کد خبر: ۱۷۲۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
ذکر نام طلاق در شناسنامه خانم‌ها معضلاتی را ایجاد کرده است که باید گفت حذف این کلمه از شناسنامه نیاز به مجوز قانونی دارد که در این زمینه به مجلس پیشنهاداتی را ارائه کردیم اما مورد موافقت نمایندگان قرار نگرفت.
 رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه حذف کلمه طلاق از شناسنامه افراد نیاز به مجوز قانونی دارد، گفت:‌ در حال حاضر کلمه طلاق از شناسنامه خانم‌هایی که عقد کرده و دوشیزه هستند، حذف می‌شود.

حمید درخشان‌نیا در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در سازمان ثبت احوال کشور برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر سازمان ثبت احوال کشور در زمینه توسعه الکترونیک جزء سازمان‌های پیشرو است. پایگاه اطلاعات جمعیت کشور دائما به روز رسانی می‌شود و به صورت برخط فعال است.

وی افزود: تولید و انتشار آمار و اطلاعات جمعیتی کشور وظیفه سازمان ثبت‌ احوال است که این امر جزء خدمات بسیار مهم این سازمان محسوب می‌شود که به صورت روزانه در اختیار تصمیم‌گیران برای رسیدن به اهداف مورد نظر قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه خدمات این سازمان از شکل سنتی خارج شده، یادآور شد: به جرأت می‌توانیم بگوییم هیچ سازمانی بدون ارتباط با پایگاه اطلاعاتی جمعیت سازمان ثبت احوال نمی‌تواند ارائه خدمت کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: صدور کارت هوشمند ملی کلید ورود به دولت الکترونیک است که بر این اساس از مردم دعوت می‌کنیم برای تعویض کارت ملی کاغذی (نمونه قدیم) به نمونه هوشمند به ادارات ثبت احوال و پیشخوان دولت مراجعه کنند.

وی افزود: امیدواریم پروژه کارت هوشمند ملی را بتوانیم تا پایان سال 97 به اتمام برسانیم.

درخشان‌‌نیا در خصوص آمارهای سازمان ثبت احوال در حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت: در این خصوص با وزارت کشور در ارتباط هستیم و بنا شده نماینده‌ای از سازمان ثبت احوال در جلسات بررسی‌های آسیب‌های اجتماعی در وزارت کشور حضور داشته باشد. همچنین مقرر شده این امر در استان‌ها نیز با دبیری ثبت احوال مورد پیگیری و بررسی قرار بگیرد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور در خصوص حذف کلمه طلاق از شناسنامه زوجین گفت:‌ ذکر نام طلاق در شناسنامه خانم‌ها معضلاتی را ایجاد کرده است که باید گفت حذف این کلمه از شناسنامه نیاز به مجوز قانونی دارد که در این زمینه به مجلس پیشنهاداتی را ارائه کردیم اما مورد موافقت نمایندگان قرار نگرفت.

وی افزود: در حال حاضر حذف کلمه طلاق از شناسنامه افراد فقط شامل خانم‌هایی می‌شود که عقد کرده اما دوشیزه هستند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین