|
|
امروز: چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۱۷۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲
محققان اسپانیایی با هشدار نسبت به احتمال پایین ابتلا به تب دنگی در شهرهای جنوبی و مرکزی برزیل در جام جهانی ، احتمال ابتلا به این بیماری در برخی از شهرهای شرقی و شمالی را بیش از سطح متوسط اعلام کردند.
به گزارش خبرگزاری افه ، محققان موسسه کاتالان علوم آب و هوا (IC3 ) در بارسلونا گفته اند، خطر ابتلا به این بیماری در شهرهای برازیلیا ، کوئی یابا ، کوریتیبا ، پورتو آلگره و سائوپائولو در جنوب و مرکز کشور کم است ، اما در شهرهای ریو دو ژانیرو ، بلو اوریزونته ، سالوادور و مانائوس بیش از حد متوسط است.

بر اساس این گزارش ، شهرهای ناتال ، بلو ، اوریزونته و رسیفه بیشترین خطر ابتلای به این بیماری را دارند.

براساس گزارش این موسسه اسپانیایی، این برای نخستین بار است که یک سیستم هشدار زود هنگام تب دنگی برای 553 زیر منطقه برزیل در طول بازی های جام جهانی ، پیش بینی می کند.

پیش بینی های یادشده که در مجله علمی The Lancet Infectious Diseases منتشر شد اشاره می کند که امکان دارد که خطر کمی در 12 شهر میزبان مسابقات وجود داشته باشد اما خطر شیوع بیماری به اندازه کافی بالا است.

تب دنگی ویروسی است که از طریق پشه ای به نام ˈآئدسˈ به انسان منتقل می شود . علائم این بیماری سردرد ، کمردرد و پشت درد ، تب معمولا شدید و در برخی موارد خارش و جوش در قسمت های مختلف بدن است.

به گفته کارشناسان ، برزیل در سال های 2012 و 2013 میلادی جزو کشورهایی بود که با بیش از 7 میلیون مورد، بیشترین آمار بیماران را داشت.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین