|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۴
کد خبر: ۱۷۴۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۴
سخنان حسن روحانی رییس جمهوری ایران مبنی بر لزوم توقف اقدام های ضدبرجامی آمریکا که نقض یک پیمان بین المللی است و امکان پاسخ متقابل جدی ایران به واشنگتن در روسیه بازتاب یافت.
 سخنان حسن روحانی رییس جمهوری ایران مبنی بر لزوم توقف اقدام های ضدبرجامی آمریکا که نقض یک پیمان بین المللی است و امکان پاسخ متقابل جدی ایران به واشنگتن در روسیه بازتاب یافت.

ولادیمیر جباروف مقام ارشد پارلمان روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که کاخ سفید مقصر و مسئول وضعیت پیش آمده در باره برجام و ایران است، زیرا تحریم های پیشنهادی کنگره آمریکا را پذیرفت.

جباروف معاون اول کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) در مصاحبه با اسپوتنیک تاکید کرد: تلاش های دیپلماتیک فوری نیاز است تا از بروز وضعیت ناخواسته جلوگیری شود.

جباروف خاطرنشان کرد که روسیه برای اینکه ایران از برجام خارج نشود، تلاش خواهد کرد.
معاون اول کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون همچنین با انتقاد از سیاست های تحریمی آمریکا گفت: وضعیت پیش آمده پیامد سیاست های کاخ سفید است که برای جلب رضایت خاطر کنگره با تشدید تحریم ها از جمله علیه ایران موافقت کرد.

وی با بیان اینکه زمان مذاکرات بزرگ فرا رسیده است، افزود: باید اظهارات ستیزه جویانه را متوقف کرد و شاید بهتر باشد، آمریکا برای اعمال تحریم های جدید ممنوعیت اعلام کند.

فرانتس کلینتسویچ معاون کمیسیون امور دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) گفت: تهران از فریادها و تهدیدها هراسی ندارد و طرح های (فشار) آمریکا بر ایران بی نتیجه بوده است.

به گزارش ایرنا، کلینتسویچ روز سه شنبه گفت: تحریم های آمریکا علیه ایران تنش آفرین است و منجر به تشدید اختلاف ها می شود.

خبرگزاری اسپوتنیک نوشت که وی با اشاره به طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه در مجلس شورای اسلامی، گفت: این قانون زنگ خطری بسیار جدی محسوب می شود و ایران در عرصه بین المللی نفوذ زیادی دارد.

کلینتسویچ اظهار کرد: گسترش فهرست تحریم های آمریکا علیه برنامه موشکی ایران به احتمال زیاد به افزایش تشنجات منطقه ای منجر خواهد شد.
وی افزود: البته این اطمینان را دارم که افزایش هزینه های برنامه موشکی به رشد خطرات و تهدیدها از جانب ایران منتهی نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه را با رای قاطع بدون مخالف تصویب کردند.

یوری شویتکین معاون کمیسیون دفاع دومای روسیه نیز امروز با انتقاد از رویکرد تحریمی واشنگتن در قبال تهران، گفت: آمریکا باید رویکردی سازنده همراه با احترام، مقابل ایران داشته باشد و اقدام اخیر مجلس این کشور نیز پاسخی به واشنگتن است.

شویتکین گفت: آمریکا باید در مسیر برقراری روابط سازنده و نه افزایش تنش قرار گیرد و دیگر کشورها را به اتخاذ تدابیر پاسخگویانه تحریک نکند.

خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: معاون کمیسیون دفاع دوما با بیان اینکه تصمیم مجلس ایران (تحریم های متقابل) تا حدی تنش درپی دارد، افزود اما این اقدام در هر صورت پاسخی به اقدامات آمریکا است. متاسفانه تاکنون واشنگتن نتوانسته این واقعیت را بپذیرد که دوره نظام تک قطبی جهان پایان یافته و تحمیل خواسته های آمریکا بر دیگر کشورها نادرست است.

روزنامه روسی ایزوستیا نیز امروز به عنوان مهم ترین مطلب صفحه نخست به نقل از سخنان حسن روحانی نوشت: آمریکا تجربه ناموفق بازدارندگی ایران را دارد که واشنگتن را پشت میز مذاکره و عقد قرارداد هسته ای با تهران کشاند، اما به گسترش تحریم ها ادامه می دهد و این رویکرد پذیرفتنی نیست.

به نوشته روزنامه روسی، روحانی هشدار داد: اگر امریکا می خواهد دوباره به این شیوه (بازدارندگی ایران) بازگردد، ایران در مدت کوتاه چند ساعت یا روز به وضعیت سابق بازمی گردد.

ایزوستیا نوشت: ایران و گروه 1+5 ماه جولای 2015 توافق تاریخی هسته ای را امضا کردند که در چارچوب آن طرح برجام تایید شد.

اجرای این طرح از ژانویه سال 2016 آغاز شد که در آن لغو تحریم های آمریکا و شورای امنیت و اتحادیه اروپا در مورد ایران پیش بینی شده است.

روزنامه روسی خاطرنشان کرد: واشنگتن بارها اعلام کرده که ایران به طرح برجام پایبند است اما با این وجود تحریم ها علیه تهران افزایش یافته است.

در پایان گزارش آمده است: ایران در پاسخ به تحریم های آمریکا، توسعه برنامه موشکی خود را تایید کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین