|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۱۷۳۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۰
ژوزه مورینیو اگر تاکتیک درستی از ابتدای بازی سوپرجام اتخاذ کرده بود به نتیجه بهتری می‌رسید.
 ژوزه مورینیو اگر تاکتیک درستی از ابتدای بازی سوپرجام اتخاذ کرده بود به نتیجه بهتری می‌رسید.

ورزشگاه فیلیپ دوم شهر اسکوپیه مقدونیه شاهد درخشش ستاره‌های کهکشانی بود. رئال‌مادرید برای دومین سال متوالی موفق شد سوپرجام اروپا را به افتخارهای خودش اضافه کند. شاگردان زیدان به مصاف منچستریونایتد قهرمان لیگ اروپا رفتند و در نهایت با وجود نیمکت‌نشینی ستاره‌ای مثل کریس رونالدو با ترکیبی بدون حتی یک بازیکن جدید شیاطین‌سرخ را 2 بر یک شکست دادند. جدال بزرگان اروپا در سوپرجام نکات جالب توجهی داشت که به آنها خواهیم پرداخت.

ایسکو‌؛ جواهری در کهکشان مادرید
فصل گذشته بارها گرت بیل آسیب دید و ایسکو برای بهبود شرایط خودش از این فرصت به بهترین شکل استفاده کرد. وقتی کریس رونالدو دیر به تمرین رئالی‌ها اضافه شد زیدان، ایسکو را به عنوان بهترین گزینه برای جانشینی او در ترکیب اصلی استفاده کرد. ایسکو در مقدونیه بهترین بازیکن تیمش بود و در پایان بازی به عنوان ستاره میدان انتخاب شد. دلیل این انتخاب فقط گلی نبود که او در دقیقه 52 به ثمر رساند. ایسکو محور تمامی حرکات هجومی رئال بود و برای تغییر تاکتیک کمک بزرگی به زیدان کرد. او در بسیاری از حرکات به خوبی پشت ‌سر بن‌زما و بیل قرار می‌گرفت تا سیستم رئال به 2-1-3-4 تغییر کند. برابر یونایتد او با حرکاتش باعث شد مدافعان حریف از ترس خطا کردن کمتر نزدیکش شوند. فضاها را به خوبی پیدا کرد و گل دومی که به ثمر رساند نمونه بارز پیدا کردن همین فضاها بود. یک‌ و دوی بی‌نقص با گرت بیل در بین چندین مدافع منچستری و ضربه دقیق به گوشه دروازه نشان از اعتمادبه‌نفسی داشت که 2 سال پیش کمتر در او می‌دیدیم. چرا باید رئال‌مادرید فکر از دست دادن چنین بازیکنی را بکند؟ بدون شک قرارداد او به زودی تمدید خواهد شد.

ارزش بالای نمانیا ماتیچ
ژوزه مورینیو برای اینکه نمانیا ماتیچ را در تیمش داشته باشد، مبارزه کرد. او به سختی تلاش کرد تا هافبک صربستانی چلسی را جذب کند و حتی مستقیماً با رومن آبراموویچ وارد مذاکره شد. ثمره تلاش‌های آقای ‌خاص را در دیدار سوپرجام دیدیم. بسیاری از رسانه‌ها پرداخت 40 میلیون پوند برای ماتیچ را زیاد دانستند اما این هافبک خوش‌فکر برابر رئال‌مادرید یکی از بهترین‌های تیمش بود. با وجود اینکه منچستریونایتد مشکلات زیادی در این دیدار داشت اما ماتیچ تمام تلاشش را کرد تا ورق را به سود تیم خودش برگرداند. در حالی که ضربات ستاره‌های شیاطین‌سرخ کیلور ناواس را به خطر نمی‌انداخت، تنها شوت خوب ماتیچ باعث شد تا سنگربان رئال با واکنش ناقص توپ را جلوی پای لوکاکو بیندازد و گل منچستری‌ها به ثمر برسد. بازگشت به بازی که البته برای جبران کافی نبود. با این حال ماتیچ در فصل جدید لیگ برتر برای منچستریونایتد مهره ارزشمندی خواهد بود.

سردرگمی تاکتیکی آقای‌ خاص
منچستریونایتد خیلی زود کارش را پیش از شروع فصل جدید آغاز کرد. ژوزه مورینیو فرصت زیادی برای تعیین سیستم و تاکتیک تیمش در فصل جدید داشت اما تفکرات او برابر رئال‌مادرید به نوعی بازیکنانش را سردرگم کرده بود. مورینیو قبلاً تیمش را با سیستم‌های 3-3-4 یا 1-3-2-4 آرایش می‌کرد و حتی در یک دیدار فصل گذشته برابر چلسی از سیستم عجیب 2-4-2-2 استفاده کرد. با این حال او هم فصل جدید مثل بسیاری از مربی‌های بزرگ تصمیم گرفت از سیستم 3 دفاعه استفاده کند. برابر رئال‌مادرید سیستم شیاطین‌سرخ 2-5-3 بود، سیستمی که در آن برای برخی بازیکنان شرح وظایف درستی تعیین نشد تا کمترین کارایی را داشته باشند. جسی لینگارد در سمت چپ خط میانی آن‌قدر بد بود که پس از یک نیمه جای خودش را به مارکوس رشفورد داد. پل پوگبا بیش از اینکه به حمله کردن فکر کند عقب می‌آمد و وظایف او با دیگر هافبک‌های تیم تداخل داشت. نیمه دوم با حضور رشفورد و بهبود شرایط منچستریونایتد مشخص شد که از ابتدا ترکیب آقای‌ خاص اشتباه بوده است.

فلینی یک سلاح مخفی
همه با مروان فلینی شوخی می‌کنند، از مدل موهای او گرفته تا سبک بازی و قد بلندش! اما ژوزه مورینیو بی‌توجه به انتقادها از بازی او و عدم علاقه هواداران منچستریونایتد به این هافبک بلژیکی او را به عنوان یک سلاح مخفی در نظر می‌گیرد. فلینی از هافبک دفاعی تا نوک حمله برای منچستریونایتد بازی کرده و هیچ‌کس نمی‌تواند منکر توانایی او در بازی هوایی شود. فلینی را می‌توان بهترین سلاح مورینیو برای ایجاد تغییر غافلگیرکننده در دقایق حساس دانست. دفع توپ او بود که باعث شد گل اول به ثمر برسد و پس از آن می‌توانست با ضربه سر تیمش را به گل تساوی برساند. او بالاتر از سرخیو راموس هم سر می‌زد.

کاسمیرو کابوس رقبای بزرگ
در ترکیب کهکشانی‌ها کاسمیرو کم‌نام‌ونشان‌ترین بازیکن است. بازیکنی که از دید زیدان هافبک دفاعی ایده‌آل ترکیب تیمش محسوب می‌شود و خصوصیات تخریبی فوق‌‌العاده‌ای دارد. هافبک برزیلی پیش از این با کم گل زدن کمتر هم به چشم می‌آمد اما در چند ماه با زدن 2 گل حساس خودش را بیش از پیش در کانون توجه قرار داده. پس از اینکه تیر خلاص برابر یوونتوس در فینال لیگ قهرمانان که گل سوم بود را به ثمر رساند، چراغ اول را هم در سوپرجام روشن کرد. زمانی که توجه مدافعان منچستریونایتد به ستاره‌های تهاجمی رئال بود، کاسمیرو به خوبی در عمق دفاع نفوذ کرد و ضربه نهایی را مثل یک مهاجم نوک قهار به تور دروازه رساند.

منبع : خبر ورزشی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین