|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۷۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
مدیرعامل «اسکانیا» پیش از این با قرار وثیقه میلیاردی آزاد بود.
هفته گذشته رئیس کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از طرح‌های عمرانی چهارمحال و بختیاری، گفته بود پس از وقوع حادثه تصادف اتوبوس اسکانیا در بهمن ماه سال گذشته که منجر به مرگ ۴۵ نفر و زخمی شدن ۴۷ نفر دیگر شد، این پرونده به جدیت در کمیسیون عمران مجلس بررسی و حکم به متوقف شدن خط تولید اسکانیا نوع استفاده شده در این حادثه شد.

یک مقام آگاه در این باره گفت: مدیرعامل شرکت خودروسازی «اسکانیا» اواخر هفته گذشته با دستور قضایی بازداشت و به اوین منتقل شد.

البته طی این مدت چندین پرونده نیز در خصوص نقص فنی خودروهای این کارخانه در دادسرا مطرح شده بود.

گفتنی است مدیرعامل «اسکانیا» پیش از این با قرار وثیقه میلیاردی آزاد بود.

خط تولید اسکانیا متوقف شد

هفته گذشته رئیس کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از طرح‌های عمرانی چهارمحال و بختیاری، گفته بود پس از وقوع حادثه تصادف اتوبوس اسکانیا در بهمن ماه سال گذشته که منجر به مرگ ۴۵ نفر و زخمی شدن ۴۷ نفر دیگر شد، این پرونده به جدیت در کمیسیون عمران مجلس بررسی و حکم به متوقف شدن خط تولید اسکانیا نوع استفاده شده در این حادثه شد.

سید مهدی هاشمی اضافه کرد: با بررسی های کارشناسان کمیسیون مجلس و اعلام نقص فنی خودرو در حادثه قم - تهران، خط تولید نوع اسکانیای این حادثه متوقف شد.

شاید کمتر کسی باشد که در طی چند سال اخیر، خبری از حادثه آفرینی های خودروهای ساخت این کارخانه نشنیده باشد.

پای ثابت «اسکانیا»ها در حوادث شهری و بین شهری!

حادثه پشت حادثه، تقریباً در اکثر حوادث اتوبوسی کشور در چند سال اخیر و مخصوصاً در اواخر سال 92، «اسکانیا» یک پای ثابت بوده از تصادف مرگبار اتوبان تهران- قم بر اثر ترکیدن لاستیک و نقص سیستم برق در شهوریورماه سال 92 و «بهمن ماه خونین» این خودرو در جاده ها گرفته تا همین اواخر حادثه واژگونی اتوبوس «اسکانیا» شرکت واحد در بزرگراه آزادگان.

تیتر این اخبار هم تقریباً یکی است: «اسکانیا» باز هم حادثه آفرید

مروری بر چند حادثه تلخی که «اسکانیا» آفرید:

44 نفر کشته و 39 نفر نیز مجروح

در شهریورماه سال 92 یک دستگاه اتوبوس اسکانیا که از اصفهان به سمت تهران در حرکت بود پس از مجتمع توریستی مهتاب و در نقطه ای که دارای شیب زیادی به سمت تهران است به دلیل ترکیدن لاستیک جلو کنترل خود را از دست داده و پس از انحراف و برخورد با گاردریل وسط اتوبان وارد مسیر مخالف شده و با یک دستگاه اتوبوس اسکانیای دیگر که به از تهران به سمت اردکان یزد در حرکت بود برخورد می کند و به علت نقص فنی در سیستم برق اتوبوس اسکانیا هر دو خودرو دچار آتش سوزی شده و در این حادثه 44 نفر کشته و 39 نفر نیز مجروح شدند.

انحراف از مسیر؟!

در بهمن ماه سال 92 یک دستگاه اتوبوس اسکانیا در کیلومتر ۴۰ اتوبان تهران قم و در حالی که از تهران عازم اصفهان بود، پس از برخورد به گاردریل اتوبان واژگون شد.

در بررسی های اولیه مشخص شد این اتوبوس که به مقصد اصفهان در حال حرکت بود، به علت نامعلومی از مسیر اصلی منحرف و پس از برخورد با گاردریل واژگون می شود.

در این حادثه 17 نفر به شدت مجروح شدند.

حمله «اسکانیا»ها به مردم!

در یک روز از اسفند ماه سال 92 نیز از سمنان خبر رسید که تصادف اتوبوس اسکانیا با یک دستگاه کامیون 14 مجروح بر جای گذاشته است و در همان روز یک اسکانیا که از مسیر اصفهان به سمت بندر عباس در حال حرکت بود به علت نامعلومی دچار آتش سوزی شد.

نوروز پر حادثه

البته حادثه آفرینی های این خودرو در فروردین ماه سال 93 و همزمان با عید نوروز بخش دیگری از جنایت های اسکانیا بود که در ایام عید، کام بسیاری از هموطنان را تاخ کرد.

شاهکار آفرینی؟!

در اواخر فرودین ماه سال 93 هم شاهکار سوبله ای شکل گرفت و سه اتوبوس اسکانیا در استانهای اردبیل و کرمان در یک روز آتش گرفتند!

از حوادث ریز و درشت هم که بگذریم قطعاً آخرین حادثه هولناکی که این خودرو به جای گذاشت مربوط به واژگونی یک دستگاه اتوبوس بخش خصوصی شرکت واحد در 8 اردیبهشت ماه سال جاری در بزرگراه آزادگان بود که در این حادثه ۷ تن کشته و ۱۰ تن مجروح شدند.

لازم به ذکر است در اواخر فروردین ماه نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد، درباره اخبار منتشر شده مبنی بر آتش گرفتن پنج اتوبوس اسکانیا در تعطیلات نوروزی نیز اظهار کرد: اعتقاد دارم در مورد اتوبوس اسکانیا و استاندارد و کیفیت آن از سوی برخی جوسازی رسانه‌ای صورت گرفته و من از اصحاب رسانه می خواهم در این زمینه با دقت عمل کنند!

منبع:آخرین نیوز
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین