|
|
امروز: دوشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۱۷۳۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
جناب مهندس کشاورز که جزء نخستين دانشجويان کشاورزي دانشگاه تهران بوده و حال و قال و فاميلش گواه داشتن حق نسق در اين وزارتخانه است در مصاحبه با شماره خرداد 96 مجله «دام، کشت و صنعت» مي‌گويد: «حجتي سلول‌هايش براي کشاورزي مي‌تپد. او آلترناتيوي در مجموعه وزارت جهاد کشاورزي ندارد.
 علي فريدوني/عضو هيأت علمي نوشت:

 «دبير پس از پرسيدن درس از کساني که دستشان را بالا برده بودند، مرا که دستم پايين بود، به پاي تخته برد و پس از پرسيدن سؤال، بهترين نمره کلاس را به من داد. به‌دليل اعتراض شاگردان، کتبي امتحان کرد و نمره‌ام بيشتر از کلاس شد. ما به صورت خانوادگي اهل ‌هاي‌وهوي و مطرح‌کردن خودمان نيستيم.» با ذکر خرابکاري‌هاي هشت‌ساله پديده هزاره سوم نظرش را دراين‌باره پرسيدم. ايشان ضمن محکوم‌کردن اين روش مديريت، با اعتماد‌به‌نفس عجيبي اظهار کرد: «اگر اين مملکت چندين بار هم زيرورو شود، باز هم مي‌توانيم آن را از نو بسازيم چون ما منابع طبيعي (اعم از تجديد‌شونده و غيرتجديدشونده) و منابع انساني سرشاري داريم که قابل اتکايند.» دو پاراگراف کوتاهي که نقل شد به ترتيب بخشي از مصاحبه ايشان با يکي از نشريات معتبر کشور و نيز گفت‌وگوي نگارنده با اوست. با وجود اينکه مطمئن هستم به خاطر ذکر اين مطالب و به‌طورکلي نوشتن اين وجيزه، با بنده اوقات تلخي مي‌کند اما با توجه به هجمه غير‌منصفانه عده‌اي جاه‌طلب امتحان‌شده و نيز گروهي ناآگاه، به ايشان (به‌ويژه در اين روزها)، وظيفه ملي و صنفي‌ام ايجاب مي‌کرد که چند کلمه‌اي در مورد وي بنويسم. بله، درست حدس زديد. اين فرد کسي نيست جز محمود حجتي، وزير فعلي کشاورزي و معرفي‌شده به مجلس از سوي رئيس‌جمهوري به منظور کسب رأي اعتماد مجدد براي چهار سال ديگر؛ کسي که با وجود روشن‌بودن مواضع سياسي- اعتقادي‌اش، اکثر افراد دوست دارند با او کار کنند. رهبر محترم کشور نيز در مورد ايشان فرموده‌اند: «حجتي اگر بخواهد (خودکفايي گندم) مي‌تواند.» او هر جا مي‌رود اعتبار نمي‌گيرد، بلکه اعتبار مي‌بخشد. شايد به‌همين ‌دليل است که به دنبال پست و مقام نيست، بلکه پست و مقام به دنبال اوست! اينها واقعيت زندگي اين مرد است، نه مجيز‌گويي که نه او را خوش ‌آيد و نه بنده در گروه خونم اين چيزها ديده شده است. حجتي کمتر حرف مي‌زند و بيشتر عمل مي‌کند. به‌همين‌دليل وقتي نداشتن مدرک مهندسي کشاورزي‌اش مطرح مي‌شود، آن را توهين‌آميز و ناشي از کج‌فهمي دانسته و با اعتماد‌به‌نفس مثال‌زدني، مدعيان و گويندگان چنين سخناني را دعوت به مزرعه کوچکش مي‌کند تا زير نظر داوران بي‌طرف مسابقه بدهند. حالا که حرف به اينجا رسيد، خوب است نظرات اعاظم و سنگ‌هاي زيرين آسياب وزارت کشاورزي را درباره حجتي ببينيم: جناب شريعتمدار (که با بيش از 40 سال سابقه به پدر گندم شهره است) مي‌گويد: «وقتي در سال 79 شنيدم يک مهندس عمران آمده گندم را خودکفا کند کمي به من برخورد و با هدف رو‌کم‌کني به سراغش رفتم. تا آمدم سؤال کنم، در مقابل باران پرسش‌هاي تخصصي‌اش قرار گرفتم و... در آنجا بود که هم‌قسم شديم که گندم را خودکفا کنيم و... »

جناب مهندس کشاورز که جزء نخستين دانشجويان کشاورزي دانشگاه تهران بوده و حال و قال و فاميلش گواه داشتن حق نسق در اين وزارتخانه است در مصاحبه با شماره خرداد 96 مجله «دام، کشت و صنعت» مي‌گويد: «حجتي سلول‌هايش براي کشاورزي مي‌تپد. او آلترناتيوي در مجموعه وزارت جهاد کشاورزي ندارد. حرف‌هاي ما کشاورزي‌چي‌ها را گوش مي‌کند و به‌دليل آی‌کیوی بالايش آنها را در فرمول‌هاي رياضي مي‌ريزد و تجزيه و تحليل مي‌کند. او با وجود اينکه کشاورزي نخوانده اما مدير کارآمدي است.» و سرانجام وزير کشاورزي مرحوم بازرگان و نخستين وزير کشاورزي ج.ا.ا (دکتر ايزدي) مي‌گويد: «حجتي به معناي کامل، مصداق يک وزير کشاورزي است»(همان). در خاتمه و با عنايت به مراتب فوق و نظر به اينکه بنده جناب حجتي را مدير کارتابلي و روزمرگي ندانسته و او را يک مدير استراتژيک مي‌دانم، از نمايندگان فهيم ملت و به‌ويژه عزيزان عضو کميسيون کشاورزي انتظار دارم با دادن يک رأي تاريخي به اين مرد قاطع و زحمتکش و در عين حال متخصص، متعهد، اخلاقي و متشرع، او را براي تکميل برنامه‌هايش و از جمله کاهش قابل ‌توجه وابستگي روغن وتداوم خودکفايي گندم و شکر با حفظ منابع پايه (آب و خاک) ياري فرمايند. تصديق مي‌فرماييد که بحث مدرک بيشتر يک بهانه است. چه، کسي که هشت سال از صبح تا شب مباحث مختلف کشاورزي را گوش کرده و نوشته و هشت سال نيز مستقيم علم کشاورزي را در مزرعه‌اش به کار گرفته است، نمي‌تواند به اندازه يک PHD کشاورزي يا فوق‌ليسانس يا ليسانس کارايي داشته باشد، آن هم کشاورزي که جنبه مهارتش به تئوري‌اش مي‌چربد؟ موضوعي که بيشتر دانش‌آموختگان ما به‌دليل نقص در سيستم آموزشي ما، از نداشتنش رنج مي‌برند. اين درحالي است که اگر ايشان هدفش حل مشکل صورت بود، نه سيرت؛ گرفتن مدرک مقاطع مختلف در دانشگاه آزاد اسلامي بسيار سهل‌الوصول بود.

منبع:وقایع اتفاقیه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین