|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۱۰
کد خبر: ۱۷۳۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
همزمان با سالروز حمله اتمی آمریکا به ناکازاکی مراسم یادبود قربانیان این جنایت با حضور نمایندگان بیش از پنجاه کشور جهان برگزار شد.
 همزمان با سالروز حمله اتمی آمریکا به ناکازاکی مراسم یادبود قربانیان این جنایت با حضور نمایندگان بیش از پنجاه کشور جهان برگزار شد.

به نقل از آسیاویژن، مراسم هفتاد و دومین سالگرد بمباران اتمی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی با حضور بازماندگان این فاجعه و «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن در پارک یادبود صلح ناکازاکی برگزار شد.

شرکت کنندگان در این مراسم در ساعت یازده و دو دقیقه صبح یعنی زمانی که بمب اتمی آمریکا در روز نهم آگوست سال 1945 بر شهر ناکازاکی فرود آمد، یک دقیقه سکوت کردند. بیش از 70 هزار نفر بر اثر این بمباران در آن سال، در شهر ناکازاکی جان باختند.

در مراسم یادبود نمایندگانی از بیش از 50 کشور جهان از جمله برخی قدرت های هسته ای نیز حضور داشتند. پیمان منع به کارگیری سلاح های هسته ای ماه گذشته در مقر سازمان ملل در حالی به امضای بیش از یکصد کشور رسید که برخی قدرت های هسته ای و از جمله ژاپن در مذاکرات شرکت نکردند.

شهردار ناکازاکی در مراسم یادبود خطاب به سران این کشورها گفت: لطفا در خط مشی خود مبنی بر حمایت از ملت هایتان از طریق استفاده از سلاح های هسته ای تجدید نظر کنید. پیمان ان پی تی کشورهای عضو را ملزم به خلع سلاح هسته ای می کند. لطفا به این الزام عمل کنید. دنیا منتظر تصمیم شجاعانه شماست.

همچنین پیام دبیرکل سازمان ملل از سوی معاون وی در این مراسم قرائت شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین