|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۱۷۲۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
البته حوادث تلخی را نیز نظیر آتش‌سوزی پلاسکو یا معدن یورت داشتیم اما در مجموع میزان اعتماد مردم به صنعت بیمه و مراجعات آنها افزایش یافته است. پرداخت خسارت‌ها نیز قابل توجه بود که شرکت‌های بیمه بدون مشکل پرداخت‌ها را انجام دادند و این امر نشان از اقتدار صنعت بیمه دارد.

 رئیس کل بیمه مرکزی درباره حواشی پیرامون حذف نمایندگی‌های بیمه با فروش آنلاین بیمه‌نامه‌های شخص ثالث گفت:‌ شیوه‌های نوین برای صدور بیمه‌نامه‌ها در همه جای دنیا به کار گرفته می‌‌شود و اینکه جایگزینی اوراق بیمه‌نامه شخص ثالث با کارت هوشمند الکترونیکی نمایندگی‌های بیمه را حذف می‌کند، تصور اشتباهی است.

 عبدالناصر همتی در نشستی که امروز با خبرنگاران در ساختمان بیمه مرکزی داشت، با بیان اینکه شرکت‌های بیمه باید کمک کنند تا نمایندگان از صدور سنتی بیمه‌نامه خارج شده و IT محور شوند، افزود: سندیکای بیمه موظف شد تا راهکارهای اجرایی را در این بخش پیش ببرد.

وی تصریح کرد: در این ارتباط نقل قول اشتباهی از بنده صورت گرفت و باید بگویم که نمایندگان موتور محرکه صنعت بیمه هستند اما باید تقویت شوند.

همتی با بیان اینکه 44 هزار نماینده بیمه در کشور فعال است، تاکید کرد: همه فکر می‌کنیم که باید تنها بیمه‌نامه شخص ثالث بفروشیم.

وی عنوان کرد: نماینده بیمه نباید تنها خود را به فروش شخص ثالث محدود کند بنابراین اگر شبکه نمایندگی فعالیت خود را به سمت بخش‌هایی هدایت کند که فروش‌ بیمه‌نامه در آن بسیار کم است، عدالت در توزیع درآمد هم میان نمایندگان بیش‌تر برقرار خواهد شد.

همتی تاکید کرد: در مجمع بیمه مرکزی هم که هفته جاری برگزار شد، استفاده از شیوه‌های نوین در فروش بیمه‌نامه طرح و بر پیگیری راهکارها از سوی سندیکای صنعت بیمه تاکید شد.

افزایش ضریب نفوذ بیمه در میان مردم

رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر اینکه سال گذشته صنعت بیمه رشد خوبی را پشت سر گذاشت، اضافه کرد: البته حوادث تلخی را نیز نظیر آتش‌سوزی پلاسکو یا معدن یورت داشتیم اما در مجموع میزان اعتماد مردم به صنعت بیمه و مراجعات آنها افزایش یافته است. پرداخت خسارت‌ها نیز قابل توجه بود که شرکت‌های بیمه بدون مشکل پرداخت‌ها را انجام دادند و این امر نشان از اقتدار صنعت بیمه دارد.

وی تعداد شرکت‌های بیمه فعال در کشور را 32 واحد عنوان کرد و گفت: نمی‌گویم که صنعت بیمه بدون اشکال است اما روند توسعه آن رو به رشد است.

همتی ادامه داد: می‌توان گفت که شرکت‌های بیمه در میان سایر بخش‌ها پیشرفت بهتری در بازارهای مالی داشته‌اند.

این مقام مسئول در بیمه مرکزی ابراز کرد: البته بخش‌هایی نظیر بیمه شخص ثالث و بیمه درمان شرکت‌های بیمه را دچار مشکل کرده بود. در بخش شخص ثالث شرکت های بیمه به علت رقابت‌ها و تخفیف‌های بی‌مورد متحمل خسارت‌های سنگینی شدند که با تصویب قانون جدید بیمه شخص ثالث، این بخش از حالت بحرانی خارج شد.

وی اذعان کرد: سال 94 هم رشد سنگینی در بخش تعرفه‌های بیمه‌های درمان داشتیم که شوکی را به شرکت‌های بیمه فعال در این بخش وارد کرد.

همتی گفت:‌ اکنون هم به علت نرخ‌های غیر فنی در بخش بیمه مسئولیت، شرکت‌ها دچار مشکل هستند که امیدواریم این بخش هم به درستی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: صنعت بیمه سال گذشته رشد 22 درصدی حق بیمه را تجربه کرد که امسال هم با رشد مواجه هستیم.

همتی اظهار کرد: در بیمه‌های آتش‌سوزی هم رشد داشتیم که فکر می‌کنم تاثیر آتش‌سوزی پلاسکو بود. در مجموع نفوذ بیمه در جامعه رو به رشد است و از 2.2 درصد عبور کردیم و پیش‌بینی رشد بیش از این مقدار هم تا پایان سال وجود دارد.

پرداخت خسارت 750 میلیارد تومانی بیمه توسعه

رئیس کل بیمه مرکزی ابراز کرد: 750 میلیارد تومان زیان‌دیدگان بیمه توسعه از طریق گرفتن اموال پرداخت شده و باقی نیز با کمک دادستانی در حال پیگیری است.

وی گفت: تا پیان سال به شرکت‌های بیمه برای افزایش سرمایه فرصت داده‌ایم و این موضوع در شورای عالی بیمه نیز طرح شد که این شورا اختیاراتی را هم در این زمینه و در صورت عدم تمکین شرکت‌های بمیه به بیمه مرکزی داده است.

فروش اینترنتی بیمه‌نامه نیازی به دفتر نمیاندگی ندارد

وی درباره فروش‌ اینترنتی بیمه‌نامه‌ها هم گفت: کسانی که می‌خواهند به صورت اینترنتی بیمه‌نامه بفروشند باید مجوز کارگزاری داشته باشند.

همتی عنوان کرد: نمایندگانی هم که نمی‌خواهند صدور داشته باشند، می‌توانند بدون دفتر نمایندگی کار کنند و این امر جدیدی نیست.

رئیس کل بیمه مرکزی خاطر نشان کرد: هیچ اقدامی خلاف قوانین و مقررات انجام نداده‌ایم و نمایندگان این اطمینان را داشته باشند که بیمه مرکزی حافظ حقوق صنفی آنهاست.

وی بیان کرد: اکثریت نمایندگان بیمه درآمد بسیار پایینی دارند و بیش‌تر درآمدها شامل یک اقلیت بسیار اندک می‌شود بنابراین باید توزیع درآمد میان نمایندگان بیمه عادلانه باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین