کد خبر: ۱۷۲۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
این درحالی است که وی با از دست دادن اکثریت کرسی های پارلمان در انتخابات عمومی هشتم ماه ژوئن گذشته (18 خرداد ماه) و با خطر به تاخیر افتادن مذاکرات رسمی برگزیت نیز، دست به گریبان است.
 بنا بر تازه ترین نظرسنجی، 'ترزا می' نخست وزیر انگلیس با 61 درصد عدم محبوبیت نزد افکار عمومی مردم انگلیس در ارتباط با رسیدگی به موضوع 'برگزیت' مواجه است.

 خبرگزاری رویترز از مبدا لندن در این باره نوشت: بنا بر نظرسنجی به عمل آمده از سوی 'آژانس بین ا لمللی او آر بی' (ORB)، «می» با عدم اطمینان تکان دهنده نزدیک به دو سوم افکار عمومی مردم نسبت به دولت خود بر سر مذاکرات برگزیت، مواجه است.

این درحالی است که وی با از دست دادن اکثریت کرسی های پارلمان در انتخابات عمومی هشتم ماه ژوئن گذشته (18 خرداد ماه) و با خطر به تاخیر افتادن مذاکرات رسمی برگزیت نیز، دست به گریبان است.

رویترز افزود: نتایج نظرسنجی 'آژانس بین المللی او آر بی' مستقر در لندن حاکی است: 61 درصد از رای دهندگان انگلیسی وضعیت رسیدگی دولت ترزامی به مذاکرات برگزیت را نامطلوب دانسته و وی در این زمینه، نامحبوب است.

این درحالی است که میزان عدم محبوبیت دولت می در این زمینه نسبت به ماه گذشته (ژوئیه) که 56 درصد و ماه ژوئن گذشته که 46 درصدبود، افزایش یافته است.

از دیگر نتایج این نظرسنجی، اعتماد پایین رای دهندگان انگلیسی به کسب نتایج مطلوب در مذاکرات برگزیت توسط دولت می است، به گونه ای که تنها 35 درصد پرسش شوندگان ابراز اطمینان کرده اند که وی قادر به کسب نتایج مطلوب از توافق برگزیت بوده و 44 درصد اعلام کرده اند که در این باره اطمینان ندارند و 21 درصد نیز نظری نداشتند.

این نظرسنجی بین دوم تا سوم ماه اوت (برابر با 11تا 12 امرداد ماه) از دو هزار رای دهنده انگلیسی در سراسر این کشور و با خطای 2.2 درصدی به عمل آمد.

 51.9 (پنجاه و یک و 9 دهم) درصد مردم انگلیس در همه پرسی 23 ژوئن 2015 به خروج این کشور از اتحادیه اروپا دادند که منجر به استعفای 'دیوید کامرون' نخست وزیر وقت انگلیس شد که در مبارزات انتخاباتی خود وعده برگزاری این همه پرسی را داده بود.

مذاکرات رسمی میان اتحادیه اروپا و انگلیس پس از اعلام ماده 50 پیمان اتحادیه اروپا، از ژوئن 2017 آغاز شده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین