|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۱۷۲۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶
سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ایران معتقد است که محمود احمدی‌نژاد محصول و مطلوب اصولگرایان نبوده اما آنها مسوول سکوت در مقابل تخلفات او هستند.
 سیدحسین مرعشی در نشستی که با حضور جمعی از اهالی رسانه و فعالان فضای مجازی جهت تبیین مواضع حزب کارگزاران سازندگی برگزار شد، با اشاره به سخنان امروز غلامرضا مصباحی مقدم و برائت جستن از محمود احمدی‌نژاد گفت: ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است.

به گزارش ایسنا،وی ادامه داد: با بخشی از حرف‌های ایشان موافق هستم که آقای احمدی‌نژاد محصول و مطلوب اصولگرایان نبود. آقای احمدی‌نژاد یک فروپاشی سیاسی در سال 84 در جبهه اصلاحات و اصولگرایان بود.

سخنگوی حزب کارگزاران خاطرنشان کرد: آقای احمدی‌نژاد از این فرصت استفاده کرد اما مسوولیت سکوت در مقابل تخلفات او و برخورد نکردن مجالس اصولگرا با تخلفات ایشان بر گردن آنهاست. در عین حال مسوولیت قوه قضاییه در برابر تخلفات آقای احمدی‌نژاد قابل توجیه نیست و کشور ما در این دوران ضررهای چندصدمیلیاردی کرده است. اگر مردم ایران بخواهند یک بار دیگر به اصولگرایان اعتماد کنند، آنها باید در برابر سکوت مقابل احمدی‌نژاد از ملت ایران عذرخواهی کنند، شاید مردم اینگونه آنها را ببخشند.

مرعشی همچنین تصریح کرد: به رسمیت یافتن کار شورای شهر تهران نزدیک می‌شویم. موضع  حزب کارگزاران تقویت شورای پنجم در همه ابعاد است و ما فکر می‌کنیم ترکیب شورای شهر در تهران ترکیب مناسبی از نیروهای باتجربه، جوان و خوش فکر است.

وی با بیان اینکه شورای خوبی تشکیل شده است، افزود: انشاءالله شورای سالمی خواهند ماند و انشاءالله در انتخاب یک شهردار نیرومند به ادامه مطلوب شهر تهران به عنوان پایتخت ایران بزرگ کمک می‌کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین اظهار کرد: در پروسه انتخاب شهردار نیز فعالیت شورا معقول، منطقی و خوب بوده و ترکیب ابتدایی هفت نفره شخصیت‌های موثر و مطلوبی بودند و در حال حاضر هر کدام از 5 نفر باقی‌مانده که انتخاب شوند می‌توانند شهردار خوبی برای پایتخت باشند.

مرعشی تاکید کرد: مسوولیت شهرداری بعد از حاکمیت یک‌سویه اصولگرایان و خلع مدیریت اصلاح‌طلبان در این حوزه کار بسیار سختی است. اصلاح سیاست‌هایی که بتواند محیط زیست شهری را به محیط مطلوبی تبدیل کند و بدون فضافروشی و شهرفروشی این اتفاق بیفتد، مسوولیت بسیار سنگینی است که متوجه شهردار و شورای پنجم است.

سخنگوی حزب کارگزاران یادآور شد: سیاست حزب کارگزاران در این رابطه این است که همانطور که جبهه‌ای پیروز شدیم، باید نگاهمان به مسائل تهران، شورای شهر و شهرداری نیز جبهه‌ای باشد. هر نوع نگاه تنگ‌نظرانه وحدت جبهه اصلاحات را دچار خدشه می‌کند. بنابراین نگاه حزبی وجود ندارد و نگاه ما در مجموعه جبهه‌ای است که احزاب و شخصیت‌های شناخته‌شده‌ای دارد و در دوران انقلاب، سازندگی، اصلاحات، عزلت و اکنون در دوران تدبیر و امید فعالیت داشته و فکر می‌کنیم این نگاه جبهه‌ای می‌تواند امیدبخش باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین