|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۱
کد خبر: ۱۷۳۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
بازارهای مالی آسیا به دنبال تشدید تنش ها میان کره شمالی و آمریکا که هر روز بر دامنه آن افزوده می شود، روز چهارشنبه با کاهش قابل توجه شاخص همراه شد.
 بازارهای مالی آسیا به دنبال تشدید تنش ها میان کره شمالی و آمریکا که هر روز بر دامنه آن افزوده می شود، روز چهارشنبه با کاهش قابل توجه شاخص همراه شد.

 کاهش شاخص در بازارهای آسیا پس از آن افزایش یافت که ترامپ سخنان تهدیدآمیزی علیه کره شمالی بر زبان آورد و متعاقب آن پیونگ یانگ اعلام کرد حمله به پایگاههای آمریکا در جزیره گوام در اقیانوس آرام را در دست بررسی دارد.
 
این اظهارات باعث شد تا امروز بازارهای مالی بورس آسیا دچار تغییر و تحول شده و شاخص ها آن روندی کاهشی داشته باشند.
 
بر اساس گزارش رسانه های منطقه از جمله تارنماهای ژاپن تودی و ژاپن نیوز، این تحولات باعث شده است تا ارزش «ین» (واحد پول ژاپن) در برابر دلار افزایش یابد و هر دلار معادل 110.34 ین شود.
 
همچنین شاخص نیکی ژاپن نیز با کاهش 1.3 درصدی به 19737.59 واحد کاهش یافت.
 
از کره جنوبی نیز خبر می رسد که تاثیرات این تنش ها بر بازار بورس کاسپی این کشور هم خود را نشان داده و شاخص کاسپی با افت ارزش 2378.56 واحدی مواجه شده است.
 
این در حالیست که شاخص بورس معاملات شانگهای در چین نیز با از دست دادن ارزش 0.2 درصدی، به 3273.71 واحد تنزل یافت و شاخص بازارا هنگ کنگ هم از این تغییر و تحولات در امان نماند و با 0.2 درصد تنزل ارزش، به 27803.55 واحد کاهش یافت.
 
خبرگزاری رسمی کره شمالی، امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای راهبردی و نظامی این کشور با دقت در حال طرح‌ریزی نقشه عملیاتی برای استفاده از موشک های «هواسانگ 12» خود برای حمله به جزیره گوام است.
این بیانیه‌ ساعتی پس از آن منتشر شد که دونالد ترامپ به کره شمالی هشدار داده بود، بهتر است دیگر آمریکا را تهدید نکند در غیر این صورت با آتش و خشمی سهمیگن مواجه خواهد شد که جهان تاکنون شاهد آن نبوده است.
 
گوام جزیره‌ای در اقیانوس آرام در فاصله‌ای میان مجمع‌الجزایر ژاپن و پاپوآ است که توسط دولت آمریکا اداره می‌شود و پایگاههای نظامی آمریکا 30 درصد از خاک این جزیره را پوشانده و محل استقرار بمب‌افکن‌های راهبردی آن کشور است.
 
امروز همچنین یک سخنگوی ارتش کره شمالی اعلام کرد که چنانچه آمریکا نشانه هایی از اقدامات تحریک آمیز نشان دهد، پیونگ یانگ دست به عملیات پیشدستانه می زند.
همین تنش ها و تهدیدها کافی بود تا نتایج آن به خوبی تاثیرات خود را بر بازارهای مالی آسیا بگذارد و این بازارها از ابتدای شروع به کار خود در اولین ساعات امروز (چهارشنبه) به عینه آثار آن را لمس کردند.
 
به این ترتیب با چنین موضع گیری از سوی آمریکا باید دید که سیاست کاخ سفید طی روزهای آینده به دنبال کاهش تنش ها خواهد بود یا اینکه این کشور قصد دارد آتش آن را شعله ورتر سازد؛ آتش که حتی صحبت کردن از آن باعث شد بازارهای مالی شرق آسیا و حتی آمریکا امروز متلاطم شوند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین