|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۱۷۴۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۰
هفته‌ی پایانی اجرای دو نمایش در ایرانشهر، اجرای نمایش شهرک غرب در خانه نمایش، تماشاخانه انتظامی میزان «رفقا و رقبا»، برپایی جشنواره‌ی تئاترهای کوتاه ارسباران و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.
 هفته‌ی پایانی اجرای دو نمایش در ایرانشهر، اجرای نمایش شهرک غرب در خانه نمایش، تماشاخانه انتظامی میزان «رفقا و رقبا»، برپایی جشنواره‌ی تئاترهای کوتاه ارسباران و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

دو نمایش «نیلوفر و نفت» و «اگه بمیری» در تماشاخانه ایرانشهر به هفته پایانی اجرای عمومی رسیدند.

 به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل تماشاخانه ایرانشهر، دو نمایش «نیلوفر و نفت» به کارگردانی: امیر دژاکام و با بازی: مانلی حسین پور، مرتضی آقا حسینی، عباس جمشیدی، سپید علی پور، مهرنوش دارا، فریبا امینیان، سمیه صباغی، پریا وزیری، علی برجی، ابوالفضل جمشیدی، ملیحه کیا، سروش طاهری، حامد پور محمد، نسیم علی پور، بهار قاسمی و «اگه بمیری» به کارگردانی: سمانه زندی نژاد و با بازی: رضا بهبودی، الهام کردا، ستاره پسیانی و کاظم سیاحی که از روز یکشنبه اول مردادماه در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی اجرای عمومی خود را آغاز کرده‌اند تا روز چهارشنبه اول شهریورماه در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه خواهند رفت.

نمایش شهرک غرب در خانه‌ی نمایش اجرا دارد

نمایش «شهرک غرب» کاری از گروه نمایش«ژامک» به کارگردانی سید حسن حسینی و نویسندگی سارا الهیان از روز یکشنبه 22 مرداد در خانه‌ نمایش اداره تئاتر اجراهای خود را آغاز کرده است.

در نمایش شهرک غرب؛ امین اکبری نسب، میلاد نظری، علیرضا یزدانی، میلاد بانگی، عماد آلبوشوکه، مهسان عطایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سبک این نمایش رئالیستی اجتماعی است، و نمایشنامه‌ی آن بر اساس نمایشنامه«گلن گری، گلن راس» اثر دیوید مامت است.

در خلاصه داستان شهرک غرب، آمده است: داستان نمایش در یک آژانس املاک اتفاق می‌افتد. آژانس املاک شهرک غرب به دلیل بحران اقتصادی دچار مشکل شده است. سپهر مدیر آژانس املاک یک مسابقه به نام فروشنده برتر راه انداخته است. به فروشنده برتر یک دستگاه پژو 206 داده می‌شود. اما در بنگاه یک دزدی صورت می‌گیرد.

نمایش شهرک غرب تا دهم شهریور ماه هر روز از ساعت 18:30 به مدت 65 دقیقه در خانه نمایش اداره تئاتر، میزبان مخاطبان تئاتر است.

تماشاخانه استاد انتظامی میزبان نمایش «رفقا و رقبا» می‌شود

به گزارش روابط عمومی نمایش «رفقا رقبا» کاری از گروه نمایش «نقاشی تئاتر» و به کارگردانی و نویسندگی روح اله ایرجی است که از 23 مرداد ماه در تماشاخانه استاد انتظامی، باغ هنر خانه هنرمندان ایرانشهر به روی صحنه می رود و این اجرا تا 13 شهریور ادامه دارد.

این نمایش کمدی در 90دقیقه همراه با سیاه بازی و همنوازی زنده توسط نوازندگی مشترک یاسر بیات(کمانچه)، نغمه مرادآبادی(تار) و سعید خسروی(تنبک) می باشد.

نمایش حول قصه‌ی حاج شعبان عطار که در پی تدارک و برگزاری مجلس تعزیه با شکوهی است، می گردد.

حاج شعبان عطار در تدارک برگزاری مجلس تعزیه باشکوهی با حضور رجال درباری و سفرای فرنگ است که دسته رقیب یعنی اسماعیل شمر قصاب و خواهرزاده‌اش با گروگان گرفتن قنبر، نوکر حاج شعبان سعی در برهم زدن مجلس او و ناکامی اش دارند . اما در جدال میان این رفقا و رقبا ، با حضور رندانه و تدبیر قنبر ماجرا به گونه ای دیگر رقم می خورد ...

در این نمایش، جمشید صفری، سهیل ساعی، فاطمه سرلک، هادی شیرمحمدی، مهرداد باقری، مهدیس توکلی، رها آرشید، سعید خسروی، فرشته شیرآقایی، عباس کاکاوند و شهاب راحله ایفای نقش می‌کنند.
 
یازدهمین جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران (قره‌داغ) برگزار می‌شود

یازدهمین جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران (قره‌داغ)،که کار خود را از روز 22 مردادماه96 در آذربایجان شرقی، شهرستان اهر آغاز کرده است، به دبیری احمد رجب‌پور تا روز 26 مردادماه در این شهرستان و شهرستان‌ها و روستاهای هم‌جوار برگزار می‌شود.

 یازدهمین جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران(قره‌داغ)، از روز 22 مرداد در شهرستان اهر آغاز به کار کرده که تا 26 مردادماه ادامه خواهد داشت. دبیری این جشنواره را احمد رجب‌پور بر عهده دارد.

آثار شرکت‌کننده در این جشنواره حداکثر از 15 دقیقه زمان برخوردارند و در دو بخش خیابانی و صحنه‌یی اجرا می‌شوند. در بخش جنبی جشنواره نیز، نمایش‌های آیینی و سنتی اجرا می‌شود. در بخش صحنه‌ای این دوره از جشنواره، 13 اثر و در بخش خیابانی و آیینی و سنتی، 10 اثر شرکت کرده‌اند که پس از داوری، برگزیدگان بخش‌های کارگردانی، بازیگری، نویسندگی، طراحی صحنه، موسیقی، نور و دیگر بخش‌ها جوایز نفیسی از جمله دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جوایز نقدی دریافت می‌کنند.

داوری بخش نمایش‌های خیابانی یازدهمین جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران(قره‌داغ) را داریوش نصیری، سیروس همتی و سامان خلیلیان و داوری آثار بخش صحنه‌ای را کریم اکبری‌مبارکه، عباس شاه‌محمدزاده و عبدالحسین لاله بر عهده دارند.

نمایش‌های بخش خیابانی، از ساعت19:30 تا ساعت 24 در سه مکان پارک دکتر قاسم‌خان، پارک شیخ شهاب و پارک آنالار و نمایش‌های بخش صحنه‌ای در سالن میرزاجعفر قرچه‌داغی و پلاتو استاد محب‌اهری اجرا می‌شوند.

گفتنی است با آن‌که جشنواره تئاترهای کوتاه ارسبان، جشنواره‌ای سراسری است، امسال یک اثر هم از جمهوری آذربایجان در بخش بین‌الملل و مهمان حضور دارد.

همچنین در مراسم اختتامیه جشنواره، از خانواده شهید «حسین فتاح»،که خود از اهالی تئاتر بوده، تقدیر می‌شود.

آیین پایانی یازدهمین جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران(قره‌داغ) به دبیری احمد رجب‌پور، روز پنجشنبه 26 مردادماه، ساعت17 در مجتمع فرهنگی‌هنری سالن میرزاجعفر قرچه‌داغی برگزار خواهد شد.

معرفی داوران بخش سینمایی جشنواره فیلم سلامت

داوران بخش سینمایی دومین جشنواره ملی فیلم سلامت معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی دومین جشنواره  فیلم سلامت، دکتر محمد هادی کریمی، علیرضا رضاداد، نرگس آبیار، دکتر شهرام رفیع فر، دکترمحمد رضا فروتن، رضا درمیشیان، فرشته طائرپور هیات داوری بخش سینمایی جشنواره فیلم سلامت خواهند بود.

 دومین جشنواره فیلم سلامت در چهار بخش سینمایی، مستند، دانشجویی و برنامه های تلویزیونی یکم تا پنجم شهریورماه در تهران برگزار میشود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین