|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۱۷۴۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۷
رحمانی فضلی در پاسخ به این سوال که انتخاب وزرا محصول فشار به دکتر روحانی بوده یا این انتخاب کاملا در پروسه و سطح ریاست جمهوری پیگیری شده است؟ بیان داشت: نباید به شان و جایگاه رئیس جمهور را با طرح اینگونه موضوعات آسیب رساند و از طرفی دیگر هم تمامی ارکان حاکمیتی به این موضوع واقف هستند که اختیارات قانونی هر مقام و جایگاهی مشخص است.
 رحمانی فضلی در پاسخ به این سوال که انتخاب وزرا محصول فشار به دکتر روحانی بوده یا این انتخاب کاملا در پروسه و سطح ریاست جمهوری پیگیری شده است؟ بیان داشت: نباید به شان و جایگاه رئیس جمهور را با طرح اینگونه موضوعات آسیب رساند و از طرفی دیگر هم تمامی ارکان حاکمیتی به این موضوع واقف هستند که اختیارات قانونی هر مقام و جایگاهی مشخص است.

صبح امروز مجلس شورای اسلامی میزبان رئیس جمهور و وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم برای رای اعتماد بود. کابینه‌ای که پس از انتخاباتی پرشور و حساس توانست در راس خود ثبات را برای 4 سال آینده به دست آورد. هر چند این ثبات در برخی از وزارتخانه‌ها نیز دیده می‌شود ولیکن آن چه که بیش از همه توسط جریان هم سو با دولت مورد نقد قرار گرفته عدم انتخاب جوانان و بانوان در سطح وزارتخانه‌هاست. موضوعی که البته دکتر رحمانی فضلی به عنوان وزیر پیشنهادی کشور به سهم خود قول داده از ظرفیت بانوان، جوانان و همچنین اقلیت‌ها به طور شایسته‌ای در مدیریت‌های ستادی و استانداری‌های استفاده شود. در همین راستا کفت و گوی کوتاهی با وزیر کشوری که برای اولین بار پیاپی قرار است بر صندلی شماره یک خیابان فاطمی تکیه بزند انجام دادیم . رحمانی فضلی مرد اصولگرایی که با زعم رئیس جمهور و بسیاری از ناظران سیاسی عملکرد قابل ملاحظه ای در چهار سال گذشته داشته است در گفت و گو با خبرنگار ما از بایسته های جهار سال آینده می گوید .

وزیر کشور در ابتدای گفت و گو با اشاره به فرایند تغییرات در دولت آینده ، مسئله تغییر در هر وزارت‌خانه یا دستگاه دولتی را امری طبیعی خواند که به فراخور ماموریت‌ها و سیاست‌ها اتفاق می‌افتد و افزود: اگر هدف را کارایی و تاثیرگذاری بدانیم خب تغییر یکی از فرایندهای مهم در این خصوص می باشد. این قاعده هم در وزارت کشور با همه اجزاء آن یعنی استانداران و فرمانداران وجود دارد.
وی با بیان اینکه هر زمان حسب ارزیابی‌های کارشناسی و فنی نیاز به تغییر و جابه‌جایی باشد چنین اتفاقی رقم خواهد خورد، تصریح کرد: این مهم می تواند حتی در شب انتخابات باشد.

رحمانی فضلی وزارت کشور را تنها وزارتخانه پرتعامل دولت ذکر کرد و گفت: اساس کار وزارت کشور بر تعامل با تمامی بازیگران عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و حتی فرهنگی و اقتصادی است و لذا باید با رویکردی تعامل گرا و نقدپذیر به اداره امور پرداخت.

وزیر پیشنهادی کشور برای دولت دوازدهم با تاکید بر اینکه مطالبات و انتظارات از وزارت کشور در تمامی سطوح از حاکمیتی تا مردمی وجود دارد، گفت: مشارکت با شکوه مردم در چهار انتخابات مهم در دولت یازدهم و برگزاری امن و توام با سلامت و امنیت و آرامش این انتخابات‌ها موید موفقیت همکاران ما در وزارت کشور در تعامل با سایر مسئولان و همچنین مردم می‌باشد.

وی تعامل را جدای از سهم خواهی و تاثیرپذیری از توقعات خلاف قانون و منافع ملی دانست و افزود: مبنای فعالیت وزارت کشور صرفا قانون است که با همکاری سایر ارکان حاکمیتی و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و هموطنان عزیز به انجام وظایف خود می پردازد.

رحمانی فضلی در پاسخ به این سوال که آیا برای تغییر و یا انتخاب فرمانداران فشاری از سوی بخش های دیگر دولت وجود داشته یا خیر؟ گفت: تا کنون فشاری برای انتصاب مسئولان بخش های مختلف وزارت کشور نبوده است چرا که همگی می دانند دولت یازدهم بر اساس تدبیر اداره می شد و در تدبیر فشار و اعمال نظر جای ندارد اما برای انتصاب همکارانم در وزارت کشور قطعا مشورت های لازم با افراد و مراکز ذیصلاح صورت گرفته است مانند انتصاب استانداران که حتی الامکان با نمایندگان مجلس شورای اسلامی تعامل داشته ایم و نتیجه این تعامل نیز آرامش و امنیت موجود در مناطق مختلف کشور در مواقع حساس و سرنوشت سازی مانند انتخابات ها بود. تلاش خواهم کرد در دوره جدید نیز بر همین رویه عمل کنم.

وی در پاسخ به این سوال که انتخاب وزرا محصول فشار به دکتر روحانی بوده یا این انتخاب کاملا در پروسه و سطح ریاست جمهوری پیگیری شده است؟ بیان داشت: نباید به شان و جایگاه رئیس جمهور را با طرح اینگونه موضوعات آسیب رساند و از طرفی دیگر هم تمامی ارکان حاکمیتی به این موضوع واقف هستند که اختیارات قانونی هر مقام و جایگاهی مشخص است لذا باید از طرح این گونه موضوعات حاشیه ای پرهیز کرد.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که چرا وزارت کشور به خصوص با معرفی دوباره او برای این سمت در معرض انتقادات زیادی قرار گرفته است گفت: من این موضوعات را انتقاد نمی دانم بلکه ارائه مشورت به طرق دیگر است که لازمه فعالیت وزارتخانه ای مثل وزارت کشور می‌باشد که از ابتدا تا انتهای حیات شهروندان و در تمامی شئون زندگی سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و... در تعامل مستقیم و بدون واسطه با هموطنان است. خوشبختانه جو حاکم بر وزارت کشور بر اساس تعامل سازنده استوار است و تمامی آنچه که شما از آن با عنوان انتقاد یاد می کنید برای ما بهترین مشاوره ها در بهبود خدمات رسانی محسوب می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین