|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۱۷۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱
در حالی که 17 روز از ماه می میلادی می گذرد صادرات نفت کشور به رقم 1.5 میلیون در روز افزایش یافته و صادرات نفت کشور همچنان روند رو به رشد دارد.
وزیر نفت کشورمان گفته است: در حال حاضر ایران به ‌طور متوسط روزانه 1.5 میلیون بشکه نفت صادر می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، بیژن زنگنه در حالی این مطلب را درحاشیه کنفرانس بین‌المللی انرژی در مسکو عنوان کرده است که پیش از این نیز بر اینکه "ایران هیچ عدد و رقمی را در زمینه میزان صادرات نفت خام که از جایی دیگری دیکته شود نمی پذیرد" تاکید کرده بود.

این در حالی است که برخی رسانه های اصولگرا روی کاهش صادرات نفت ایران در ماه آوریل مانور داده اند. این رسانه ها گزارش داده اند که در ماه مذکور متوسط صادرات نفت ایران به یک میلیون و 100هزار بشکه در روز رسیده و نسبت به ماه گذشته میلادی حدود 190هزار بشکه کاهش یافته است.

با این وجود در حالی که 17 روز از ماه می میلادی می گذرد صادرات نفت کشور به  رقم 1.5 میلیون در روز افزایش یافته و صادرات نفت کشور همچنان روند رو به رشد دارد.

بر اساس این گزارش، بسیاری از رسانه های منتقد دولت توجهی به رشد قابل توجه صادرات نفت ایران در ماه های گذشته نکرده اند. گفتنی است در سه ماهه ابتدایی سال 2014 میلادی – ژانویه، فوریه و مارس - ایران به ترتیب یک میلیون و 280هزار، یک میلیون و 580هزار و یک میلیون و 290هزار بشکه نفت صادر کرده و این در حالی است که متوسط صادرات نفت ایران در سال 2013 تنها یک میلیون و 70 هزار بشکه بود.

صادرات نفت ایران با سیاست های وزارت نفت در حالی از رکود گذشته خارج شده و روند رو به رشد گرفته است که در سال 2012، ایران کمترین میزان صادرات خود از سال 1986 را ثبت کرده بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین