|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۱۷۲۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۳
خبر مهم دیگر درباره کابینه دوازدهم این بود که علی زرافشان، گزینه پیشنهادی روحانی برای وزارت خانه آموزش و پرورش از قبول این مسئولیت انصراف داده و روحانی مانند وزارت علوم به دنبال وزیر جدید برای این وزارت خانه است.
 پس از آنکه روحانی بر خلاف سال 92 اسامی کابینه خود را در روز تحلیف به مجلس شورای اسلامی معرفی نکرد، گمانه زنی ها را به سمتی برد که گویا او در انتخاب وزیر برای چند وزارت خانه دچار شک و تردید است؛ تا جایی که بعضی از رسانه های اصولگرا در خبرهای امروز خود مدعی شدند که روحانی تحت تاثیر و فشار دانشجویان و فضای مجازی قرار گرفته است و از معرفی خاکی صدیق، رئیس فعلی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی منصرف شده و به دنبال گزینه جدید برای این وزارت خانه حساس و کلیدی است.

خبر مهم دیگر درباره کابینه دوازدهم این بود که علی زرافشان، گزینه پیشنهادی روحانی برای وزارت خانه آموزش و پرورش از قبول این مسئولیت انصراف داده و روحانی مانند وزارت علوم به دنبال وزیر جدید برای این وزارت خانه است.

از سید رضا صالحی امیری به عنوان یکی از گزینه های این وزارتخانه یاد می شود.از وزارت خانه های اقتصاد و صنعت و معدن نیز اخباری به گوش می رسد که رئیس جمهوری در انتخاب وزیر برای این وزارت خانه ها دچار تردید است و به گزینه قطعی در این باره نرسیده است. پیش از این از محمد نهاوندیان، رئیس دفتر روحانی در دولت یازدهم به عنوان وزیر اقتصاد و محمد شریعتمداری برای وزارت صنعت و معدن نام برده می شد.

به غیر از این سه وزارت خانه که رئیس جمهور در انتخاب وزیر برای آنها دچار تردید است، به نظر می رسد انتخاب وزیر برای باقی وزارت خانه های دیگر قطعی شده است. خبرها حاکی از این است که ظریف به عنوان وزیر امورخارجه، سیدمحمود علوی به عنوان وزیر اطلاعات، سلطانی‌فر به عنوان وزیر ورزش، عباس آخوندی به عنوان وزیر راه و شهرسازی، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی به عنوان وزیر بهداشت و محمود حجتی به عنوان وزیر جهاد کشاورزی به مجلس معرفی خواهند شد.در خصوص وزارت نفت، اخبار موثق حاکیست که بیژن نامدار زنگنه تاکنون زیر بار پذیرش مسئولیت این وزارتخانه نرفته و آن را منوط به حمایت قاطع مجموعه نظام از وی در این وزارتخانه در جهت جذب سرمایه های خارجی کرده است.

همچنین سیدعباس صالحی و سیدعلیرضا آوایی نیز به عنوان وزرای پیشنهادی ارشاد و دادگستری به پارلمان معرفی خواهند شد.رئیس جمهور امیر حاتمی و محمدجواد آذری جهرمی را نیز به عنوان وزرای دفاع و ارتباطات به مجلس در نظر گرفته است. در وزارت کشور نیز علی رغم انتقادات زیادی که از سوی جریانات سیاسی مختلف به رحمانی فضلی وارد می شد، رئیس جمهور بار دیگر رحمانی فضلی را به عنوان وزیر پیشنهادی کشور به مجلس معرفی خواهد کرد.

اما در معاونت های رئیس جمهوری، پس از آنکه شنیده شد معاونت ارتباطات و سخنگوی دولت قرار است از زیر مجموعه دفتر رئیس جمهور خارج شده و به معاونت رئیس جمهور تبدیل شود، سید رضا صالحی امیری به عنوان جدی ترین گزینه جهت تصدی این معاونت مطرح شده است.از سوی دیگر شنیده که معصومه ابتکار به معاونت زنان و خانواده و شهیندخت مولاوردی به بخش حقوق شهروندی رئیس جمهوری بروند. بنابراین، قرار است سمت دستیاری ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی به معاونت تبدیل شود.

به گزارش جماران، همچنین آخرین گمانه زنی ها حاکیست حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری به عنوان بازرس ویژه رئیس جمهوری منصوب خواهد شد. آخرین خبرها از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز علی اصغر مونسان و سید رضا صالحی امیری را به عنوان گزینه های اصلی برای تصدی این معاونت عنوان کرده اند. با این تفاسیر باید منتظر ماند و دید روحانی به چه میزان از مهلت دوهفته ای خود برای معرفی کابینه دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی استفاده می کند. بعد از آنکه روحانی در روز تحلیف وزرای خود را به مجلس معرفی نکرد، بعضی از رسانه ها مدعی شدند که روز سه شنبه روحانی به مجلس خواهد رفت و اسامی کابینه دولت دوازدهم را به مجلس ارائه می دهد. عباسی عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی مجلس نیز امروز در گفت و گو با میزان گفت که رئیس جمهور فردا برای ارائه فهرست پیشنهادی وزرای کابینه دوازدهم به مجلس می‌آید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین