|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۰
کد خبر: ۱۷۳۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۴
در این مسابقه همانند بازی نخست سجاد مشایخی، بهنام یخچالی، محمد جمشیدی، ارسلان کاظمی و حامد حدادی تیم شروع کننده ایران بودند.
 تیم ملی بسکتبال کشورمان در دومین دیدارش از رقابت‌های کاپ آسیا برابر سوریه نیز به برتری رسید.

تیم ملی کشورمان در دومین دیدارش از رقابت‌های کاپ آسیا به مصاف سوریه رفت و در این دیدار هم با درخشش ملی‌پوشان توانست برنده شود. آسمان‌خراش‌های کشورمان در این مسابقه با نتیجه ٨٧ بر ٦٣ حریف خود را مغلوب کردند و حالا بعد از دو برد برای دیدار با اردن آماده در روز یکشنبه آماده می‌شوند.

شاگردان مهران حاتمی در کوارترهای اول، دوم و چهارم و با نتایج ۲۸ بر ۲۰، ۲۴ بر ۱۲ و ١٧ بر ١٢ به برتری رسیدند اما در کوارتر سوم ١٩ بر ١٨ مغلوب شدند.

در این مسابقه همانند بازی نخست سجاد مشایخی، بهنام یخچالی، محمد جمشیدی، ارسلان کاظمی و حامد حدادی تیم شروع کننده ایران بودند.

‏کوارتر نخست: شروع خوب

تیم ملی ایران در این دیدار هم شروع قدرتمندی داشت و در حمله به خوبی امتیازآوری می‌کرد. بسکتبالیست‌های کشورمان از همان ابتدا تیم برتر میدان بودند اما تیم سوریه نیز پایاپای پیش می آمد و اجازه نمی‌داد اختلاف امتیازی زیاد شود. مهران حاتمی در کنار زمین تاکید زیادی به دفاع بهتر داشت. ملی‌پوشان در حمله بدون نقص بودند اما در دفاع اشتباه‌هایی داشتند که فرصت امتیازآوری برای سوریه بود. بعد از وقت استراحت حاتمی و ورود ساهاکیان و دلیرزهان به زمین شرایط دفاعی تیم ملی هم بهتر شد و ایران با برتری کامل در ریباندهای زیر سبد اختلاف امتیازی را بیشتر کرد و در کوارتر اول با نتیجه ۲۸ بر ۲۰ به برتری رسید. در این کوارتر محمد جمشیدی عملکرد خوبی داشت و ۱۰ امتیاز کسب کرد. او دو شوت سه امتیازی زیبا وارد سبد حریف کرد.

‏کوارتر دوم: دفاع بهتر

در کوارتر دوم حامد حدادی کاپیتان تیم ملی جایش را به روزبه ارغوان داد و فرصتی برای استراحت بدست آورد. ملی‌پوشان در این کوارتر تمرکز بیشتری بر دفاع داشتند و اجازه کار به بازیکنان سوریه نمی‌دادند. دفاع تیم ملی کشورمان در این کوارتر بسیار هماهنگ شد تا جایی که حریف تا سه دقیقه نخست تنها به سه امتیاز رسید. تیم ملی ایران ۳۵ بر ۲۳ از حریفش پیش بود و سوریه با اضافه کردن دو بازیکن بلند قامتش به ترکیب اختلاف امتیازی را کمتر کرد اما با اضافه شدن حدادی به ساهاکیان و ارغوان این سیستم حریف هم کارساز نشد و ایران ۴۲ بر ۲۶ از سوریه پیش‌ افتاد. در کوارتر دوم هم ایران تیم برتر میدان بود و در نهایت توانست ۲۴ بر ۱۲ برنده شود و در نیمه نخست ۵۲ بر ۳۲ به پیروزی برسد.

‏کوارتر سوم: برد سوریه

نیمه دوم هم برتری برای ایران بود. ترکیب شروع کننده بازی برای تیم ملی کشورمان وارد زمین شد در دفاع و حمله خوب کار می‌کرد. سوریه در کوارتر سوم بیشتر رو به شوت‌های پیرامونی آورد که توپ و سبد با او یار بود و امتیاز می‌گرفت. دو تیم در کوارتر سوم پایاپای پیش می‌رفتند. بهنام یخچالی از میانه کوارتر سوم موتور شوت‌زنی‌اش را شروع کرد و راه سبد سوریه را باز کرد. دو شوت سه امتیازی او شیرازه دفاع سوریه را برهم زد و ایران را ۶۷ بر ۴۸ از حریفش پیش انداخت. در این کوارتر میچل معدنلی ستاره کهنه‌کار سوریه که بعد از ۱۰ سال در رقابت‌های آسیایی پیراهن تیم کشورش را برتن داشت زمان بیشتری در میدان بود و امتیازآوری‌اش باعث شد که سوریه کوارتر سوم را ۱۹ بر ۱۸ به سود خود تمام کند.

‏کوارتر چهارم: دومین پیروزی

کوارتر پایانی دیدار در شرایطی شروع شد که ایران ۷۰ بر ۵۱ از حریفش پیش بود و مهران حاتمی تغییراتی اساسی در ترکیب تیم ملی ایجاد کرد تا ملی‌پوشان دیگر هم فرصت بازی در این مسابقه را داشته باشند. این کوارتر از طرف هر دو تیم کم امتیاز بود. سرمربی تیم ملی در این کوارتر تغییرات بیشتری در ترکیب تیم ایجاد می‌کرد تا بازیکنان مختلف به هماهنگی بیشتری در زمین برسند. نوید نیکتاش هم در این کوارتر فرصت حضور در زمین پیدا کرد. شش دقیقه از کوارتر پایانی گذشته بود که ایران ۷۴ بر ۵۷ از حریف پیش بود و حاتمی از بازیکنانش خواست که شوت‌های خود را روانه سبد سوریه کنند که البته سبدبا بازیکنان ایران یار نبود. تیم ملی برتری‌اش را تا پایان این کوارتر حفظ کرد و در نهایت توانست با نتیجه ٨٧ بر ٦٣ سوریه را برابر ۱۰۰ تماشاگر حاضرش در سالن نوحد نوفل لبنان مغلوب کند. کوارتر چهارم هم با نتیجه ١٧ بر ١٢ تمام شد. از صحنه‌های زیبای این کوارتر پاس زیبای جمشیدی به نوید نیکتاش و اسلم دانک این بازیکن بود.

تیم ملی کشورمان یک روز استراحت می‌کند و ساعت ۲۰ یکشنبه در آخرین دیدار مرحله گروهی به مصاف اردن می‌رود.

دیدار با اردن برای صدرنشینی گروه اول مسابقات است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین