|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۱۷۴۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸
مشاور وزیر کشور عراق در گفت‌وگو با یک شبکه عربی تاکید کرد که وزارت کشور عراق خبر درخواست میانجی‌گری عربستان را تکذیب نکرد و ولیعهد عربستان از ما برای میانجی‌گری میان تهران و ریاض درخواست کرده است.
 مشاور وزیر کشور عراق در گفت‌وگو با یک شبکه عربی تاکید کرد که وزارت کشور عراق خبر درخواست میانجی‌گری عربستان را تکذیب نکرد و ولیعهد عربستان از ما برای میانجی‌گری میان تهران و ریاض درخواست کرده است.

در ویدئویی منتشر شده از شبکه العربی الیوم، وهاب الطائی، مشاور وزیر کشور عراق در گفت‌وگو با این شبکه اعلام کرد: وزارت کشور عراق خبر درخواست میانجی‌گری عربستان از عراق را تکذیب نکرد و سخنان وزیر کشور کاملا حقیقی و درست است و زمانی که من به همراه وزیر به عربستان سفر کردم، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در ابتدای دیدار به طور رسمی و شفاف این درخواست را از ما داشت، قبل از این نیز در سفر حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق به عربستان، پادشاه عربستان نیز این درخواست را از او کرده بود و همه می‌دانند که نزدیکی ایران و عربستان نتایج مثبتی بر اوضاع داخلی عراق خواهد داشت.

وی گفت: منطقه دیگر توان تحمل تنش‌های بیش‌تر را ندارد.
او افزود: ایران و عربستان دو کشور منطقه‌ای بسیار مهم هستند و عراق امروز روابط خوبی با هر دو کشور دارد و می‌تواند نقش بزرگ میانجی‌گری میان آنها را ایفا کند و دیدگاه‌هایشان را به یکدیگر نزدیک کند.

به گزارش ایسنا، قاسم الاعرجی، وزیر کشور عراق روز یک‌شنبه در دیدار مشترک با عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران اعلام کرد که در سفرم به عربستان محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان از من درخواست میانجی‌گری میان تهران و ریاض کرد.

یک روز بعد (روز دوشنبه) شبکه السومریه نیوز اعلام کرد که وزیر کشور عراق در بیانیه‌ای اعلام کرده است که عربستان از حیدر العبادی، نخست وزیر عراق هیچ‌گونه درخواست میانجی‌گری میان تهران و ریاض نکرده است.

هم‌چنین یک مسوول سعودی امروز اعلام کرد که تمام اخباری که در رابطه با درخواست میانجی‌گری عربستان منتشر شده غیرصحیح بوده و عربستان هیچ‌گونه میانجی‌گری میان تهران و ریاض درخواست نکرده است.

علاوه بر این بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه الجزیره اعلام کرد که ایران هرگونه میانجی‌گری استقبال می کند به شرطی که این میانجی‌گری امنیت و ثبات را در منطقه محقق سازد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین