|
|
امروز: شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۲
کد خبر: ۱۷۲۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
وزیر کشور فرانسه از بازگشت ۲۱۷ تروریست تکفیری از عراق و سوریه به فرانسه خبر داد.
 وزیر کشور فرانسه از بازگشت ۲۱۷ تروریست تکفیری از عراق و سوریه به فرانسه خبر داد.

«جرارد کلمب» وزیر کشور فرانسه در مصاحبه با روزنامه «لو ژورنال دیمانش»، گفت: فرانسه شاهد بازگشت 271 تروریست از عراق و سوریه است که همه آنها تحت بازجویی پلیس قرار گرفته‌اند.

براساس گزارش «رویترز»، طبق ارزیابی‌ها تقریبا 700 شهروند فرانسوی در صفوف داعش در عراق و سوریه جنگیده‌اند و فرانسه نیز همانند دیگر کشورهای اروپایی درگیر رسیدگی به جریان این تروریست‌های به اصطلاح "بازگشته" است.

وزیر کشور فرانسه در مصاحبه با این روزنامه گفت: این تروریست‌ها شامل 217 فرد بزرگسال و 54 کودک بودند که در حال حاضر تحت بازجویی هستند.

وی روز یکشنبه در پاسخ به سوال این روزنامه مبنی براینکه چه تعداد از فرانسوی‌های تروریست در عراق و سوریه کشته شده‌اند، اظهار داشت: تایید این اطلاعات دشوار است.

فرمانده نیروهای ویژه فرانسه در ماه ژوئن بیان کرد که واحدهای نظامی فرانسه به طور مستقیم در نبردهای موصل در عراق شرکت کرده‌اند.

همچنین وی این موضوع را که تروریست‌های فرانسوی مورد هدف خاص واحدهای نظامی این کشور هستند، تکذیب کرد.

براساس این گزارش، مداخلات نظامی فرانسه در خارج موجب شده تا این کشور در معرض حملات تروریستی داعش قرار بگیرد. به طوری که مردان مسلح و بمب‌گذاران انتحاری داعش در نوامبر 2015 ، 130 نفر را در پاریس و اطراف آن کشته‌اند. همچنین در دو سال و نیم گذشته بیش از 100 نفر در فرانسه طی دیگر حملات تروریستی داعش جان خود را از دست دادند.

گفتنی است؛ فرانسه که همواره از حامیان تروریست‌های تکفیری بوده، هم‌اکنون با پدیده تروریسم تکفیری مواجه است و پدیده تمایل فرانسویان برای پیوستن به گروه‌های تکفیری به طور قابل توجهی افزایش داشته است و کشورهای غربی که خود تا پیش از این اقدام به تسلیح عناصر این گروه‌های تروریستی می‌کردند، هم‌اکنون از بیم بازگشت آن‌ها به کشورهای متبوع خود و انجام اقدامات تروریستی، تدابیر ویژه‌ای را برای ممانعت آنها از ورود به کشورهایشان اتخاذ کرده‌اند.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین