|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۱۷۴۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵
محسن بیگلری در جلسه اخذ رای کابینه به عنوان نماینده مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه ابر مرد و ژنرال نیاز دارد.
 محسن بیگلری در جلسه اخذ رای کابینه به عنوان نماینده مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه ابر مرد و ژنرال نیاز دارد.

به گزارش ایرنا از جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی بیگلری افزود: آیا وزیر پیشنهادی آمادگی و برنامه برای سکان داری این وزارتخانه در بحرانی ترین زمان که بی سابقه نیز هست را دارد؟

وی افزود: با این وضعیت بحرانی و شکاف آموزشی، وزیری می خواهیم که به فسادی که به بار آورده اند نه بگوید و نسبت به صندوق ذخیره فرهنگیان شفاف سازی کند.

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با طرح این سوال (خطاب به بطحائی) که اگر وزیر شوید برنامه ای برای حل مشکلات دارید افزود: باید برای پرداخت به موقع پاداش و صندوق فرهنگیان و بهتر شدن معیشت تعیین وضعیت کنید و برای بهبود تجهیزات آزمایشگاه ها و ساخت مدارس مناطق محروم برنامه داشته باشید.

نماینده مردم بانه و سقز با بیان اینکه برای تردد به معلمان روستایی حقوقی داده نمی شود خاطر نشان کرد: وضعیت مدارس مناطق محروم نگران کننده است و 30 درصد از این مدارس آمادگی تکرار حادثه شین آباد را دارند.

وی افزود: انتظار نداشته باشید یک نفر به عنوان وزیر همه مشکلات را حل کند همانطور که رهبری معتقدند مخارج آموزش و پرورش را هزینه ندانید ، با خدمت به این حوزه برای آینده فرزندان کمک کنید.

وی با تاکید بر اینکه مانند وزارت بهداشت باید طرح تحولی در وزارت آموزش و پرورش اجرا شود تا اوضاع بهبود یابد اظهار کرد: انتظار دارم در سفرهای دولت به مناطق محروم به صورت سرزده از مدارس بازدید کنید و بببنید در چه مدارسی کودکان درس می خوانند.

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: کتاب های درسی امروز با سطح تحصیلی همخوانی ندارد و باید برای اصلاح آنان برنامه ای داشته باشید، به عنوان معلم و رییس دانشگاه معتقدم خروجی مدارس و دانشگاه ها مهارت محور نیست.

بیگلری گفت: نماینده حامی دولت روحانی بوده و هستم اما وکیل الدوله نیستم از وزرای دولت یازدهم تقدیر می کنم و برای وزرای بعدی آرزوی موفقیت دارم باید به فکر آینده بود و آینده در دست معلمان است.

وی تصریح کرد: من مخالف بطحایی نیستم اما به عنوان معلمی که هنوز خانه اولم را مدرسه و آموزش و پرورش می دانم نگرانم بطحایی نتواند این کشتی را به سلامت به مقصد برساند. وقتی حقوق فرهنگیان را با بسیاری از ادارات مقایسه می کنم شرمنده معلمان می شوم قشری که آینده در دست آنهاست در حداقل زندگی خود مانده اند.

نماینده کردستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از جمعیت اهل سنت سمت های مدیریتی نداریم انتظار اهل سنت کشور با حضور 73 درصدی در انتخابات داشتن وزیر و معاون وزیر بود اما در هیچ وزارت خانه ای از اهل سنت بهره ای نمی بریم.

به گزارش ایرنا، حسن روحانی رئیس جمهوری 17 مرداد فهرست 17 نفره کابینه دوازدهم به جز وزیر علوم را به مجلس تقدیم کرد که سیدمحمد بطحائی به عنوان گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش معرفی شده است.

جلسه رای اعتماد نمایندگان به وزیران پیشنهادی از امروز 24 مرداد در مجلس شورای اسلامی آغاز شده است و براساس ترتیب حروف الفبا، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، اولین وزیری است که صلاحیت وی در صحن علنی مجلس بررسی می شود.طبق قانون دو موافق و دو مخالف و شخص وزیر پیشنهادی فرصت معین برای سخنرانی دارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین