|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۰
کد خبر: ۱۷۳۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
حاتمي در خاتمه ضمن تأكيد بر تقابل نزديك با مجلس شوراي اسلامي، وزارتخانه ها و نيروهاي مسلح در جهت پيشبرد اهداف و پشتيباني هاي دفاعي، اعلام كرد، برنامه 4سال آينده وزارت دفاع از جامعيت برخوردار است.
 وزير پيشنهادي دفاع توجه به ‌حوزه‌های موشكي‌، هوايي، دريايي، پدافند هوايي و رزم زميني را از اولویت‌های وزارت دفاع اعلام کرد و گفت: در حال حاضر قابليت‌ها و ظرفيت توليد قدرت بازدارندگي در وزارت دفاع افزايش يافته است.

به  گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ امير سرتيپ امير حاتمي وزير پيشنهادي دفاع در نشست با نمايندگان عضو فراكسيون ‌ولايي مجلس اظهار داشت: از جواني وارد عرصه دفاع شده و در مسئوليت‌هاي فرماندهي‌ يگان‌هاي ارتش در مناطق عملياتي شمال غرب و غرب كشور، معاون اطلاعات ‌ارتش جمهوري اسلامي ايران، معاون نيروي انساني ستاد كل نيروهاي مسلح، جانشين‌ رئيس اركان و امور مشترك نيروهاي مسلح و جانشين وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح‌ در دولت يازدهم انجام وظيفه كرده‌ام.

وي با اشاره به برخي از سوابق خدمتي خود افزود: ‌بعد از حمله آمريكا و متحدينش به افغانستان و عراق كه در مسئوليت معاون اطلاعات ارتش قرار داشتم با برنامه ريزي چندين رزمايش بزرگ در شرق و غرب كشور توانستيم آمادگي‌هاي لازم را براي مقابله با تهديد احتمالي نظامي عليه كشور ايجاد كنيم.

‌وزير پيشنهادي دفاع با اشاره به فعاليت 10 ساله در ستاد كل نيروهاي مسلح در جایگاه‌های مختلف تصريح كرد: با توجه به مسئوليت‌هايي كه داشته‌ام آشنايي كامل با نيازهای نيروهاي مسلح دارم.

حاتمي با بيان اينكه حاصل تجربه و فعاليت در ستاد كل از بدو ورود به وزارت دفاع به عنوان جانشين به كار گرفتم، خاطرنشان كرد: در همان ابتداي دولت يازدهم ‌برنامه 4 ساله وزارت دفاع‌ تدوين شد و در اين چهار سال كارهاي بسيار ارزرشمندي براي تقويت بنيه دفاعي و پشتيباني از نيروهاي مسلح انجام گرفت.

وي با بيان اينكه در برنامه 4 ساله وزارت دفاع به طور ريشه‌اي  به دنبال حل مشكلات مورد نظر نيروهاي مسلح بوديم، اضافه كرد: افزايش كيفيت محصولات دفاعي به وي‍ژه دقت، هوشمندي و ساير قابليت‌هاي تسليحات دفاعي وزير و تعامل با نيروهاي مسلح در چهار سال گذشته پيشرفت مطلوبي داشت.

وي با اشاره به توجه ويژه به بحث آمايش صنايع دفاعي ادامه داد: در چهار سال گذشته ‌7 صنعت از تهران خارج و ‌50  صنعت ‌نو‌سازي شد.

وزير پيشنهادي دفاع با بيان اينكه توليدات رزم زميني در 4 سال گذشته بيش از 320 درصد افزايش يافت، خاطرنشان كرد: ‌در حوزه موشكي ‌بيش از 150 درصد و در حوزه دريايي 130 درصد توليدات افزايش داشته است.

وي با برشمردن ‌شرايط ويژه منطقه خاورميانه هشدار داد: امروز با تحولات فناورانه ‌و اقتصادي دفاعي خيلي جدي مواجهيم كه در‌ محيط منطقه در حال وقوع است.

وزير پيشنهادي دفاع با بيان اينكه ‌از بهمن سال گذشته ‌برنامه دوم چهار ساله وزارت دفاع با هماهنگي تمامي مبادي مسئول تدوين شده است ‌اضافه كرد: در ‌برنامه 5 ساله ششم توسعه به دغدغه‌هاي نيروهاي مسلح توجه شده كه يكي از مباني تدوين اين برنامه چهار ساله است.

وي توجه به ‌حوزه‌های موشكي‌، هوايي، دريايي، پدافند هوايي و رزم زميني را از اولویت‌های وزارت دفاع دانست و گفت: در حال حاضر قابليت‌ها و ظرفيت توليد قدرت بازدارندگي در وزارت دفاع افزايش يافته است.

حاتمي با بيان اينكه مراحل توليد سامانه پدافندي ‌باور 373 ‌انجام شده و قابلیت‌های آن افزايش يافته است، گفت: در حوزه رزم زميني و مقابله با تروريسم كارهاي بسيار خوبي در دستور كار وزارت دفاع قرار دارد.‌

وي با بيان اينكه نيروي انساني محور اصلي كار در نيروهاي مسلح است، افزود: در حوزه معيشت و حقوق كاركنان ‌اصلاحاتي ‌انجام شده اما هنوز نسبت به حكم قانوني فاصله داريم.

وزير پيشنهادي دفاع با بيان اينكه در حوزه خدمات درماني وضعيت خوبي داريم، گفت: ‌در برنامه پيش‌بيني شده تا مناطق محروم و عملياتي، جانبازان و معسرين در اولويت قرار گيرند.‌

حاتمي در خاتمه ضمن تأكيد بر تقابل نزديك با مجلس شوراي اسلامي، وزارتخانه ها و نيروهاي مسلح در جهت پيشبرد اهداف و پشتيباني هاي دفاعي، اعلام كرد، برنامه 4سال آينده وزارت دفاع از جامعيت برخوردار است.

در اين نشست نمايندگان فراكسيون ‌ولايي مجلس با تأكيد بر تقويت قدرت و اقتدارملي‌، ‌توجه ويژه به حوزه صنعت هوايي، معيشت كاركنان نيروهاي مسلح به ويژه در حوزه حقوق و مزايا‌، ‌عنايت ويژه نيروهاي مسلح به طرح شهيد كاظمي،نوسازي پادگان ها، ‌تقويت هرچه بیشتر صنعت دفاعي نسبت به قبل در راستاي آمادگي مقابله با هرگونه تهديد و دشمني و همچنين ‌تعامل و همكاري تنگاتنگ با صنايع مختلف كشور از جمله وزارت صنعت‌، نفت‌، علوم و ... جهت تقويت هرچه بيشتر صنعت دفاعي، لزوم تعامل هر چه بيشتر وزير با ساير وزارتخانه‌ها را خواستار شدند و حمايت و پشتيباني همه‌جانبه فراكسيون ولايي از نيروهاي مسلح و وزارت دفاع براي تقويت بنيه دفاعي كشور را اعلام كردند.



در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین