|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۷۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
این ددمنشان، عده ای از مسلمانان و شیعیان را به شهادت رسانده و بسیاری را به اسارت بردند، ما با افغانستان هم مرز بوده و منافع مشترکی داریم و دست های پیدا و پنهان در حال توطئه علیه روابط ایران و افغانستان است، که در این امر حفظ هوشیاری مسئولین افغان ضروری است.
 امام جمعه موقت ورامین گفت: سلفی گرفتن با آن خانم در مجلس تاسف آور و حقارت آمیز است.

 حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه امروز ورامین طی سخنانی با اشاره به ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، طی سخنانی گفت: امیدواریم آزادگان سرافراز همان راهی را که در دوران اسارت طی کرده و از اسلام و ولایت دفاع کردند، همچنان در جبهه جنگ نرم ادامه دهند و در خط مقدم این جبهه، راهنمای جامعه و حجت های انقلاب باشند.

وی سپس به جنایات وحشیانه طالبان و داعش در افغانستان اشاره کرد و افزود: این ددمنشان، عده ای از مسلمانان و شیعیان را به شهادت رسانده و بسیاری را به اسارت بردند، ما با افغانستان هم مرز بوده و منافع مشترکی داریم و دست های پیدا و پنهان در حال توطئه علیه روابط ایران و افغانستان است، که در این امر حفظ هوشیاری مسئولین افغان ضروری است.

امام جمعه موقت ورامین ادامه داد: دولت افغانستان، علما و متنفذین این کشور  باید با حفظ هوشیاری، عوامل نا امنی در این کشور را شناسایی، محکوم و مجازات کنند، تا مردم مظلوم این کشور که ده ها سال گرفتار نا امنی هستند، بیش از این آسیب نبینند.

وی خطاب به مجامع بین المللی گفت: گویا مجامع بین المللی این جنایات را نمی بینند و سازمان ملل، شورای امنیت و گروه های مدعی حقوق بشر سکوت اختیار کردند، این سکوت و بی تفاوتی نشان دهنده چراغ سبز آن ها به جنایات اخیر است، لذا بدانید که همانند تمام جنایاتی که در سوریه، لبنان، فلسطین و عراق رخ داده، جنایات اخیر افغانستان نیز با رضایت امریکایی ها صورت می پذیرد و ما از سنگر نماز جمعه این جنایات را محکوم می کنیم.

محمودی سپس عرصه اخلاق و فرهنگ جامعه را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: عزیزان، این ملت ۸ سال جنگ تحمیلی را با موفقیت پشت سر گذاشت و حتی یک وجب از خاک این سرزمین را به دشمن نداد، ۱۷ هزار شهید ترور تقدیم کرد و خم به ابرو نیاورد، کودتاهای گوناگون علیه نظام و انقلاب با شکست مواجه شد، فتنه ای عظیم علیه این نظام مقدس طراحی کردند اما شکست خوردند، حال به جنگ با تفکر بسیجی آمده اند.

وی افزود: تا زمانی که چادر حافظ زن مسلمان است، تا زمانی که خانواده و اصالت خانوادگی حفظ شود، تا زمانی که غیرت در میان مردان ایرانی باشد، این دشمن حریف این کشور و ملت نخواهد شد، لذا به تهاجم فرهنگی به جای تهاجم نظامی روی آورده اند و میلیاردها دلار برای این هدف سرمایه گذاری کرده و صدها شبکه ماهواره ای و کانال های فضای مجازی به راه انداختند، اعتراف کردند تنها راهی که این ملت را از پا در می آورد، خاموش کردن چراغ اسلام و گرفتن روحیه انقلابی از این ملت است.

خطیب نماز جمعه ورامین با بیان این که پول و اعتبار و قدرت در دست مدیران است، گفت: قانون وظیفه هر دستگاهی را در برابر تهاجم نرم مشخص کرده است، مدیران باید طبق قانون عمل کرده و از بی قانونی بپرهیزند و به رفتار خود توجه کنند، رفتار مدیران در جامعه تاثیرگذار است، زمانی که مردم حقوق های نجومی را می بینند، زمانی که سوء استفاده از بیت المال را مشاهده می کنند و باند بازی ها و افراطی گری ها را می بینند، دلسرد می شوند.

وی سپس با انتقاد سلفی گرفتن برخی نمایندگان مجلس با موگرینی، گفت: این نمایندگان قرار است، قانون برای کشور وضع کرده و بر رفتار دولت نظارت داشته باشند، آن وقت با آن خانم و با آن وضع حقارت آمیز، آن هم در مجلسی که جای شهید مدرس ها و شهید آیت ها است، سلفی می گیرند و کار را به جایی می رسانند که غربی ها آن را نشانه تاثیرگذاری قدرت نرم می دانند، این اقدامات تاسف آور و حقارت آمیز است، این رفتارهای غلط را اصلاح کنید.

محمودی تاکید کرد: مدیر در کشور اسلامی باید در چارچوب قانون عمل کند، امروز اصل هشتم قانون اساسی فراموش شده و مصوبه عفاف و حجاب خاک می خورد، زمانی که مدیران شهر تصمیم می گیرند با معضلی به نام دود و قلیان مبارزه کنند و شهر بدون دخانیات را شکل دهند، نباید برخی دیگر از مدیران برخلاف این صلاحدید جمعی حرکت کنند، این جا است که رسالت دستگاه های نظارتی، قضایی و انتظامی بسیار سنگین است و باید به رسالت خود عمل کنند.

وی به مسئولیت فرهنگی عموم جامعه نیز اشاره کرد و گفت: جامعه نباید نسبت به مصالح خود بی تفاوت باشد، امر به معروف و نهی از منکر یعنی وظیفه همگانی نسبت به جامعه و مردم باید به این وظیفه عمل کنند، این ولنگاری ها در شان شهر شهیدان 15 خرداد نیست، متاسفم که صحنه های زشتی در شهر دیده می شود که نمی توانم از این تریبون اعلام کنم،.

امام جمعه موقت ورامین با تشویق مردم به مطالبه گری افزود: امر به معروف و نهی از منکر بر زمین مانده است، از پلیس امنیت اخلاقی انتظار بیشتری داریم، البته اقداماتی شده است، اما کافی نیست، از عزیزان بسیجی توقع بیشتری داریم، این انقلاب با بسیج و تفکر بسیجی حفظ خواهد شد، همه باید به وظیفه خود به خوبی عمل کنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین