|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۱۷۳۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
تا امروز، ۲۳ مرداد، ۴۶۱ واحد مسکونی در شهرستان های مذکور آسیب دیده اند که از این تعداد ۱۰۰ واحد احداثی و مابقی تعمیری هستند.
  مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان گفت: برای جبران خسارت سیل استان گلستان در بخش واحدهای مسکونی مبلغی حدود هشت میلیارد تومان برآورد شده است.

ولی الله زمانی نژاد با اشاره به خسارات سیل اخیر در استان گلستان اظهار کرد: بیشترین خسارات در شهرستان های آزادشهر، رامیان و وارد شده و به شهرهای علی آبادکتول، کلاله، مینودشت و گالیکش نیز خسارت هایی وارد شده است.

زمانی از وارد شدن خسارت به ۴۶۱ واحد مسکونی در استان گلستان خبرداد و افزود: تا امروز، ۲۳ مرداد، ۴۶۱ واحد مسکونی در شهرستان های مذکور آسیب دیده اند که از این تعداد ۱۰۰ واحد احداثی و مابقی تعمیری هستند.

مدیر بنیاد مسکن گلستان ادامه داد: کل مبلغی که در استان برای جبران خسارت در این راستا نیاز داریم حدود هشت میلیارد تومان است که ۶ ونیم میلیارد تومان تسهیلات و مابقی آن بلاعوض است.

وی خاطرنشان کرد : برای واحدهای احداثی حدود ۲۵میلیون تومان وام تسهیلات و ۵ میلیون تومان بلاعوض، و برای واحدهای تعمیری ۱۰ میلیون تسهیلات و ۲ و نیم میلیون تومان بلاعوض در نظر در نظر گرفته شده است.

وی از خسارت در بخش معابر و پل های روستایی خبرداد و گفت: تقریبا به معابر ۲۲ روستا نیز خسارت هایی وارد شده است که برای آنها  ۱۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

زمانی نژاد بیشترین خسارت در بخش روستایی را در روستای وطن آزادشهر عنوان و خاطرنشان کرد: در این روستا نزدیک به ۱۶ مورد تخریبی و ۹۰ مورد تعمیراتی داریم.

وی در پایان از اعلام این خسارات به دفتر مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و حوادث استان خبرداد و گفت: در حال ارسال این آمار به تهران و پیگیر گرفتن تخصیص تسهیلات به استان گلستان هستیم.


منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین