|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۲
کد خبر: ۱۷۳۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹
مونسان که درسالهای حضورش درکیش با اصلاح جهت گیری های اقتصادی وگردشگری این منطقه آزاد براساس شاخصه های اقتصاد مقاومتی در مسیر دستیابی به توسعه پایدار گام برداشت انتظار می رود با حضور در سازمان میراث فرهنگی وگردشگری کشور نیز تحولی بنیادین ایجاد کند.
 دکترعلی اصغر مونسان که با حکم رئیس جمهور در راس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی قرار می گیرد پیش از این 4 سال مدیرعامل منطقه آزاد کیش بوده و چندین عنوان مدیر نمونه درکارنامه کاری خود دارد.

مونسان که درسالهای حضورش درکیش با اصلاح جهت گیری های اقتصادی وگردشگری این منطقه آزاد براساس شاخصه های اقتصاد مقاومتی در مسیر دستیابی به توسعه پایدار گام برداشت انتظار می رود با حضور در سازمان میراث فرهنگی وگردشگری کشور نیز تحولی بنیادین ایجاد کند.

مونسان در بدو ورود به کیش با بررسی همه جانبه وضعیت این منطقه آزاد بجای اجرای راهکارهای موقت دست به تغییر ساختارهای غلط وجایگزینی روشهای صحیح درآمدزایی زد .

اقتصاد جزیره کیش که پیش از مونسان به دلیل تکیه بر فروش ذخایر وثروت این جزیره که چیزی جز اراضی محدود این منطقه آزاد نیست دچار حباب تورمی شده بود وبازار سیاه خرید وفروش دراین جزیره برای دلالان داغتر از دیگر نقاط کشور شده بود  چرخشی 180 درجه را تجربه کرد. آنچه مونسان انجام داد ایجاد درآمدهای پایدار برای کیش برپایه توسعه صنایع و ظرفیت های نوین گردشگری بود که بی شک دربلند مدت منافع این شیوه صحیح اقتصادی باعث شکوفایی این منطقه آزاد خواهد شد.



کیش که از بدو شکل گیری بربستر واردات و تجارت چمدانی رونق گرفته بود حالا در دوره شکل گیری نظام صحیح اقتصادی براساس الگوهای موفق مالی در مناطق آزاد جهان است زیرا برای رقابت در عرصه های گردشگری این منطقه آزاد نیازمند توسعه شاخه های نوین گردشگری است .

این تغییر جهت درجزیره کیش با تکیه براصول روز مدیریتی و بنیان گذاری سیاستهای صحیح گردشگری و اقتصادی ، استفاده کارآمد از ظرفیت ها و بهره گیری از شرکت های دانش بنیان و صنایع صادرات محور به دست آمده است.

روند روبه رشد گردشگری سلامت، ورزشی، علمی و گردشگری تجارت درجزیره کیش در چهار سال گذشته گویای این امر است که با تکیه بر این مسیرهای نوین که به لحاظ پشتوانه حمایتی درکشور ما از پتانسیل های خوبی برای رونق ورشد برخوردار هستند شاید بهتر از توسعه گردشگری خرید آنهم به پشتوانه واردات کالاهای خارجی باشد. مزیت هایی که در دوره کاری دکتر مونسان به خوبی به آنها پرداخته شد.

 سازمان میراث فرهنگی وگردشگری و صنایع دستی کشور نیز نیازمند نگرشی تازه به موضوعات گردشگری وفرهنگی است و انتصاب دکتر مونسان دراین سمت بارقه امیدی برای متخصصان این حوزه است تا با دیدگاههای کارشناسانه و پشتوانه تحقیقاتی که همواره درمدیریت مونسان مشاهده شده این سازمان با بهره گیری از پتانسیل های گردشگری وفرهنگی کشوردریچه ای تازه برای رونق اقتصادی این مرزوبوم گشاید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین