|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶
نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: اکثر نمایندگان موافق سیدمحمد بطحائی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش هستند و امیدوارم وی با رای بالا وارد کابینه دوازدهم شود.
 نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: اکثر نمایندگان موافق سیدمحمد بطحائی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش هستند و امیدوارم وی با رای بالا وارد کابینه دوازدهم شود.

به گزارش ایرنا، ولی داداشی در جلسه علنی امروز -سه شنبه- مجلس که در موافقت با سیدمحمد بطحائی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش سخن می گفت، افزود: مهمترین رکن جامعه ما آموزش و پرورش است، در واقع این وزارتخانه متولی تعلیم و تربیت و فرهنگ سازی در تمام حوزه ها است.

داداشی با بیان اینکه برای وزارت دو مقوله تعهد و تخصص لازم است، اظهار داشت: تعهد بطحائی، زبانزد عام و خاص است و همه فرهنگیان او را می شناسند بنابراین نمی خواهم در مورد تعهد وی سخن بگویم اما در مورد تخصص باید گفت هم مشاغل و هم تحصیلات وی مربوط به حوزه آموزش و پرورش بوده است.

نماینده مردم آستارا در مجلس ادامه داد: از جمله سابقه کاری وی می توان به ریاست مرکز ملی نظارت راهبردی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سرپرستی وزارت آموزش و پرورش، معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی و قائم مقامی وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش ما نیاز به تحولات محیطی و شرایطی دارد، اضافه کرد: وزیر پیشنهادی در این زمینه، قول داده و در برنامه وی مکتوب آمده است بنابراین از مخالفان دعوت می کنم حداقل نیم نگاهی به برنامه وی داشته باشند.

داداشی اظهار داشت: اجرای متوازن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نیاز ضروری است و ارتقای جایگاه آموزش و پرورش در جامعه نیازمند مشارکت همه قوا است و همچنین ارتقای منزلت و تامین معیشت همه معلمان الزامی است.

این نماینده موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: امروز معلمان در شرایط بد اقتصادی زندگی می کنند و نیاز است وزیر با برنامه، پیش آید و می بینیم که بطحائی با برنامه مدون وارد میدان شده است.

وی ادامه داد: در مورد جذب نیروی انسانی با انگیزه، شایسته و حرفه ای با توجه به اینکه در چهار سال آینده، 400 هزار نفر از معلمان کشوربازنشسته می شوند، بطحائی برنامه ارائه داده است.

داداشی در ادامه سخنان خود به تامین منابع مالی برای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش در مدارس اشاره کرد و گفت: امروز می بینیم که آموزش و پرورش ما کیفیت محور نیست، وزیر پیشنهادی در این زمینه قول داده و در برنامه های خود آورده است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: رویکرد برنامه های بطحائی، تمرکز بر اجرای سند تحول بنیادین، ارتقای کیفیت و جایگاه مدارس و توسعه عدالت آموزشی، ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت و منزلت اجتماعی معلمان، بهبود ساختارها و روشها و توسعه فناوری اطلاعات در مدارس است.

به گزارش ایرنا، دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری 17 مردادماه در نامه ای، فهرست اعضای کابینه دوازدهم به جز وزیر علوم را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد که در این فهرست، سیدمحمد بطحائی به عنوان گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش معرفی شده است.

جلسه رای اعتماد نمایندگان به وزیران پیشنهادی کابینه دوازدهم، از امروز 24 مردادماه در مجلس شورای اسلامی آغاز شده است و براساس ترتیب حروف الفبا، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، اولین وزیری است که صلاحیت وی در صحن علنی مجلس بررسی می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین