کد خبر: ۱۷۲۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳
در ادامه ، مسلم بیات ، مدیرکل استاندارد استان تهران درخصوص چگونگی تعیین ماهیت کالا، قوانین و مقررات و همچنین الزامات تعیین ماهیت در آزمایشگاه ها به بیان توضیحاتی پرداخت.
 دستور العمل واحد برای آزمایشگاه های تعیین ماهیت طبق قوانین و مقررات صادرات و واردات ضروری است.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران در نشستی با حضور نمایندگان انجمن آزمایشگاه های همکار آزمون و کالیبراسیون که به منظور ارتقای کیفی آزمون آزمایشگاه های تعیین ماهیت و افزایش کیفیت خدمات آنها برگزار شد بر ایجاد وحدت رویه در انجام فعالیت های این آزمایشگاه ها تاکید کرد.

جهانبخش سنجابی شیرازی در این نشست که صبح امروز با حضور سرپرست دفتر نظارت بر کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی و مدیر کل استاندارد استان تهران در اتاق بازرگانی تهران انجام شد، حضور تشکل ها را در تصمیم گیری برای روشهای اجرایی در زمینه های مرتبط ضروری دانست.

سنجابی با اشاره به اهمیت و حساسیت آزمایشگاه تعیین ماهیت،گفت: هر گونه کوتاهی در این زمینه ، فضای سوءاستفاده برای برخی فرصت طلبان را فراهم میسازد.

معاون ارزیابی کیفیت در جمع نمایندگان انجمن آزمایشگاه های تعیین ماهیت، گفت: وحدت رویه در برخورد با این آزمایشگاه ها مبتنی بر دستورالعمل واحد، ضرورتی انکارناپذیر برای جلوگیری از هرگونه آسیب های احتمالی است.

سنجابی هدف اصلی این نشست را شناسایی چالش ها و رفع آن ها در تعیین ماهیت دانست و اظهار داشت: با شناخت مشکلات کار در تعیین ماهیت و استخراج دستورالعمل موثر و اتخاذ دستورالعمل واحد طبق قوانین و مقررات  می توانیم شاهد تعامل موثر و سازنده ای بین بخش های مرتبط باشیم.

وی افزود: برای پیگیری مصوبات و درخواست های این حوزه لازم است کمیته ای متشکل از نمایندگان سازمان ملی استاندارد ایران و آزمایشگاههای آزمون و کالیبراسیون با عنوان آزمایشگاه تعیین ماهیت ایجاد شود.

در ادامه ، مسلم بیات ، مدیرکل استاندارد استان تهران درخصوص چگونگی تعیین ماهیت کالا، قوانین و مقررات و همچنین الزامات تعیین ماهیت در آزمایشگاه ها به بیان توضیحاتی پرداخت.

بیات با بیان اینکه روش های تقلب بسیار زیاد است گفت: فرآهم آوردن زمینه های آموزش تئوری و کاربردی می تواند مانع از بروز تخلف باشد.

وی با بیان اینکه تایید صلاحیت آزمایشگاه های تعیین ماهیت مغفول مانده است افزود: تایید صلاحیت از دیگر دغدغه‌های این آزمایشگاه ها است که باید به آن توجه شود.

مدیرکل استاندارد استان تهران در ادامه، تشکیل کمیته تخصصی در زیرمجموعه آزمایشگاه های همکار استاندارد را ضروری است.

فرنگیس خدادادی، سرپرست دفتر ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی در این نشست برضرورت رعایت نمونه برداری، روش های آزمون، استفاده از دستگاه های مجهز، دقت عمل در آزمایش نمونه، نگهداری نمونه شاهد، اخذ هزینه آزمون تعیین ماهیت بر اساس تعرفه تعیین شده و ارسال نتایج در اسرع وقت تاکید کرد.

سنجابی در جمع بندی این نشست با تاکید بر مشارکت انجمن آزمایشگاه های آزمون و کالیبراسیون تعیین ماهیت در تصمیم گیری ها و دستور العمل هایی که منجر به مصوبات می شود، پاسخگوی سئوالات و نقطه نظرات مطرح شده بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین