|
|
امروز: دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۰
کد خبر: ۱۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۸
قرار است بخشی از مشکلات حوزه صادرات غیرنفتی در برنامه 100 روزه اقتصادی دولت یازدهم حل شوند.
رئیس سازمان توسعه تجارت هدف‌گذاری صادرات غیرنفتی کشور را در سال جاری رسیدن به رقم 59 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: قرار است بخشی از مشکلات حوزه صادرات غیرنفتی در برنامه 100 روزه اقتصادی دولت یازدهم حل شوند.

حمید صافدل از بررسی چالش‌های فعلی حوزه صادرات غیرنفتی در سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد و گفت: درراستای اولویت‌بندی 100 روزه برای حل مشکلات اجرایی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه فرابخشی صادرات غیرنفتی، قرار است محورهای اصلی مشکلات این حوزه با کسب نظرات کلیه صاحب نظران و کارشناسان و فعالان اقتصادی جمع‌آوری و دسته‌بندی شود تا بعد از آن با اجرای راهکارهای پیشنهادی در فرایندهای تصمیم‌سازی بازنگری شده و مشکلات موجود اصلاح شوند.

وی از کلیه کارشناسان و صاحب نظران خواستار با مراجعه به سایت سازمان توسعه تجارت به نشانی www.tpo.ir نسبت به تکمیل جدول مربوطه اقدام و نظرات و پیشنهادهای خود را به سازمان توسعه تجارت ایران منتقل کنند.

او با اشاره به اینکه امسال در سال سوم برنامه پنجم توسعه قرار داریم، گفت: تحقق شعار حماسه اقتصادی در گرو تحقق برنامه 59 میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی در سال جاری است که اگر این هدف محقق شود زودتر از پایان برنامه پنجم به هدف بزرگتر برابری واردات در مقابل صادرات غیرنفتی دست پیدا می‌کنیم.

وی افزود: در صورت تحقق هدف فوق می‌توانیم کل ارز موردنیاز برای واردات را از محل صادرات غیرنفتی تامین کنیم و ارز صادرات نفت فقط در بخش زیرساخت‌ها مورد استفاده قرار گیرد و وارد مصرف روزانه کشور نشود.

رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه توسعه اقتصادی کشور بدون توسعه تولید صادرات‌گرا ممکن نیست، اظهار کرد: امسال باید واردات در خدمت تولید و تولید در خدمت صادرات غیرنفتی و رونق فضای کسب و کار قرار گیرد.

صافدل با اشاره به اینکه ارزش افزوده تولید باید در هنگام صادرات مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: امسال صادرات محصولات دانش بنیان و با ارزش افزوده بالا در اولویت قرار گرفته است.

به گفته وی برای سال جاری صادرات 59 میلیارد دلاری هدف‌گذاری شده که 41 میلیارد دلار آن مربوط به صادرات کالا و 18 میلیارد دلار نیز مربوط به صادرات خدمات فنی و مهندسی است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین