|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۹
کد خبر: ۱۷۳۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
در تیرما امسال در پایتخت ۱۳ هزار و ۸۴۳ فقره اجاره نامه ثبت شد که نسبت به خرداد ماه سال جاری ۳.۲ درصد و نسبت به تیرماه سال قبل ۹.۴ درصد کاهش داشته است.
 تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهد که منطقه 5 تهران پرطرفدارترین منطقه در معاملات مسکن پایتخت است و منطقه 19 نیز کم‌ترین تعداد معاملات خرید و فروش و رهن و اجاره را به ثبت رسانده است.

 گزارش دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد که در تیرماه سال جاری، ۱۴ هزار و ۷۷۷ فقره معامله واحد مسکونی انجام شد که نسبت به ماه قبل از آن (خرداد ۹۶) ۵.۸ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته (تیر ۹۵) ۲ و نیم درصد کاهش داشته است.

همچنین بیشترین تعداد معامله مسکن در تهران را املاک مسکونی منطقه ۵ پایتخت با ۲ هزار و ۲۹۷ فقره معامله به خود اختصاص دادند اما منطقه ۱۹ تهران با تنها ۱۱۱ فقره معامله، کمترین میزان خرید و فروش را دارا بود.

بیش‌ترین نرخ رشد معاملات هم در این ماه مذکور به منطقه 22 با رشد 19.8 درصدی و کم‌ترین نرخ رشد تعداد معاملات مربوط به منطقه 16 با کاهش 21.5 درصدی بوده است.

گران‌ترین و ارزان‌ترین مناطق

در این ماه، از میان مناطق 22 گانه شهر تهران منطقه یک با 99.2 میلیون ریال بیش‌ترین و منطقه 18 با 22.6 میلیون ریال کم‌ترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی آپارتمانی معامله شده را داشته است.

همچنین متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحدهای مسکونی آپارتمانی در تیرماه سال جاری 45.7 میلیون ریال بوده است که نسبت به ماه قبل ثابت و نسبت به تیرماه سال قبل 5.8 درصد رشد داشته است.

توزیع فراوانی تعداد معاملات در تیرماه امسال هم نشان می‌دهد که واحدهای مسکونی تا 5 سال ساخت با 46.6 درصد سهم معاملات، پرمتقاضی‌ترین واحدهای مسکونی بوده‌اند. همچنین ضمن اینکه واحدهای مسکونی ۶۰ تا ۷۰ متر مربعی نیز با ۱۵.۷ درصد حداکثر تقاضای بازار مسکن را به خود اختصاص داده اند.

خریداران نیز مایلند عمدتا واحدهای مسکونی با میانگین قیمتی ۳ تا ۳ و نیم میلیون تومان در هر متر مربع را خریداری کنند؛ این نوع واحدها ۱۲.۱ درصد (بیشترین متقاضی) کل معاملات مسکن تهران در تیر ۹۶ را به خود اختصاص داده اند.

آخرین آمار بازار اجاره

در تیرما امسال در پایتخت ۱۳ هزار و ۸۴۳ فقره اجاره نامه ثبت شد که نسبت به خرداد ماه سال جاری ۳.۲ درصد و نسبت به تیرماه سال قبل ۹.۴ درصد کاهش داشته است.

بر اساس گزارش دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی نرخ اجاره در تهران افزایش داشته و بدین ترتیب نرخ اجاره و رهن در پایتخت در هر متر مربع به ۲۷ هزار و ۶۴۷ تومان در هر متر مربع رسیده است که نسبت به ماه گذشته ۶.۱ درصد و نسبت به تیرماه سال قبل ۱۹.۱ درصد رشد داشته است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین