کد خبر: ۱۷۳۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
برای وزارت علوم با فردی توافق شده بود که در لحظات آخر ایشان اعلام کردند که این آمادگی را ندارد که در دولت حضور داشته باشد بنابراین رئیس‌جمهور باید با فرد دیگری را برای وزارت علوم توافق کند.
 معاون اول رئیس‌جمهور گفت: برای وزارت علوم با فردی توافق شده بود که در لحظات آخر اعلام کرد که این آمادگی را ندارد که در دولت حضور داشته باشد بنابراین رئیس‌جمهور باید با فرد دیگری برای وزارت علوم توافق می‌کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛اسحاق جهانگیری در حاشیه جلسه هیات دولت درباره کابینه معرفی شده به مجلس اظهار کرد: ترکیب کابینه علاوه بر وزرا، معاونان رئیس‌جمهور هم هستند در واقع حدود 30 نفر در هیات دولت حضور دارند و در تصمیم‌گیری‌ها و کمیسیون‌ها فعال هستند.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: دولت آینده دولت کارآمدی خواهد بود و همه تلاش خود را برای عملی کردن وعده‌های رئیس‌جمهور خواهد کرد و من معتقدم کابینه‌ای قدرتمند تشکیل می‌شود.

وی درباره علت معرفی نشدن وزیر علوم گفت: برای وزارت علوم با فردی توافق شده بود که در لحظات آخر ایشان اعلام کردند که این آمادگی را ندارد که در دولت حضور داشته باشد بنابراین رئیس‌جمهور باید با فرد دیگری را برای وزارت علوم توافق کند.

جهانیگری ادامه داد: درباره ارائه فهرست وزرای پیشنهادی پس از انصراف گزینه وزارت علوم، رئیس‌جمهور دو راه داشت یا باید منتظر می‌ماند تا با فرد جدیدی برای وزرات علوم توافق کند یا اینکه فهرست وزرای پیشنهادی را به مجلس می‌فرستاد بنابراین ایشان ترجیح داده تا تکلیف وزارت علوم مشخص شود کابینه را سریع‌تر به مجلس معرفی کند.

وی درباره ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی یک تعهد فراتر از اختیارات دولت و خاص رهبری است. باید متناسب با مطالبات رهبری امکانات و اختیارات در اختیار ستاد قرار بگیرد البته این اختیارات می‌تواند در حوزه قوای دیگر باشد. مثلا یکی از زمینه‌های سرمایه‌گذاری خارجی امنیت این سرمایه‌گذاری است که در حیطه اختیارات قوه قضاییه است باید همه نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و قضایی اقداماتی که می‌خواهند انجام دهند به این موضوع توجه کنند که اقدام آنها به چه میزان می‌تواند در امنیت سرمایه‌‌گذاری در کشور تاثیرگذار باشد.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی باید چنان اختیاری داشته باشد که از دستگاه‌های دیگر بخواهد تا امکانات و اطلاعات شان را در اختیار این ستاد قرار بدهند.

جهانگیری با بیان اینکه یکشنبه هفته آینده آخرین جلسه هیات دولت یازدهم برگزار می شود، گفت: هفته آینده نیز این جلسه صبح و با حضور خبرنگاران برگزار خواهد شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین