|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۱۷۳۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۸
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ضمن تشریح روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در مجلس گفت که با توجه به تصریح آیین‌نامه مجلس پنجشنبه نیز جلسه علنی خواهد داشت و انتظار می‌رود روند بررسی صلاحیت‌ها حداکثر تا روز یکشنبه هفته آینده به اتمام رسد.
 سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ضمن تشریح روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در مجلس گفت که با توجه به تصریح آیین‌نامه مجلس پنجشنبه نیز جلسه علنی خواهد داشت و انتظار می‌رود روند بررسی صلاحیت‌ها حداکثر تا روز یکشنبه هفته آینده به اتمام رسد.

بهروز نعمتی اظهار داشت: بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم از روز سه‌شنبه هفته جاری با حضور رئیس‌جمهور آغاز خواهد شد. آقای روحانی دو ساعت و نیم برای دفاع از کابینه پیشنهادی فرصت دارد. فکر می‌کنم مثل دوره قبل ایشان بخشی از فرصت دفاعیاتش از کابینه را به آخرین روز مجلس موکول کند.

وی افزود: بعد از صحبت‌های رئیس‌جمهور مجلس وارد بررسی صلاحیت کلیت کابینه با استماع نظرات ۵ نماینده موافق و ۵ نماینده مخالف خواهد شد که هرکدام از آنها ۱۵ دقیقه فرصت دارند. البته ممکن است نمایندگان بخشی از فرصت خود را به نمایندگان دیگر بدهند. پس طبیعی است تعداد موافقان و مخالفان افزایش یابد.

نعمتی با بیان اینکه بررسی کلیات منتهی به رای گیری نمی شود، گفت: بعد از بررسی کلیات مجلس وارد بررسی صلاحیت هریک از وزرای پیشنهادی به ترتیب حروف الفبا می شود. بنابراین بررسی صلاحیت از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش آغاز شده و به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان ختم می شود.

وی در مورد نحوه بررسی صلاحیت هرکدام از وزرای پیشنهادی براساس آیین نامه گفت: براساس آیین نامه داخلی مجلس برای هر وزیر پیشنهادی دو موافق و دو مخالف به اظهار نظر پرداخته که هر کدام ۱۵ دقیقه فرصت دارند بعد از آن نوبت به ارائه برنامه ها و دفاعیات وزیر پیشنهادی در فرصت نیم ساعته است. براین اساس بررسی صلاحیت هر وزیر پیشنهادی یک ساعت ونیم طول می کشد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: با اتمام بررسی صلاحیت ۱۸ وزیر پیشنهادی کابینه دوازدهم اعضای دولت جلسه علنی را ترک کرده و مجلس وارد رای گیری از نمایندگان برای کل وزرای پیشنهادی می شود.

نعمتی درباره روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی گفت: مجلس از روز سه‌شنبه (۲۴ مرداد) بررسی صلاحیت را در دو شیفت کاری صبح از ساعت ۸ تا ۱۲ و بعدازظهر از ساعت۱۴ تا ۱۸ آغاز می کند که انتظار می رود حداکثر تا روز یکشنبه (۲۹ مرداد) به اتمام برسد.

وی افزود: با توجه به صراحت آیین نامه مبنی بر برگزاری جلسات علنی به صورت متوالی در زمان بررسی صلاحیت‌ها مجلس در روز پنجشنبه جلسه علنی خواهد داشت. اینکه این جلسات به صورت یک یا دو شیفت باشد بستگی به رای نمایندگان دارد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در پایان در مورد زمان معرفی وزیر پیشنهادی علوم به مجلس گفت: براساس شنیده های ما قرار است وزیر پیشنهادی علوم فردا (یکشنبه) به مجلس معرفی شود که امیدواریم این اتفاق بیفتد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین