر برخي از دوستان بر اين بود که لازم است در جلسه‌اي مشترک برخي از سؤالات و ابهامات باقي‌مانده مطرح و برطرف شود. از آنجايي که جلسه روز شنبه منتخبان شوراي پنجم برگزار نشده بود، جلسه روز چهارشنبه اولين جلسه مشترک منتخبان شوراي پنجم با محمدعلي نجفي بود. در جلسه ديروز، آقاي نجفي به سؤالات اعضا پاسخ داد و باز هم تأکيد شد که شوراي شهر را در قالب ٢١+١ مي‌بيند. حق‌شناس تأکيد کرد که اين جلسه به‌نوعي جلسه رفع ابهام و آشنايي بيشتر اعضاي منتخب با گزينه نهايي انتخاب شهردار بود که در هفته آينده ادامه پيدا مي‌کند.    

منبع: شرق
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین