|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۱۷۳۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۱
هفدهمین جشن حافظ با حضور تعداد کثیری از هندمندان در تالار وزارت کشور آغاز شد.
 هفدهمین جشن حافظ عصر امروز شنبه بیست و یکم مرداد در تالار وزارت کشور با حضور سیاوش خیرابی، میلاد کی مرام، جمشید مشایخی، بهرنگ علوی، ترلان پروانه و سارا رسول زاده، مسعود جعغری جوزانی، هومن سیدی، مریم کاویانی، منوچهر هادی، یکتا ناصر، احسان علیخانی، محسن افشانی، ساعد هدایتی، مهناز افشار، ویشکا آسایش، جواد طوسی، نوید محمدزاده، دانیال عبادی، محمد معتمدی، جواد عزتی، بهتاش صناعی ها، مریم مقدم، اسماعیل عفیفه، همایون ارشادی، عبدالله اسکندی، رضا درمیشیان، رضا عطاران، فریبا متخصص و تعداد کثیری از هنرمندان در حال برگزاری است.

برنامه با پخش تلاوت قرآن و سرود ملی آغاز شد. امین معلم در ابتدای مراسم به مهمانان خوش آمد گفت. سپس کلیپی از علی معلم پخش شد که در آن به مهمانان خوش آمد می گفتند.

در ادامه مراسم رضا یزدانی برای اجرای ترانه به روی صحنه آمد.

در این میان، هنگام اجرای ترانه بلندگوی سمت راست سالن از کار افتاد.

سپس شیلا خداداد دکلمه ای را خواند و مقدم مهمانان را گرامی دانست.

در ادامه ایمان معلم به روی صحنه آمد و گفت: ادامه این مسیر بدون پدر خیلی سخت بود اما ما ناگریز به ادامه ایم چرا که او معتقد بود که این راه باید ادامه پیدا کند و تنها جشن مستقل خصوصی ایران برگزار شود.

 خسرو دهقان، آرش خیروی، جواد طوسی، امیر پوریا، مانی باغبانی، هیوا مسیح، علیرضا مجمع، محمد رضت لطفی، امیر رضا نوری پرتو، کسری ولایی و آذر معماریان که اعضا هیئت داوران بودند معرفی شدند

مهران مدیری که  اجرای این مراسم را بر عهده دارد، گفت: به جای علی معلم اجرا کردن خیلی سخت است و امشب شب بسیار پرستاره ای است و من می خواهم خواهش کنم که به یاد علی معلم همه تا پایان مراسم بمانند.

در ادامه کلیپی از زنده یاد علی معلم پخش شد و حضار به احترام وی یک دقیقه سکوت کردند.

نخستین جایزه اهدایی، تندیس "علی معلم" است. مجسمه‌ای مزین به طرح فیروزه و نام علی معلم که امسال برای نخستین بار به یک چهره برجسته ایرانی اعطا خواهد شد. آذر معماریان برای اهدای این تندیس به روی سن می‌آیند. او لباسی منقش به تصویر چهره علی معلم به تن دارد.
 
آذر معماریان: «چون علی معلم این طرح تندیس حافظ را بسیار دوست داشت، از همین طرح برای جایزه یادبود او استفاده شد. به اضافه طرح فیروزه که نشانه اوست. امسال این جایزه به یک سینماگر اهدا می‌شود،اما در سالهای آینده ممکن است به افراد حوزه های دیگر که برای ایران افتخار آفریده اند، اهدا خواهد شد.»
 
 اصغر فرهادی برنده امسال این جایزه است. او در مراسم حضور ندارد، اما فایل تصویری فرستاده که روی نمایشگرها پخش می‌شود. او در این ویدیو از این جایزه تشکر کرد. و برای ادامه راه دنیای تصویر و جشن حافظ آرزوی موفقیت کرد. ساره بیات به نماینذگی از وی، تندیس را تحویل گرفت.
 
 ساره بیات: «نمی‌دانم واقعا چه بگویم. جای آقای معلم بیش از هر زمان دیگری امشب خالی است. بسیار خوشحالم که می‌توانم این تندیس را به دست آقای فرهادی برسانم.»
 
نخستین بزرگداشت یک عمر فعالیت نوشتاری است که طبق اعلام قبلی، به شهرام جعفری نژاد اعطا می‌شود. جواد طوسی، منتقد قدیمی و از برندگان پیشین این جایزه با دعوت مدیری برای تقدیر از وی به روی صحنه می‌آید.
 
جواد طوسی: «شهرام جعفری نژاد دوست و هم محله علی معلم عزیز بود. بنابراین تقدیر از او، لطفی دارد که ان یاد مجدد از علی معلم است. من و این دو نفر چند سال از عمرمان را در خانه فرهنگ گذراندیم. ویژگی بارز شهرام جعفری نژاد، استقلال کاری اوست. او از شماره های نخست، فعالیت خود را در مجله فیلم آغاز کرد و از همان ابتدا نیز گزیده کار بود. او بر پایه همان استقلال، نشریه‌ای به نام "صنعت سینما" را با یک نگاه و افق آرمانی تاسیس کرد و سالها پایمردانه انتشار آن را استمرار داد. »
 
 شهرام جعفری نژاد در سخنان طولانی خود بارها احساسی شد و بغض کرد: «...علی جان سلام! خوبی؟ دیدی بالاخره به جشن امدم؟ اصلا فکر نمی‌کردم زمانی این جایزه را ببرم که تو نباشی. هنوز هم باورم نمی‌شود. کاش باز هم بیایی و از آن قهقهه‌های مستانه سر بدهی...

...من و علی سال‌ها در خانه فرهنگ کنار هم فعالیت می‌کردیم. آن‌قدر به این‌کار ادامه دادیم که انگار فقط برای نمایش فیلم به آن‌جا نمی‌رفتیم. سال‌ها از خانه هنر تا تلویزیون و جشنواره فجر، با هم و در کنار هم بودیم... همیشه دوست داشتی با کارهایت همه را مبهوت کنی، همان‌طور که با رفتنت هم با ما همین کار را کردی...»
 
 مهران مدیری برای اعلام بزرگداشت یک عمر دستاورد هنری بالای سن می‌آید. امسال از محمدعلی کشاورز، بازیگر قدیمی و مشهور سینما و تلویزیون ایران به پاس یک عمر فعالیت هنری پربار تجلیل خواهد شد.
 
 محمدعلی کشاورز امکان آمدن بالای سن را ندارد و بنابراین جمشید مشایخی و مهران مدیری به پایین سن می‌روند و جایزه را به محمدعلی کشاورز اهدا می‌کنند. حضار به صورت ایستاده او را تشویق می‌کنند
 


کشاورز: «علی معلم در مجله خود به سینما و تئاتر می‌پرداخت. اگر ما می‌خواهیم سینمای خوبی داشته باشیم، باید تئاتر قدرتمندی داشته باشیم. من برای مردم ایران آرزوی سلامتی و موفقیت در تمام زمینه‌ها دارم.»
 
مهران مدیری: «امین حیایی را ببینید. گلزار را ببینید. اگر اینها با این تیپ‌ها سلبریتی هستند من دولبریتی ام!»
 
 نوبت به بخش اصلی مراسم و اعلام برندگان جوایز بخش رقابتی می‌رسد. نخستین جایزه، بهترین مستند سال است.
 
اعلام بخش‌های مختلف جوایز با صدای علی معلم انجام می‌شود. داریوش ارجمند برای اهدای این جایزه روی سن می‌آید.
 


نامزدهای بهترین فیلم مستند
 
جایزه بهترین فیلم مستند اهدا می‌شود به «دیپلماسی شکست ناپذیر آقای نادری» ساخته بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم.
 
 صناعی‌ها: «از منتقدین و هیات داوران تشکر می‌کنم. همچنین از امید معلم، آذر معماریان و علی معلم.»
 
جایزه بهترین فیلمنامه تلویزیونی، آغازگر جوایز بخش تلویزیون هفدهمین جشن حافظ است. مهران مدیری از آزیتا حاجیان و کورش تهامی برای اهدای این جایزه دعوت می‌کند.
 


 نامزدهای بهترین فیلمنامه تلویزیونی
 
بهترین فیلمنامه تلویزیونی اهدا می‌شود به سروش صحت و ایمان صفایی برای سریال «لیسانسه‌ها»
 
 سروش صحت به شدت مورد تشویق حضار قرار می‌گیرد: «خیلی خوشحالم که ما این جایزه را بردیم. جای آقای معلم خیلی خالی است. این کت مندرس 17 ساله که یادتان هست، من امشب بالاخره این کت را در می‌آورم، اما نگهش می‌دارم به یاد این هفده سال و برای هفده سال بعدی یک کت دیگر می‌خرم. اصفهانی‌ام دیگر!»
 


جایزه بعدی، تندیس ویژه هیات داوران است و امیر پوریا برای اهدای آن روی سن می‌آید.
 
پوریا: «علی معلم بر خیلی مسائل با مدیران فرهنگی  اختلاف داشت. از جمله مشکلاتی که  ابتدای انقلاب برای ستاره‌ها درست کردند. امشب من به نمایندگی از هیات داوران قرار است تندیس ویژه را به کسی اهدا کنیم که خود من یکی از ویژگی‌های زیبایی شناختی او را تدریس می‌کنم. سورپرایز امشب ما را حمید نعمت اله و علیرضا رئیسیان برای اهدای این جایزه اعلام خواهند کرد.»
 
 جایزه ویژه هیات داوران جشن حافظ در میان تشویق کرکننده حضار، به محمدرضا گلزار اهدا شد.
 


گلزار: «خیلی ممنونم. تشکر می‌کنم از هیات محترم داوران جشن وزین دنیای تصویر. جای آقای معلم خیلی خالی است و مطمئنم همه شما با من هم عقیده اید که ایشان اینجا حضور دارند. من این جایزه را بعد از هفده سال به فال نیک می‌گیرم و از همه طرفداران و مردم عزیزم که همراهی‌ام کردند، ممنونم.»
 
 میلاد کی مرام و الهام حمیدی برای اعلام برنده جایزه بهترین بازیگر زن کمدی تلویزیون به روی سن می‌آیند.
 


 نامزدهای بهترین بازیگر زن کمدی تلویزیونی

 
 جایزه بهترین بازیگر زن کمدی تلویزیونی اهدا می‌شود به سیما تیرانداز برای سریال «پادری»
 
تیرانداز: «جای آقای معلم خالی نباشد و مرسی از هیات داوران که من را لایق دانستند.»
 


 نوبت به اهدای جایزه بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیونی رسید.



نامزدهای بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیونی


مرجانه گلچین برای اهدای این جایزه روی سن می‌آید.
 
گلچین: «خواستم شبیه آقای معلم بشوم، تیپ سفید زدم. خوشحالم که در خدمت شما هستم»
 
تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیونی تعلق می‌گیرد به هوتن شکیبا برای بازی در سریال «لیسانسه‌ها»
 
شکیبا: «خیلی خوشحالم که در کاندیداها دو دوست صمیمی من هستند. نوید محمدزاده و بهرام افشاری. و یک تشکر دیگر هم می‌کنم از دو قل دیگرم در لیسانسه‌ها، امیر کاظمی و امیرحسین رستمی. یک ماچ برای سروش صحت و جایزه را تقدیم می‌کنم به پدرم که انتهای سالن نشسته است.»
 

 
 جوایز بازیگری تلویزیون ادامه دارد، با بهترین بازیگر زن درام تلویزیون
 

 
 نامزدهای بهترین بازیگر زن درام تلویزیون
 
مهران مدیری امشب حسابی  امین حیایی را سوژه شوخی‌هایش کرده است. مدل موی عجیب حیایی نیز مزید بر علت شده است! مدیری از او و هنگامه قاضیانی برای اهدای این جایزه دعوت می‌کند
 
تندیس حافظ بهترین بازیگر زن درام تلویزیون اهدا می‌شود به ساره بیات برای سریال «عاشقانه»
 

 
پوران درخشنده برای اهدای جایزه بهترین بازیگر مرد درام تلویزیونی بالای سن آمد .
 
 
 
نامزدهای بهترین بازیگر مرد درام
 
جایزه بهترین بازیگر مرد درام تلویزیونی در میان تشویق شدید حضار، تعلق گرفت به هومن سیدی برای سریال «عاشقانه»
 
 سیدی: «فکر می‌کنم فقط در ایران اتفاق می‌افتد که آدم در ان واحد هم خوشحال باشد و هم ناراحت. خوشحالم برای این جایزه و ناراحتم برای نبود علی معلم.»
 
 

مهناز افشار و بهاره کیان افشار برای اهدای این جایزه حاضر می‌شود. افشار: «چقدر خوشحالم که رضا گلزار عزیز جایزه گرفت. سوپراستار سینمای ایران است و نوش جانش! سال گذشته آقای معلم خیلی به خاطر برخی مسائل بازخواست شد. الان به ان افراد می‌گویم دلتان نمی‌سوزد؟ حرفی نزنیم که بعدها از آن پشیمان شویم»
 

 
نامزدهای بهترین کارگردانی تلویزیون
 
تندیس حافظ بهترین کارگردان تلویزیون اهدا شد به منوچهر هادی برای «عاشقانه»
 
هادی: «عاشقانه‌ای ها تشویق! این جایزه اول متعلق به همه بچه‌های عاشقانه است و بعد به مامان سوفیا! یکتا ناصر عزیزم. یاد آقای معلم گرامی. لطفا به افتخارشان بایستید و تشویقش کنید!»
 
 

نوبت اهدای جایزه بهترین سریال است. مهران مدیری از «چهار قند!» دعوت می‌کند تا روی سن بیایند! غلامرضا نیکخواه، مهران غفوریان، یوسف تیموری و رضا داوودنژاد برای اهدای این جایزه بالا می‌آیند.
 

 
نامزدهای بهترین مجموعه تلویزیونی
 
چهار کمدین حسابی با حضورشان روی سن شوخی می‌کنند و بالاخره برنده را اعلام می‌کنند: «لیسانسه‌ها»
 
 
رضا جودی (تهیه کننده لیسانسه‌ها): «سلام علیکم، خیلی ممنون!»
 
جایزه بهترین چهره تلویزیونی، آخرین جایزه بخش تلویزیون خواهد بود.
 

 
نامزدهای بخش بهترین چهره تلویزیونی
 
لادن مستوفی و یکتا ناصر این جایزه را اهدا می‌کنند.
 
 در این بخش دو تندیس اهدا می‌شود: یکی به احسان علیخانی برای «ماه عسل»
 
علیخانی: «بین نامزدها دو رفیق دارم به اسم رامبد جوان و عادل فردوسی پور. آقای مدیری هم که کارش درست است، اما انگار با من قهر است که چرا به برنامه‌اش نرفته‌ام. نکته آخر، اولین تصویری که پخش شد متعلق به او بود. هرکدام از ما تلقی خاصی از شجاعت داریم. چند روزی است که عکسی دست به دست می‌شود. نگاه کردن به چشمان «محسن حججی» خیلی سخت است. دوست دارم این جایزه را تقدیم کنم به خانواده او.»
 
آغاز هفدهمین جشن «حافظ» در غیاب علی معلم
 
سعید راد برای اعلام نفر دوم برنده می‌آید
 
راد: «من می‌خواهم جلوی عکس علی معلم بایستم و به اوسلام کنم. همه سالن به او سلام کنید! من ده سالی است که در جشن حافظ شرکت می‌کنم. یک‌بار هم از من تقدیر شد که از هر جایزه‌ای که گرفته‌ام برایم باارزش‌تر بود. به تمام بزرگان احترام می‌گذرام و از حضور تمام جوانان ستاره سینمای ایران خرسندم. اما دوست دارم امشب اسم یک نفر را بیاورم که به نظرم خیلی باشکوه بازی می‌کند: نوید محمدزاده.»
 
راد: «خیلی جمله‌ها را می‌توانم به سینماگران بگویم، اما از نظر من این مرد فوق‌العاده است. چقدر ما از این افراد کم داریم، وقتی که در این سطح قرار می‌گیرند و می‌شوند مهران مدیری!
 
در حالی که به واسطه مجری‌گری مدیری در جشن امسال کسی احتمال جایزه را نمی‌داد، مهران مدیری برنده دومین تندیس چهره برتر تلویزیونی جشن امسال شد.
 
مهران مدیری حالا با بردن این جایزه، با پنج تندیس حافظ رکورددار جشن است
 
مدیری: «احسان علیخانی چه گفت؟ گفت من با او قهرم؟ بله درست است قهرم! این را هم بگویم که محمدصالح علا کسی است که همه ما در تلویزیون شاگردش بوده‌ایم و به نظرم همه جایزه‌های دنیا را باید به او داد.»
 
آغاز هفدهمین جشن «حافظ» در غیاب علی معلم
 
تیم انیمیشن‌های «پندانه» کلیپ بامزه‌ای در مورد سلفی با ستارگان و جشن حافظ ساخته است که پخش آن در سالن حسابی همه را سرحال می‌آورد.
 
نوبت اهدای نشان عباس کبارستمی است که دومین سال آن است. همایون ارشادی برای اهدای آن روی سن آمده است
 
 ارشادی: «عباس کیارستمی و علی معلم حضور فیزیکی کنارمان ندارند اما حضور معنوی‌شان سال‌ها کنار ما خواهد بود. این نشان برای کسی است که در سینما جسارت به خرج بدهد. جایزه عباس کیارستمی امسال اهدا می‌شود به رضا درمیشیان»

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین