|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۷۳۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
در این جنگ امنیت لبنان در برابر تجاوز اسرائیل تامین شد و قصه به عکس برگشت و حزب الله برای وجود اسرائیل تبدیل به تهدید شد، این نتیجه جنگ 33 روزه به عنوان نماد حماسه و غیرت برای مسلمانان انقلابی بود.
 امام جمعه مشهد از سلفی برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با موگرینی به شدت انتقاد کرد.

 آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به روز مقاومت و پیروزی حزب الله لبنان بر اسرائیل اظهارکرد: اگر در یک نگاه گذرا جریان اسرائیل به عنوان مهره ساخته و پرداخته استکبار و کفر جهانی در این منطقه اسلامی از گذشته را به یاد آوریم جریانی رو به نابودی و اضمحلال است.

وی به جنگ 33 روزه لبنان اشاره کرد و افزود: در این جنگ امنیت لبنان در  برابر تجاوز اسرائیل تامین شد و قصه به عکس برگشت و حزب الله برای وجود اسرائیل تبدیل به تهدید شد، این نتیجه جنگ 33 روزه به عنوان نماد حماسه و غیرت برای مسلمانان انقلابی بود.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه امروز مقاومت در برابر تمام بینش جهانیان به عنوان نماد حماسه و غیرت چه برای مسلمانان و چه برای غیر مسلمان مطرح است، افزود: عجیب اینجاست محور این مقاومتی که نماد حماسه غیرت در دنیا قرار گرفته محور ایران و انقلاب اسلامی ایران است، در صورتی که بناست ملت، انقلاب و رهبر ایران به عنوان محور مقاومت به حساب بیایند بنابراین مبدا و منبع غیرت و حماسه در دنیای امروز شما مردم هستید و انقلاب شما مردم، اما کیفیت بعضی حوادثی که در بدنه سیاسی کشور به وجود می‌آید موجب تاسف و افسوس است.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه امام فرمودند "مجلس عصاره ملت است"، گفت: عصاره این ملت به یک زن دیپلمات غربی افتخار می‌کند و با او سلفی می‌گیرد و به او اظهار وابستگی می‌کند، زنی که به عنوان نقطه متمرکز حمایت و پشتیبانی از اسرائیل است، زنی که در مقابل تحریم‌های نابکارانه  و ضد برجام آمریکا حاضر نشد اعتراف کند که این تحریم‌ها با برجام متناقض است، آنها اینگونه برخورد می‌کنند آن وقت در مجلس یک عده بریزند و افتخار کنند به این عنصر، آیا این مایه تاسف نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: رهبری در حکم تنفیذ ریاست جمهوری 3 مساله را معین کردند که یکی از تعامل با جهان بود، معنای آن چیست؟ معنای تعامل با جهان صرف میلیاردها برای آمدن یک عده عناصر ضعیف النفس و ضعیف در سیاست جهانی است که برترین آنها شخص دوم سیاست خارجی انگلیس خون آشامی است که دو قرن است به جز مصیبت و رذالت برای ما چیزی نیافریده است.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: آیا تعامل با جهان معنایش این است، اینکه اینها بیایند و ما هم میلیاردها خرج کنیم تا اینها در یک مراسم رسمی بیایند که چه بشود، بعد هم پذیرایی مفصل و رفت و آمدهای گوناگون و تفریح و تفرج آنها در این مملکت، آیا این معنای تعامل با جهان است، ما چکار می‌کنیم؟

وی با تاکید بر اینکه ما در دنیا به عنوان محور مقاومت شناخته شدیم، افزود: آیا این کارها آبروی ملت را نمی‌برد و مردم را بدنام نمی‌کند، در برابر چشم مسلمانانی که در مقابل استکبار ناپاک به ما چشم دوختند این حرکت‌ها و ژست‌ها با ما چه خواهد کرد.

امام جمعه مشهد بیان کرد: عکس گرفتن با موگرینی و برجام دغدغه دولت و مجلس ما می‌شود، آن وقت در کنار گوش ما، وهابیت در یک عملیات مشترک طالبان و داعش به یک روستای افغانستان حمله می‌کنند، سر 200 شیعه را می‌برند و 45 دختر و زن ناموس صدیقه اطهر را به بردگی ببرند، آن وقت  دغدغه ما این باشد که با اروپا و آمریکا بسازیم.

وی یادآور شد: در مقابل دوازده کشته شارلی ابدو در فرانسه دستگاه دیپلماسی ما تسلیت گفت و تعدادی از هواداران دولت مقابل سفارت فرانسه شمع روشن کردند، دو روز قبل 200 مسلمان را مقابل بچه‌هایشان سر بریدند، ما داریم مرگ بر آمریکا را به طرف خودمان برمی‌گردانیم، مگر آمریکا چه می‌کند، ما هم داریم همین کار را می‌کنیم، دغدغه ما شده ساختن خوشایند و رضایت آنها، در کنار گوش ما این حوادث  رخ می‌دهد آن وقت با یک محکوم کردن تشریفاتی کار را تمام می‌کنیم، عصاره ملت هم می‌رود با موگرینی عکس بگیرد.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: باید مسوولین کشور این قصه را پیگیری کنند و در عرصه جهانی جهان اسلام اقدامی شود که ریشه چنین جنایت‌هایی قطع شود.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین