|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۷۲۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴
درادامه این جلسه مسئولان بخش های حوزه های اسکان ، تغذیه ، تدارکات و پزشکی گزارش دادند و پیرحسین کولیوند معاون حج وزیارت مرکزپزشکی جمعیت هلال احمر گفت: بیمارستان مدینه از امروز و بیمارستان مکه فردا فعال می شوند و آماده ارائه خدمات به زائران ایرانی هستند.
 نماینده ولی فقیه با تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه از حج بعنوان یک حربه سیاسی استفاده نکرده است، گفت: تلاش برای تقویت معنویت در میان حجاج، وحدت امت اسلامی و تقریب مذاهب بخشی از اهداف مهم جمهوری اسلامی در حج هر سال است.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حجِ؛ حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه از حج بعنوان یک حربه سیاسی استفاده نکرده است، گفت: تلاش برای تقویت معنویت در میان حجاج، وحدت امت اسلامی و تقریب مذاهب بخشی از اهداف مهم جمهوری اسلامی در حج هر سال است.امورحج و زیارت که درنشست شورای هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری درمدینه منوره سخن میگفت ، خطاب به کارگزاران حج تصریح کرد: دردیدارهای چند روز گذشته از محل اسکان حجاج کشورمان ، همه زائران از تصمیم نظام و مجموعه دست اندرکاران حج و زیارت در راه اندازی حج96 خوشحال و راضی هستند.

سرپرست حجاج ایرانی با تاکید براینکه تلاش همه دست اندرکاران تاکنون به برگزاری حجی آرام وخوب منجر شده است ، ابراز امیدواری کرد این فضا تا پایان عملیات حج ادامه یابد و زائران ایرانی با سلامتی و حجی مقبول به میهن اسلامی بازگردند.

وی تلاش همه بخش ها را برای فراهم کردن بهترین شرایط برای زائران ایرانی خواستار شد و گفت: دردیدارها و مذاکرات با مسئولان سعودی برلزوم عمل به تمامی تعهدات ومفاد توافقنامه امضائ شده با وزارت حج عربستان و رفع اشکالات تاکید و درمحیطی همراه با تفاهم و درایت کارها پیگیری شود.

درادامه این جلسه آقای حمید محمدی رئیس سازمان حج وزیارت از صدور ویزای بیش ازهفتاد درصد از 86 هزار زائر ایرانی حج امسال خبرداد و گفت: بیش از 15000 زائر ایرانی تا امشب (دوشنبه شب) به سرزمین وحی منتقل می شوند که از این تعداد بیش از هفت هزار زائر نیز ازمدینه منوره به مکه مکرمه می روند.

وی در ادامه گفت: تمامی پروازها با تلاش صورت گرفته تاکنون انجام شده است و مشکلی نداشتیم.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: حفظ عزت، حرمت و امنیت حجاج ایرانی تاپایان عملیات حج و بازگشت به کشور از مطالبات ماست و مقامات سعودی تاکید کرده اند که این موارد کاملا رعایت خواهد شد.

درادامه این جلسه مسئولان بخش های حوزه های اسکان ، تغذیه ، تدارکات و پزشکی گزارش دادند و پیرحسین کولیوند معاون حج وزیارت مرکزپزشکی جمعیت هلال احمر گفت: بیمارستان مدینه از امروز و بیمارستان مکه فردا فعال می شوند و آماده ارائه خدمات به زائران ایرانی هستند.

نماینده ولی فقیه نیز لزوم توجه جدی به مسئله گرمازدگی و پیش بینی امکانات مناسب برای ارائه خدمات به زائران درمنا و عرفات را یادآور شد و گفت: خدمت رسانی به حجاج در چهار درمانگاه مدینه با جدیت دنبال شود و داروهای مورد نیاز زائران هرچه سریعتراز محل داروهای منتقل شده به عربستان و یا خرید اقلام مورد نیاز تامین شود.

لزوم اطلاع رسانی گسترده تر از طریق رسانه ها بوِیژه صدا وسیما در خصوص وضعیت زائران ایرانی در دو شهر مدینه و مکه از دیگر محورهای این جلسه بود و نماینده ولی فقیه تاکید کرد: انتقال فضای موجود به کاهش دغدغه مردم وخانواده ها منجر خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین