|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۱۷۳۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۱
وزیر اطلاعات با اشاره به توالی آتش‌سوزی‌ها در پتروشیمی ها و پالایشگاه ها گفت: هیچگونه شواهد و آثاری حاکی از امنیتی و تروریستی بودن حوادث آتش سوزی به دست نیامد.
 به نقل از خانه ملت، نشست عصر امروز (دوشنبه، 23 مردادماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر پیشنهادی اطلاعات برگزار شد.

وزیر پیشنهادی اطلاعات با بیان اینکه وزارت اطلاعات گزارش مسائلی که از حساسیت برخوردار بوده و می تواند غفلت از آن به معضل امنیتی تبدیل شود را به دستگاه های مرتبط ارسال می کند، گفت: وزارت اطلاعات برای جلوگیری از تبدیل موضوعات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به مسائل امنیتی گزارشات گوناگون را به دستگاه ها و وزارتخانه های ذیربط ارائه می کند.

حجت‌الاسلام علوی با بیان اینکه وزارت اطلاعات به دنبال تامین امنیت برای سرمایه گذاران واقعی است، افزود: وزارت اطلاعات مفاسد اقتصادی را به صورت جدی رصد کرده و با آن ها برخورد می کند البته نوع برخورد با آن ها به گونه ای نیست که سبب خدشه دار شدن امنیت سرمایه گذاران شود.

وی با اشاره به نوع برخورد با معاندان گفت: رویکرد وزارت اطلاعات با حوزه های داخلی تعاملی بوده اما با معاندان و تروریست ها رو دربایستی نداشته و با آن ها جدی برخورد می کند.

وزیر پیشنهادی اطلاعات تاکید کرد: وزارت اطلاعات بر روی ورود و خروج اتباع بیگانه اشراف کامل داشته و هر جا احساس کند که امنیت کشور به مخاطره می افتد اقدام لازم صورت می گیرد.

وی با اشاره به وقوع چندین آتش سوزی در پتروشیمی و پالایشگاه های کشور افزود: توالی آتش سوزی ها، وزارت اطلاعات را دچار شک اساسی کرد لذا سربازان گمنام امام زمان با دقت نظر کافی موضوع را بررسی کردند چرا که خسارت وارده از این طریق از خسارت انفجار یک ساختمان بیشتر است.

حجت‌الاسلام علوی ادامه داد: با توجه به مطالعه دقیقی که در این زمینه صورت گرفت هیچگونه شواهد و آثاری حاکی از امنیتی و تروریستی بودن حوادث آتش سوزی در پتروشیمی ها به دست نیامد.

وی با بیان اینکه وزارت اطلاعات در دستگاه ها نظارت دارد، یادآور شد: هرجا مسئله ای احساس شود به مقامات مسئول از جمله رئیس جمهور اطلاع رسانی می شود.

وزیر پیشنهادی اطلاعات با اشاره به اینکه تاکنون کانال های زیادی که محتوای ضد اخلاقی داشته شناسایی و به وزارت ارتباطات ارجاع شده است، افزود: با توافقی که با مسئولان تلگرام شده کانال های ضد اخلاقی به آن ها معرفی شده و مسئولان آن ها موظف به مسدود کردن این کانال ها که تاکنون هزاران کانال از این طریق مسدود شده است.

وی با بیان اینکه کانال های ضد دینی که مدیران آن ها در داخل کشور بوده شناسایی شده اند، ادامه داد: افرادی که نا آگاهانه به ایجاد این کانال ها اقدام و از ادامه این روند خودداری کرده اند با آن ها با روش های مدنی برخورد شد اما افرادی که به صورت هدفمند و سازمان یافته اقدام کرده بودند، به صورت قاطع با آن ها برخورد و گزارشات به مقامات عالیرتبه ارائه شد.

حجت‌الاسلام علوی با اشاره به تجمع صورت گرفته در محوطه مقبره کوروش اظهار کرد: حدود 120 کانال برای تجمع در مقبره کوروش فعالیت می کردند که تعداد زیادی از مدیران این کانال ها گرایش و وابستگی سیاسی نداشته و با توجیه، تذکر و ارشاد مشکل آن ها رفع شد و تعداد اندکی که عناد داشته و سلطنت طلب بودند با وجود ارشادات دستگیر شدند.

وی در خصوص مشکلات موسسات مالی و اعتباری و اقدامات وزارت اطلاعات برای رفع آن ها افزود: وزارت اطلاعات با هدف جلوگیری از فضاسازی و مشوش کردن افراد سپرده گذاران با تدبیر و تعامل با سایر دستگاه ها از جمله بانک مرکزی اقدام کرد و با این روش توانست از مراجعه انبوه سپرده گذاران جلوگیری کند.

وزیر پیشنهادی اطلاعات ادامه داد: با اقدامات پیشگیرانه وزارت اطلاعات و مقاومت در برابر دستگیری مدیر یکی از موسسات مالی و اعتباری تعداد سپرده گذاران در این بانک به تدریج از یک میلیون و 200 هزار سپرده گذار به حدود 3 هزار سپرده گذار بدهکار رسید.

وی درباره تعیین صلاحیت ها توسط وزارت اطلاعات یادآور شد: وزارت اطلاعات در حوزه تعیین صلاحیت ها موظف است برای انتصاب افراد در جایگاه های مدیریتی حساس، احراز صلاحیت کند و این وظیفه قانونی بوده که به وزارت اطلاعات سپرده شده است.

وزیر پیشنهادی اطلاعات تصریح کرد: در مواردی از جمله انتخابات وزارت اطلاعات موظف است سوابق افراد را به مراجع ذیصلاح از جمله هیات های اجرایی و نظارت اعلام کند لذا در انتخابات گذشته بدون هیچ محدودیتی سوابق مستند افراد به هیات اجرایی و نظارت ارسال شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین