|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۶
کد خبر: ۱۷۳۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
احمدی با بیان اینکه ماده ۱۰ احزاب، هفت عضو دارد، گفت: معاون سیاسی و امنیتی به‌عنوان رئیس، دو نفر از قوه قضائیه و دو نفر از مجلس شورای اسلامی، و همچنین قانون‌گذار نفر ششم و هفتم را به احزاب داده است.
 معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به بازنگری قانون احزاب در سال گذشته توسط مجلس گفت: تاکنون حدود ۹ استان کشور دارای خانه احزاب هستند.

 علی اصغر احمدی، پیش ازظهر پنج‌شنبه، در افتتاحیه خانه فرعی احزاب در مازندران با بیان اینکه در گذشته مباحث زیادی بر پایه اختلاف نظرها و سلیقه‌ها و به دلیل تندروی،‌ بخشی از کار به بن‌بست رسیده بود، افزود: اما در دولت تدبیر و امید، بویژه با سیاست‌های وزارت کشور و همت والای احزاب، با تدوین آیین‌نامه و دستورالعمل در ابتدا، خانه احزاب در سطح ملی راه‌اندازی شد.

معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه داد: افرادی که با نام اصلاح‌طلبی، اصول‌گرایی و مستقل انجام وظیفه و فعالیت می‌کنند، برابر آیین‌نامه احزاب، هیئت رئیسه و تشکیلات خانه احزاب را مشخص کردند و در ادامه راه تعامل به‌گونه‌ای بود که هم در درون خود خانه احزاب و هم با وزرات کشور، با همت استانداران و حضور احزاب در استان‌ها تا کنون ۹ استان ما دارای خانه احزاب شدند.

احمدی با بیان اینکه قانون احزاب در سال ۹۵، توسط مجلس شورای اسلامی بازنگری شد، ادامه داد: در پایان سال، جهت اجرا ابلاغ شد و اکنون، کمیسیون ماده ۱۰ احزاب شکل گرفته و الحمدالله بعد از انتخابات اردیبهشت ماه که در آن نقش احزاب را به‌عنوان مسئول ستاد انتخابات شاهد بودیم، انصافاً با رعایت تمام اصول ورود کردند.

وی با تأکید بر اینکه احزاب ما باید در  تعامل و تحمل و بالا بردن آستانه تحمل خودشان برای تبادل افکار و نظرات گام بلندی را بردارند، افزود: پیش بینی می‌کنیم اگر همین روند ادامه یابد، برای روشنگری مردم، هدایت جامعه، کمک به دولت و انتقال از دولت و همه متولیان امر اجرا در همه قوا، احزاب می‌توانند نقش خوبی ایفا کنند.

احمدی با بیان اینکه ماده ۱۰ احزاب، هفت عضو دارد، گفت: معاون سیاسی و امنیتی به‌عنوان رئیس، دو نفر از قوه قضائیه و دو نفر از مجلس شورای اسلامی، و همچنین قانون‌گذار نفر ششم و هفتم را به احزاب داده است.

وی در رابطه با انتخاب دو عضو کمیسیون ماده ۱۰ که از احزاب هستند، گفت: یک نفر با انتخاب دبیران کل احزاب و یک نفر با انتخاب دبیران استانی است که مرحله اول آن را در هفته گذشته پشت سر گذاشتیم که به علت عدم رسیدن به حد نصاب، در هفته آینده دو انتخابات برگزار می‌شود و ان‌شاء الله خود احزاب نماینده را انتخاب می‌کنند و آنها به جمع کمیسیون ماده ۱۰ احزاب خواهند پیوست.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین