|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۱۷۳۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۳
در دنیای پرآشوب امروزی این مراسم با حضور بخش عظیم مسئولان داخلی و کشورهای جهان در آرامش و امنیت برگزار شد که نشان از امنیت ایران دارد.
 امام جمعه اصفهان با اشاره به مراسم تحلیف و تنفیذ ریاست جمهوری، گفت: در آیین آغاز دولت دوازدهم حرف‌های خوبی از جانب مقام معظم رهبری و رییس جمهور زده شد. باید همه تلاش کنیم دست به دست هم به حرف‌هایی که زده شد عمل شود و به خواست مقام معظم رهبری جامه عمل پوشید. باید وحدت را حفظ کنید.

 سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته اصفهان در مصلی بزرگ اصفهان، با اشاره به آغاز به کار دولت دوازدهم اظهار کرد: در دنیای پرآشوب امروزی این مراسم با حضور بخش عظیم مسئولان داخلی و کشورهای جهان در آرامش و امنیت برگزار شد که نشان از امنیت ایران دارد.

 وی ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی بیش از 80 نفر از نمایندگان کشورهای جهان حضور یافتند که یکی از آنها نماینده اتحادیه اروپا بود. حضور این تعداد در مراسمی که چندان مراسم بزرگ و مهمی هم نیست نشان می‌دهد سیاست‌های آمریکا برای منزوی شدن ایران هرگز نتیجه نخواهد داد و حتی برخی افرادی که می‌دانند از جانب آمریکا مورد تشر واقع می‌شوند باز هم حضور داشتند.

 امام جمعه اصفهان گفت: در این مراسم حرف‌های خوبی از جانب مقام معظم رهبری و رییس جمهور زده شد. باید همه تلاش کنیم دست به دست هم به حرف‌هایی که زده شد عمل کنیم و به خواست مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشد. باید وحدت را حفظ کنید.
 
طباطبایی‌نژاد ادامه داد: جهت‌گیری‌هایی که مقام معظم رهبری داشتند بسیار مهم است. ایشان فرموده‌اند که حل مشکلات معیشتی و ایجاد اشتغال، ارتباط گسترده با دنیا و ایستادگی در مقابل نظام سلطه باید سرلوحه دولت دوازدهم باشد. دولت باید رکود و نابسامانی اقتصادی را از بین ببرد.
 
وی افزود: برای مثال اشتغال در منزل و ایجاد کارگاه‌های کوچک خانگی می‌تواند بسیار مفید باشد. در گذشته بسیاری از کارها در خانه توسط زنان انجام می‌شد، زنان می‌توانند در خانه خیاطی کنند و یا فرش ببافند و درآمد آن بخشی از هزینه‌های زندگی را تامین کند.
 
امام جمعه اصفهان با اشاره به سالروز پیروزی حزب‌الله در جنگ‌های 33 روزه بر رژیم اسرائیل گفت: پیروزی حزب‌الله لبنان در قابل ارتش تا بن دندان مسلح رژیم نابودگر و نابودشونده اسرائیل نشان داده است که اگر یک گروه کوچک با ایمان در مقابل ظلم ایستادگی کند می‌تواند یک دولت را شکست بدهد.
 
طباطبایی‌نژاد ادامه داد: آمریکایی ها که ادعای مبارزه با تروریسم و ابرقدرت بودن می‌کنند ملت بی‌گناه را مورد هدف قرار می‌دهند و می‌گویند اشتباه مورد هدف قرار دادیم. با آن تجهیزات با هواپیما تا بالای سر آنها می‌آیند و اشتباه می‌زنند؟ ما از خاک خودمان قلب داعش را هدف قرار می‌دهیم و درست می‌زنیم.
 
وی با اشاره به شهادت شهید محسن حججی گفت: هیچ کس نمی‌گوید اسیر را باید سر ببرند. با دست بسته از پشت سر یک جلاد با این مرد بزرگ این کار را بکند و عکس بگیرند افتخار کنند. هیچ کس پیدا نمی‌شود که بگوید این کارها خلاف انسانیت است. آن وقت اگر ما یک مفسد را در ایران اعدام کنیم می‌گویند خلاف حقوق بشر است. یا زندانیان فاسد را می‌گویند آزاد کنیم. همان آمریکا بیشتر از همه زندانی سیاسی دارد.
 
امام جمعه اصفهان همچنین با اشاره به سالروز آزادی جمعی از اسرا جنگی گفت: هرگز این مردم فراموش نمی‌کنند که اسیران ایرانی در زندان‌های رژیم عراق چه کشیدند. زیر بار همه سختی‌ها باز هم راه امام و اسلام را رها نکردند و امروز مایه افتخار ما هستند.
 
طباطبایی‌نژاد گفت: عذاب در دنیا دو جور است. یکی عذاب نرم و یکی عذاب سخت. عذاب نرم عذابی است که خود فرد نمی‌داند در عذاب است، خداوند به او مال و منال می‌دهد و هرچه از خدا می‌خواهد فورا به آن می‌رسد اما غافل از اینکه خداوند اینها را به عنوان عذاب به او می‌دهد تا راه گناه را برای او باز کند.
 
وی ادامه داد: دیگری نیز عذاب سخت است که هم چون قوم نوح یا قوم لوط خداوند مستقیما به آن‌ها عذاب می‌دهد و خودشان می‌فهمند که در حال عذاب کشیدن هستند. اما گاهی نیز خداوند چیزی را به مومن سخت می‌گیرد اما درواقع این یک نعمت است. مبارزه با دشمن سخت است اما در آن نعمت نهفته است.
 
امام جمعه اصفهان گفت: اگر خداوند به شما هرچه می‌خواهید می‌دهد و شما شکرگزار نیستید بدانید که این عذاب الهی است. اما اگر شاکر نعمت‌ها هستید بدانید که این واقعا نعمت است. شکرگزاری نیز تنها گفتن خدایا متشکرم نیست. باید بدانید هرچه خداوند به شما می‌دهد درواقع مال شما نیست و هرچه دارید از خدا دارید.
 
طباطبایی‌نژاد ادامه داد: بنابرین بدانید اگر خداوند به شما هرنعمتی که می‌خواهید می‌دهد و شما شکر نمی‌کنید و خداوند باز هم به شما نعمت می‌دهد بدانید که خداوند از شما روی برگردانده است و شما مورد خشم خداوند هستید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین